Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt denne mobilen. Hadde iphone for et år siden, men ble aldri noe glad i den. Selv om jeg likte/liker touchskjerm. Grunnen til at jeg har lyst på denne er pga den ser fancy og fin ut, og pga den virker brukervennlig ut og ser bra ut til å surfe på nettet å se film på(?) Dette er hva mitt bruk hovedsaklig er, i tillegg til å ringe og sende melding da selvsagt. Så spm er om denne mobilen passer for meg?

 

tobn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer sterkt denne mobilen. Hadde iphone for et år siden, men ble aldri noe glad i den. Selv om jeg likte/liker touchskjerm. Grunnen til at jeg har lyst på denne er pga den ser fancy og fin ut, og pga den virker brukervennlig ut og ser bra ut til å surfe på nettet å se film på(?) Dette er hva mitt bruk hovedsaklig er, i tillegg til å ringe og sende melding da selvsagt. Så spm er om denne mobilen passer for meg?

 

HTC-telefoner er kanskje rettet mer mot business-markedet enn iPhone. Kommer ann på hva du ønsker fra en telefon.

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt denne mobilen. Hadde iphone for et år siden, men ble aldri noe glad i den. Selv om jeg likte/liker touchskjerm. Grunnen til at jeg har lyst på denne er pga den ser fancy og fin ut, og pga den virker brukervennlig ut og ser bra ut til å surfe på nettet å se film på(?) Dette er hva mitt bruk hovedsaklig er, i tillegg til å ringe og sende melding da selvsagt. Så spm er om denne mobilen passer for meg?

 

tobn

 

Jeg vil ikke si HTC er brukervennlig.

Den krever masse tilvenning, forskning og innsats fra brukeren.

En kammerat spurte meg nylig, om han skulle går for iPhone eller en HTC.

Og jeg sa at han skal har rimelig orden i sysakene sine for å gå for HTC.

 

Savner enkelte ganger iPhonen jeg hadde når det gjelder brukervennlighet og gadgetfaktor. iPhone har høy gadgetfaktor og er veldig lett å bruke. Den er fancy, stilren og virkelig i en klasse for seg.

HTC er derimot bedre på nettsurfing, email og litt mere businessaktige ting.

Var litt flaut på julebordet i går når en kollega satt og brifet med sin iPhone. Coverflow på albumene, swisj swosj og ikke en eneste feil.

Så satt jeg med min HTC Touch HD. Har ikke coverflow, må browse til musikken min via en filexplorer. Telefonen hang seg et par ganger når jeg skulle vise noe.

5mp kamera, og et grøtete bilde. Skulle zoome på et bildet vi akkurat tok, og telefonen hang seg igjen.

Så ja. Jeg drar nok ikke opp min HTC flere ganger for å "kjempe" mot iPhone i gadget-faktor.

Men når det kommer til HTC mot min Hotmailkonto kommer ikke iPhone i nærheten. Jeg får mailene på minuttet. De synkroniseres 100% mot serveren, så mailer som er lest på telefon blir markert som lest på pc. Og omvendt. Mailer som blir slettet på telefon, blir slettet på pc.

 

Med iPhone kunne jeg lese 3 nye hotmails på jobb, komme hjem og ser på PC-en at det var 3 uleste mails. (som jeg hadde lest på iPhonen tidligere).

Med iPhone var det litt vanskelig å finne ut hvordan 3G skulle bli aktivt, (hadde ikke Netcom, men et annet selskap).

Med HTC blir alt som internett, mms, 3G osv automatisk kalibrert.

Den kalibrerer automatisk Hotmail, Gmail og de andre kontoene.

 

Med HTC kan du godt se filmer osv, men ikke rett ut av esken.

Du må finne et avspillingsprogram som takler formatene.

Det er lettere å skrive på en iPhone enn en HTC Touch Pro.

