Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja inni den sokken? Men den hjelper jo ikke særlig mot evt bøying og tøying av mobilen inni lomma på buksa f.eks når man setter seg på en stol osv. Lurer bare om dette virkelig er et problem, siden de advarer mot det. Greit nok at selskaper liker å advare om alt mulig rart men..

Lenke til kommentar

Det var ikke det han mente heller da.

Hvis du har en stram bukse, og lomme akkurat der man bøyer beinet, så er det kanskje ikke så lurt å ha den i den lommen, Men hvis du har en litt løsere bukse, eller hva man skal si, så burde det gå bra. Men bare pass på at den ikke detter ut når du setter deg ;)

Lenke til kommentar

Har hd en i lommen hele tiden, behandler den som hvilken helst annen mobil. Hvis den ikke tåler det kan den bare bli ødelagt. hvis jeg ikke kan ha den i lommen er jeg heller ikke interessert i å ha den.

Jeg har vel og merke skjermbeskytter på den.

 

Jeg bruker ikke "sokken" på den.

Det kan være en fordel å ha skjermen inn mot kroppen for å beskytte den.

Endret av Brodos
Lenke til kommentar

Ja, selv legger jeg alltid skjermen inn mot låret. Bruker kameradekselet som kjennetegn på at riktig side vender utover :) Men du trenger nok ikke være urolig. Selvsagt om du går med ekstremt tettsittende dongeri, så kan den bli belastet når du setter deg, men nå er da virkelig tettsittende jeans utrolig ubehagelig å gå/sitte i, så det er vel ikke et problem for de fleste.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe HD, men er litt skeptisk til windows mobile og touch systemet til HTC, noen mener windows mobile telefoner er trege. også lurte jeg på om det er vanskelig å treffe ting man trykker på, siden ikonene er mindre en på iPhone:P

 

Dere som evt har mobilen eller har erfaring med den, er det bra lyd eller dårlig som amobil.no skriver?

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar

Noen ganger henger den seg. Men sånn er det jo med alle WM-telefoner.

Jeg har ikke noe særlig problem med at jeg bommer på knappene på skjermen.

Den er ganske presis, selv hvis det er ganske små ikoner.

 

Lyden er helt grei. Man kan justere litt på den.. Og det blir litt bedre. Helt grei for min del på en mobiltelefon.

Da tenker jeg på mp3 via headsett..

Syntes det er klar lyd når man ringer.

 

Jeg så en hel film på den ista, og det gikk veldig bra.

Ble imponert over kvaliteten :)

 

Det jeg syntes kunne vært bedre er kameraet.

På en telefon som har "alt" så burde de klart å fått på en blits syntes jeg.. :(

 

 

Også et spørsmål:

Kunne noen skrivd opp en liste over alt som skal følge med i esken til Touch HD? :)

 

EDIT: Hadde vært fint med en link til "sokken" hvertfall..

Endret av benbeni
Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe HD, men er litt skeptisk til windows mobile og touch systemet til HTC, noen mener windows mobile telefoner er trege. også lurte jeg på om det er vanskelig å treffe ting man trykker på, siden ikonene er mindre en på iPhone:P

 

Dere som evt har mobilen eller har erfaring med den, er det bra lyd eller dårlig som amobil.no skriver?

 

Takker for alle svar :D

Først og fremst bør du være klar over at dette er en liten datamaskin, og ikke en vanlig mobil. Denne mobilen er ikke treg til å være en Windowstelefon, tvert i mot.

 

Hvilke ikoner er det du mener? Man kan, som Windowsmobiler flest, stille på det aller meste. Det gjelder også skriftsstørrelse og størrelse på ikoner, startmeny osv. Når det gjelder tekstskriving er ikke dette noe problem. Du kan velge mellom QWERTY, kompakt QWERTY og vanlig telefontastatur, samt installere andre typer tastaturer fra tredjepartsleverandører. Det krever selvsagt litt tilvenning å skrive på en flat skjerm, men etterhvert bruker du nok ikke så mye lenger tid på å skrive meldinger på denne som en mobil med fysiske taster.

 

Hva angår lyden, så syns jeg samtalekvaliteten er veldig bra, det samme med det andre som er av lyd. Jeg mener lyden i denne telefonen er på høyde med, om ikke hakket bedre enn lyden jeg får ut av min SanDisk Sansa spiller som har fått god kritikk for lyden den leverer. Lyden er også mer enn høy nok. Det er vel også bare Amobil som har konkludert med dårlig lyd av det jeg har lest.

 

Med TomTom7 (eller med annen GPS programvare) er den også en fullverdig bil-GPS. Den er mer nøyaktig enn den dedikerte GPSen fra Sony som min far har.

 

Hva som følger med i esken er:

- Plastbeskyttelse for telefonen

- CD med manual o.l.

