Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Den tuneup cab`en gjorde minnekortet merkbart raskere. Men fortsatt hakker endel filmer i TCPMP. Coreplayer deriomt spiller av filmene MYE bedre og uten særlig hakking!

For meg ble videoavspilling hakkete MED tuneup-cab'en installert, det var ikke hakkete i det hele tatt uten. Tok benchmark, og fikk over 100% uten cab'en, og 9X% med den installert (lurer på om det var ca 95%, men det er flere uker siden jeg testet). Dette med stock-ROM'en og medfølgende minnekort, så vil ikke anbefale å instalere cab'en uten å sjekke at den faktisk forbedrer ytelsen - jeg avinstallerte rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig mye som kan gjøres med hd en. Hvis du bruker xda så er mulighetene mange, det gjelder bare å finne ut hva som er viktig for deg.

Jeg ser at det begynner å komme noen "cooked" roms.

Gir vi det enda litt tid til, så vil det nok ligge en rom ute som har alle tweaks installert og optimalisert slik at hd en fungerer best mulig.

Hd en er så ny enda slik at det er masse prøving og feiling ute på forumene, men når den blir noen måneder er det nok bare å flashe den med en god cooked rom som er optimalisert.

Spør du meg er hd en for spesiellt interesserte og gir mange muligheter hvis du gidder å sette deg inn i ting, hvis du bare vil ha noe som fungerer så kjøper du iphone.

Lenke til kommentar
Det er utrolig mye som kan gjøres med hd en. Hvis du bruker xda så er mulighetene mange, det gjelder bare å finne ut hva som er viktig for deg.

Jeg ser at det begynner å komme noen "cooked" roms.

Gir vi det enda litt tid til, så vil det nok ligge en rom ute som har alle tweaks installert og optimalisert slik at hd en fungerer best mulig.

Hd en er så ny enda slik at det er masse prøving og feiling ute på forumene, men når den blir noen måneder er det nok bare å flashe den med en god cooked rom som er optimalisert.

Spør du meg er hd en for spesiellt interesserte og gir mange muligheter hvis du gidder å sette deg inn i ting, hvis du bare vil ha noe som fungerer så kjøper du iphone.

 

Nå har jeg lest gjennom dette forumet, og det er masse snakk om ROM, HD-Tweak og Tune-Up Cab, men hva betyr egentlig disse "uttrykkene"? Jeg er ikke så veldig god på sånt, skjønner du :p

Lenke til kommentar
Så lenge du er tilkoblet et WLAN så prioriterer telefonen denne tilkoblingen. Hvilket program bruker du til å administrere GPSen? Google Maps streamer kartdata fra en database, så den krever internettilkobling. For eksempel TomTom gjør ikke det, da du har lagret kartdata på telefonen/minnekortet.

Ok :) Da får jeg vel laste ned TomTom. Har erfaring fra N95 med ferdig lastet kart og slippe å koble opp mot 3G. Men hva med roaming for vær f.eks.? Den spør ikke om jeg vil bruke Internett eller telefon nettverk. Bruker den automatisk WLAN hvis telefonen er koblet opp mot det?

Lenke til kommentar
Når tune-up cab'en avinstalleres, blir da registerverdiene tilbakestilt?

Jepp. Ellers hadde ikke uninstall hatt noe for seg, ettersom endring av registerverdier er alt den gjør i utgangspunktet.

Jeg fikk samme resultat med og uten når jeg tok benchmark med CorePlayer. .wmv-videoene jeg har hakker også mer i CorePlayer enn i WMP, .asf er det motsatt med. Jeg prøvde også å endre cache-størrelsen i CorePlayer uten at det ga noen forandring.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke lest mellom hele denne tråden..

Men det jeg lurer på er om det finnes en slags "sokk" man kan kjøpe og ha mobilen i?

Det følger med en.

Åssen ser den ut? Har en mistanke om at jeg ikke fikk med alt av han jeg kjøpte den av :S

Svart stoffveske som man putter telefonen nedi. Står hTC på den ene sida.

Lenke til kommentar
Er det flere her med One Call som sliter med SMS-mottak? Jeg får sendt, men de fleste meldinger til meg kommer aldri frem. Noen få kommer med en gang og noen få kommer noen timer forsinket, men de fleste kommer aldri. :/

 

Vet om to andre som sliter med det samme (OneCall+HD). SMS-sentral er sjekket. Det rare er at de første par ukene fungerte SMS tilsynelatende normalt (er jo vanskelig å vite om noen SMSer kan ha forsvunnet, men fikk i alle fall ikke klager på manglende svar), mens det den siste uken har vært skikkelig ustabilt.

 

Jeg opplever en del smårare ting her, men jeg har Telenor.

 

Har fått meldinger der det f.eks. står at meldingen er mottatt klokken 1300, men som reelt er mottatt klokken 1400. Ble grundig fintet av en melding som det på min telefon sto at var mottatt klokken 1300, der vedkommende som meldte sa fra at hun var hjemme om en time. Når jeg da oppdager denne klokken 1400 så ble det litt hektisk kan en si... ;)

 

Har også opplevd at telefonen gir beskjed om at det har kommet en SMS og så viser det seg at SMSen som ankommer ligger som nummer to i lista _etter_ en jeg allerede har mottatt og lest...

 

Men har ikke opplevd at noen hevder å ha sendt meldinger som jeg ikke mottar eller at jeg har sendt ting som andre ikke har mottatt.

 

-KJ

Jeg har OneCall og har ikke enda opplevd at meldinger ikke kommer frem eller til meg. Men jeg har opplevd det samme problemet som KJ. Klokkeslett på når du får melding er ikke til å stole på og noen ganger legger den nye meldingen seg bak en du har lest fra før. Dette er vel en bug som bør bli fikset med en update asap?

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er helt nub eller må man lukke programmet i oppgavebehandling etter man nettopp har krysset ut programmet?

Hvis jeg ikke hadde x'et ut programmer i oppgavebehandling etter å ha brukt dem hadde jeg har et veldig tregt minne etterhvert :p

 

Et spørsmål, noen som har funnet et mer brukervennlig skriveprogram enn det som følger med?

Og er den noen som har link til en bra side hvor man kan laste ned mange forskjellige TouchFLO 3D Themes? gratis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...