Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Noen som har en link til den originale norske ROM til HTC Touch HD?

 

Bor og kjøper telefonen i Danmark, men kunne tenke meg en norsk ROM på den.

 

Og, var det ikke en i enten HTC Touch Pro eller denne tråden som nevnte en god dansk HTC-side.

Jeg finner den ikke.

Link anyone?

 

Det ligger norsk rom ute på xda-developers, en hyggelig nordmann som har fiksa. Jeg har lastet den ned, men enda ikke funnet noen måte å få den inn på. Det skal nok være mulig, siden den er original og signert, men gidder ikke sette meg inn i hvordan før det kommer en enkel oppskrift.

 

Ellers forstår du jo de danske menyene, du som er "dansk", og tastaturet kan du sette opp til norsk med norsk ordliste.

 

Kan du gi direkte link til denne norske romen? :)

 

EDIT: Hva er forresten nr. på den siste norske romen? Tror jeg fant noe på xda-developers - 1.14.409.1?

 

Tror han tenker på en dump Itje renoverte. Det er og kommer til å forbli veeeldig lite custom rom til Blackstone på Norsk (og alle andre for den saks skyld). Jeg har laget ett par til Kaiser men det er så liten brukermasse samt alle som driver med custom rom er konfortabel med Engelsk uansett :) Samt det faktum at man slipper problematikken rundt det som går på at alt på xda foregår på Engelsk ;) Tar lang tid å oversette så om man ikke fikser Engelsk burde man holde seg til stock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

raiisak: Så lenge støtten for input på norsk (selve T9-ordbok og særtegn) er på plass, så er engelsk uproblematisk.

 

Tror dette er mer en onecall ting og ikke noe med mobilen å gjøre.

Byttet SIM-kortet til en annen telefon og fikk da meldinger med en gang. Min søster har OneCall, men ikke HD, og hun får meldinger med en gang. Så...nope.

Lenke til kommentar
raiisak: Så lenge støtten for input på norsk (selve T9-ordbok og særtegn) er på plass, så er engelsk uproblematisk.

 

Tror dette er mer en onecall ting og ikke noe med mobilen å gjøre.

Byttet SIM-kortet til en annen telefon og fikk da meldinger med en gang. Min søster har OneCall, men ikke HD, og hun får meldinger med en gang. Så...nope.

Da er det vell ingen begrensninger. Finnes jo mange gode løsninger der som er på Norsk :)

Lenke til kommentar

Jepp, både stock-ordbøkene fra norsk og andre tredjepartsløsninger som støtter norsk er vel mulig å implementere i en cooked rom (det siste vet jeg sikkert, det første er jeg noe mer usikker på, men mener at det også skal gå uten problemer).

 

 

Ingen som har problemer med SMS (innlegg #1474, men også andre enn OneCall-kunder for å se om problemet er kombinasjonen, eller HDen alene)?

 

Edit: Eller viktigere - er det noen som har HD og OneCall og IKKE opplever problemer?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Jepp, både stock-ordbøkene fra norsk og andre tredjepartsløsninger som støtter norsk er vel mulig å implementere i en cooked rom (det siste vet jeg sikkert, det første er jeg noe mer usikker på, men mener at det også skal gå uten problemer).

 

 

Ingen som har problemer med SMS (innlegg #1474, men også andre enn OneCall-kunder for å se om problemet er kombinasjonen, eller HDen alene)?

 

Edit: Eller viktigere - er det noen som har HD og OneCall og IKKE opplever problemer?

 

Har OneCall og Blackstone og har ikke opplevd noen problemer hverken med SMS, MMS eller samtale. (Så vidt jeg vet. )

Lenke til kommentar

Jeg fikk min HTC Touch HD med postmannen i dag.

Har tidligere hatt HTC Touch Pro, og iPhone 3G.

Solgte iPhone 3G til fordel for HTC Touch HD.