- Ekstra penn

- Tøyfutteral

- Manual

- 8 GB microSDHC minnekort

- Kombinert lader og USB kabel

- Handsfree

Bilde av innholdet.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe HD, men er litt skeptisk til windows mobile og touch systemet til HTC, noen mener windows mobile telefoner er trege. også lurte jeg på om det er vanskelig å treffe ting man trykker på, siden ikonene er mindre en på iPhone:P

 

Dere som evt har mobilen eller har erfaring med den, er det bra lyd eller dårlig som amobil.no skriver?

 

Takker for alle svar :D

Først og fremst bør du være klar over at dette er en liten datamaskin, og ikke en vanlig mobil. Denne mobilen er ikke treg til å være en Windowstelefon, tvert i mot.

 

Hvilke ikoner er det du mener? Man kan, som Windowsmobiler flest, stille på det aller meste. Det gjelder også skriftsstørrelse og størrelse på ikoner, startmeny osv. Når det gjelder tekstskriving er ikke dette noe problem. Du kan velge mellom QWERTY, kompakt QWERTY og vanlig telefontastatur, samt installere andre typer tastaturer fra tredjepartsleverandører. Det krever selvsagt litt tilvenning å skrive på en flat skjerm, men etterhvert bruker du nok ikke så mye lenger tid på å skrive meldinger på denne som en mobil med fysiske taster.

 

Hva angår lyden, så syns jeg samtalekvaliteten er veldig bra, det samme med det andre som er av lyd. Jeg mener lyden i denne telefonen er på høyde med, om ikke hakket bedre enn lyden jeg får ut av min SanDisk Sansa spiller som har fått god kritikk for lyden den leverer. Lyden er også mer enn høy nok. Det er vel også bare Amobil som har konkludert med dårlig lyd av det jeg har lest.

 

Med TomTom7 (eller med annen GPS programvare) er den også en fullverdig bil-GPS. Den er mer nøyaktig enn den dedikerte GPSen fra Sony som min far har.

 

Hva som følger med i esken er:

- Plastbeskyttelse for telefonen

- CD med manual o.l.

- Ekstra penn

- Tøyfutteral

- Manual

- 8 GB microSDHC minnekort

- Kombinert lader og USB kabel

- Handsfree

Bilde av innholdet.

 

Har iPhone 1.gen så HD er vel ganske annerledes å skrive på vil jeg tro. Har en kamerat som har HTC menyen virker veldig liten og smal.

Tenkte på lyden i mp3 spilleren;)

Lenke til kommentar
Har iPhone 1.gen så HD er vel ganske annerledes å skrive på vil jeg tro. Har en kamerat som har HTC menyen virker veldig liten og smal.

Tenkte på lyden i mp3 spilleren;)

Hvilken modell har kameraten din? Nå må du huske på at skjermen på HD er større og har langt høyere oppløsning enn den på Iphonen din, så det hjelper også på hvor lett det er å treffe det du skal. Siden denne skjermen er trykkfølsom og ikke berøringsfølsom som på Iphone, er sjansen for at man trykker feil også mindre.

 

Jeg har lest flere tester som også konkluderer med at lyden er bra. Hvis du er fornøyd med lyden i Ipode/Iphone blir du nok fornøyd med lyden i HD også. Den er nok ikke noe dårligere.

Lenke til kommentar
Har iPhone 1.gen så HD er vel ganske annerledes å skrive på vil jeg tro. Har en kamerat som har HTC menyen virker veldig liten og smal.

Tenkte på lyden i mp3 spilleren;)

Hvilken modell har kameraten din? Nå må du huske på at skjermen på HD er større og har langt høyere oppløsning enn den på Iphonen din, så det hjelper også på hvor lett det er å treffe det du skal. Siden denne skjermen er trykkfølsom og ikke berøringsfølsom som på Iphone, er sjansen for at man trykker feil også mindre.

 

Jeg har lest flere tester som også konkluderer med at lyden er bra. Hvis du er fornøyd med lyden i Ipode/Iphone blir du nok fornøyd med lyden i HD også. Den er nok ikke noe dårligere.

 

Han har HTC Touch Dual, har også prøvd Diamond. begge virker som om menyene er små også måtte jeg stadig fram med stylusen når jeg prøvde Dual.

 

Men som sakt har ikke de like stor skjerm, og det har vel endel å si. kan trygt si at jeg ikke ville gått for de to jeg har prøvd.

 

HD er vel ganske mye mere oppdatert med tanke på teknologi osv.

Lenke til kommentar
HD er vel ganske mye mere oppdatert med tanke på teknologi osv.

 

I forhold til Diamond så er det vel ikke store oppdateringen. HD har støtte for 3,5 mm jack, litt større batteri og bedre opplastingshastighet i HSDPA-nett i følge spesifikasjonene her, men Diamond har jo TomTom samt muligheten for mer betjening via knapper, så teknologi og funksjonsmessig så er de ikke ulike.

 

Den store forskjellen er jo skjermen.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...