Med mindre du bruker 100,- på et SPB Keyboard til HTC-en. (Et software-keyboard som kan kjøpes og installeres til skjermen).

 

Det med coverflow på HTC skal muligens kunne la seg gjøre, men som nevnt, så krever det at man fordyper seg i tingene og finner ut av de.

Min kammerat som har iPhone har coverflow. Han har aldri lest bruksanvisningen, og tingene bare fungerer.

Skal jeg få coverflow på min HTC må jeg nok lese meg og søke meg fram til løsningen. Så ja, det kreves en del mere av HTC eierne.

Men etter hvert som jeg lærer å bruke telefonen, så har den jo mange flere tilpasningsmuligheter enn iPhone

 

Så hva skal jeg si:

iPhone - meget brukervennlig, høy gadgetfaktor, selvforklarene og enkel, men med en del muligheter.

 

HTC Touch HD - lite brukervennlig, må tilpasses med en del programmer før den yter bra, god på nettaktiviteter, er basert på Windows, så ja, den crasher og henger seg en gang i mellom.

 

iPhone har også en veldig "ripesikker" skjerm. Fikk aldri noen riper i skjermen på den.

HTC har veldig ripeutsatte skjermer, så der anbefales det i alle høyeste grad en skjermbeskytter.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si HTC er brukervennlig. *snip*

 

Jeg må bare få si meg enig med deg på denne.

 

HTC er direkte hjelpesløs i forhold til en iPhone på GUI, stabilitet og brukervennlighet. Før jeg slapp min siste iPhone i vasken så kan jeg ikke huske sist den kræsjet slik at jeg var nødt til å gjøre noe spesielt for å få den i gang igjen. Det hendte i ny og ne at applikasjoner tryna (spesielt Safari), men ellers stødig som fjell.

 

I tillegg så var det også svært lite lugging og venting. Dette er vesentlig forskjellig på WinMobile. I bunn og grunn så har WinMobile vært uendret siden jeg hadde min første Qtek i 2002/2003. Det er en grunn til at WinMobile enheter har en resetknapp... ;)

 

Når dette er sagt så har jeg ikke hatt andre mobiler som lar seg tilpasse så til de grader som WinMobile-baserte enheter gjør. Det er bare så synd at dette går på bekostning av stabilitet og ytelse.

 

Så; bottom line slik jeg ser det:

 

Hvis du vil ha en enhet som kan bli skikkelig bra hvis du orker å søke rundt på nett etter løsninger og applikasjoner som retter de feil og mangler den har, da kjøper du en Windows Mobile.

 

Hvis du derimot ønsker deg en telefon som gjør det den lover på en ganske så imponerende måte, som har fått en egen fanboi-bevegelse som tilber Steve som den ene rette Gud, da kjøper du en iPhone. Du må bare huske at en iPhone kun lar deg gjøre det Steve vil. Har du planer om å ta ut det fulle potensialet i enheten så må du være ulydig mot Steve og bruke ulovlige midler.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Så satt jeg med min HTC Touch HD. Har ikke coverflow, må browse til musikken min via en filexplorer. Telefonen hang seg et par ganger når jeg skulle vise noe.

5mp kamera, og et grøtete bilde. Skulle zoome på et bildet vi akkurat tok, og telefonen hang seg igjen.

 

Enig i at kameraet er en vits, ikke noe å diskutere det, men det er jo naturligvis heller ikke grunnen til at man kjøper en htc.

 

Men det jeg stoppet opp på her, er mangelen på coverflow, at du må browse til musikken via en filutforsker. Det stemmer da ikke... Har du lagt merke til musikkspilleren i touchflo3d? Du vet, trykk på note-tegnet. Min flipper fint, og uten plagsomt mye lagg, igjennom mine albumcovers...

Lenke til kommentar

Det gjør ikke min.

Jeg legger sanger/album på minnekortet i en mappe jeg har kalt musikk.

Det eneste TouchFlo-spilleren viser er de 2 demoklippene som var med på telefonen.