 

Mitt første inntrykk er at jeg opplever HTC Touch HD som mindre enn iPhone 3G er. (Til tross for at de fleste opplever iPhone 3G som mindre pga de runde kantene).

 

iPhone 3G var bare stress. Fikk ikke til 3G-koblingen kun WiFi, hotmailen var helt usynkronisert. Mailer som var lest på telefonen kom som ulest på pc-en. Mailer som var kommet på pc, kom en time senere på iPhone. Selv om WiFi var aktiv hele tiden og jeg var hjemme i eget nett.

 

HTC-en er bare herlig.

I med simkortet. Den konfigurerer MMS, GPRS og 3G automatisk.

Hotmail er 100% synkron på pc og telefon.

Når mailen er lest på telefonen, merkes den som lest på pc.

Kommer det opp melding om mail på telefonen, og jeg heller gå på pc-en og leser den. Så blir den straks merket som lest på telefonen, (selv om jeg leste den på pc), og påminnelsen om ny mail går vekk.

 

Helt herlig hvordan disse tingene fungerer da den viktigste funksjonen for meg på en mobiltelefon er hvordan den forholder seg til min Hotmail.

 

Nå er det bare å ta et dypdykk i alle de forskjellige programmene og tweaksene som ligger på nettet.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Hei.

Er det ikke mulig å koble opp telefonen i hjemmenettverket slik at man får tilgang til mapper og filer? I så tilfelle, hvordan? Har ikke fått dette til.

 

Har ikke funnet noe bra program for dette enda. Det du kan gjøre er å sette opp en http-server eller ftp-server på hjemmenettverket. Da kan du enkelt få tilgang til mapper og filer.

Lenke til kommentar
Hei.

Er det ikke mulig å koble opp telefonen i hjemmenettverket slik at man får tilgang til mapper og filer? I så tilfelle, hvordan? Har ikke fått dette til.

 

Har ikke funnet noe bra program for dette enda. Det du kan gjøre er å sette opp en http-server eller ftp-server på hjemmenettverket. Da kan du enkelt få tilgang til mapper og filer.

 

Må jeg ha et eget FTP-program da eller?

Lenke til kommentar
Hei.

Er det ikke mulig å koble opp telefonen i hjemmenettverket slik at man får tilgang til mapper og filer? I så tilfelle, hvordan? Har ikke fått dette til.

 

Har ikke funnet noe bra program for dette enda. Det du kan gjøre er å sette opp en http-server eller ftp-server på hjemmenettverket. Da kan du enkelt få tilgang til mapper og filer.

 

Må jeg ha et eget FTP-program da eller?

Trenger ikke TC for det, FE klarer jobben liksågreit. Skal du bare ha kontakt med telefonen bruk active sync (fungerer perfect for Exchange Server osv). Har du ikke ledning og skal bare overføre ett par filer bruk BT. Skal du flytte mye data bruk en kortleser.. Derimot skal du av en eller annen grunn være kontinuerlig være i kontakt med f.eks hjemmepc så sett opp nettverk ja. Eneste grunnen til å sette opp en ftp er vell å ha mellomlagringsplass :) Men ja TC er kraftig enkelt og gratis verktøy til jobben. Kanskje ikke det beste heller det enkleste men powertool ja.

Lenke til kommentar

Hei!

Har lastet opp film til lagringskortet (mp4-format). Fantastisk kvalitet på skjermen, men den har en tendens til å "hakke" ved avspilling. Spiller da av filmen gjennom programmet Album. Har også innstallert TCPMP for å prøve det videoavspillingsprogrammet. I det programmet "hakket" ikke filmen, men skjermbildet på den samme filmen var langt fra så bra som på orginaleprogrammet i telefonen - Album.

Ønsker derfor helst å bruke Album som videoavspillingsprogram. Hvis det er mulig å øke bufferminnet/størrelsen til programmet, og evt satt opp lagringskortet som bufferområde, tror jeg "hakkingen" blir borte.