Skal jeg finne noe av min musikk, må jeg søke i artist, albums osv....

Men de kommer aldri opp i TouchFlo-spilleren.

 

Og at kamera er en vits visste jo vi, og ingen kjøper vel telefon pga kamera. Men likevel, når til og med min kone har en 3 år gammel Sony Ericsson W800i som faktisk tar mye bedre bilder i 2mp. Så kan jo man enkelte ganger lure på om hva som skal til for å få et så råttent resultat som HTC klarte.

 

Det med CoverFlow. Hvordan får du telefonen til å skjønne at, "hei det er en mappe med mye musikk i på minnekortet"?

Lenke til kommentar

Det er ingen knapp for å søke etter musikken, nei.

 

Jeg har bare dumpet inn mine mapper med musikk i en mappe som jeg kaller "Musikk" på minnekortet, og alt som ligger i denne mappen dukker opp under bibliotek i TF3D-spilleren. Etter at jeg manuelt søkte opp covere og laget en fil i hver mappe som het folder.jpg, så dukker cover opp på sangene også, men jeg finner ingen mulighet til å "flippe" gjennom album slik jeg hadde på iPhone. Jeg kan "flippe" gjennom alle sanger i ett album eller en spilleliste, alt etter hva jeg har valgt for avspilling.

 

Som vanlig så finnes det en haug av verktøy som kan hjelpe deg å gjøre dette bedre, men det som etter hvert begynner å bli mitt mantra er: Hvorfor kan ikke dette bare virke, rett utav boksen?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Da kan jeg bare meddele at jeg har kjøpt meg HTC Touch HD :)

 

Kostet meg 4.795,- hvis jeg bandt meg til mitt nåværende telenorabonnement i ett år.

 

Krever litt tilvenning, men når man har vent seg av ordinær mobiltelefonbruk og satt seg inn i hvordan den fungerer, så er den rett og slett fantastisk!

 

Kan lese mer om hva jeg synes om telefonen i min blogg: bjerknez.no

Lenke til kommentar
Det gjør ikke min.

Jeg legger sanger/album på minnekortet i en mappe jeg har kalt musikk.

Det eneste TouchFlo-spilleren viser er de 2 demoklippene som var med på telefonen.

Skal jeg finne noe av min musikk, må jeg søke i artist, albums osv....

Men de kommer aldri opp i TouchFlo-spilleren.

 

<snip>

 

Det med CoverFlow. Hvordan får du telefonen til å skjønne at, "hei det er en mappe med mye musikk i på minnekortet"?

 

Jeg vet ikke om det gjør noen forskjell at jeg har lagt mine i en mappe som heter "music" i stedet for "musikk"...

Ellers går jeg ut i fra at sangene dine faktisk har album-art.

 

Men du må naturligvis fremdeles inn i biblioteket og lete frem sangene, tror ikke de dukker opp av seg selv. Men der kommer de altså, med små søte bilder og det hele :)

 

Du kan jo bare gå inn på "alle sanger" og begynne å spille en tilfeldig sang, så vil du jo kunne flashe endeløst rundt i tfl3d.

Lenke til kommentar

Et lite minus med musikkspilleren er at man må rulle manuelt nedover med fingeren til en sang, og om man da vil til en sang som starter på "W" og i tillegg har 1000 sanger så må man scrolle en del. Synes de kunne løst dette på samme måte som iPhone med at alfabetet står i margen slik at du kan velge hvilken bokstav du vil gå til.

 

Finnes det et program som løser dette? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Jeg er også på let etter en god avspiller til musikken min!

Særlig etter at musikkavspilleren i tuchflow 3d menyen klikka.

Den spiller 2 sek av den sanger jeg velger, for deretter og fryse. =(

 

Jeg bruker denne S2P. Last ned OpenGl versjonen, som er beregnet for Touch Diamond/Pro/HD & Xperia X1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...