Er det noen som vet om det er mulig, og evt kan gi en oppskrift på hvordan det skal gjøres?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Hei!

Har lastet opp film til lagringskortet (mp4-format). Fantastisk kvalitet på skjermen, men den har en tendens til å "hakke" ved avspilling. Spiller da av filmen gjennom programmet Album. Har også innstallert TCPMP for å prøve det videoavspillingsprogrammet. I det programmet "hakket" ikke filmen, men skjermbildet på den samme filmen var langt fra så bra som på orginaleprogrammet i telefonen - Album.

Ønsker derfor helst å bruke Album som videoavspillingsprogram. Hvis det er mulig å øke bufferminnet/størrelsen til programmet, og evt satt opp lagringskortet som bufferområde, tror jeg "hakkingen" blir borte.

Er det noen som vet om det er mulig, og evt kan gi en oppskrift på hvordan det skal gjøres?

 

På forhånd takk!

 

 

Drit i coreplayer. Drit i divxplayer. Drit i windows media player. Last ned TCPMP player. Den takler alt. Mer nøyaktig: "TCPMP-0.72RC1-ARM-PPC-recomp-03"

Enjoy

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har HD Tweak, ang justering av sensitiviteten. Under punkt 14 der kan man stille på Sensitivity og Finger pressure. På Finger pressure fant jeg ut at Normal(default) ga bedre resultat enn Very High, men jeg er ikke sikker på hvilken rettning man må tenke i under Sensitivity :p Vil Normal(default) gi bedre sens enn Very High her og?

Er ute etter maksimal sens så alt reagerer lettere.

Lenke til kommentar
Hei!

Har lastet opp film til lagringskortet (mp4-format). Fantastisk kvalitet på skjermen, men den har en tendens til å "hakke" ved avspilling. Spiller da av filmen gjennom programmet Album. Har også innstallert TCPMP for å prøve det videoavspillingsprogrammet. I det programmet "hakket" ikke filmen, men skjermbildet på den samme filmen var langt fra så bra som på orginaleprogrammet i telefonen - Album.

Ønsker derfor helst å bruke Album som videoavspillingsprogram. Hvis det er mulig å øke bufferminnet/størrelsen til programmet, og evt satt opp lagringskortet som bufferområde, tror jeg "hakkingen" blir borte.

Er det noen som vet om det er mulig, og evt kan gi en oppskrift på hvordan det skal gjøres?

 

På forhånd takk!

 

 

Drit i coreplayer. Drit i divxplayer. Drit i windows media player. Last ned TCPMP player. Den takler alt. Mer nøyaktig: "TCPMP-0.72RC1-ARM-PPC-recomp-03"

Enjoy

 

Beklager. Så ikke hele innlegget ditt. Jeg er stor fornøyd med TCPMP-player i hvertfall. Skal og være sagt at jeg har lasta ned "net configuration". Den takler jo alt. Til og med asf-format. Crappy format, men alikevel et format:)

Lenke til kommentar

Hva er HTC sin policy på døde pixler?

Fikk min HTC Touch HD i går, og den har en død pixel.

Så på "idag"-skjermen og når det er sorte bakgrunner, så har jeg en hvit "julestjerne" som lyser.

Fint nok i desember, men ikke så gøy i mai.

 

Er det noen regler om at det skal være minst 3 døde pixler innenfor et området, for at den skal kunne byttes?

Lenke til kommentar
Hva er HTC sin policy på døde pixler?

Fikk min HTC Touch HD i går, og den har en død pixel.

Så på "idag"-skjermen og når det er sorte bakgrunner, så har jeg en hvit "julestjerne" som lyser.

Fint nok i desember, men ikke så gøy i mai.

 

Er det noen regler om at det skal være minst 3 døde pixler innenfor et området, for at den skal kunne byttes?

 

Etter det jeg har lest så er det 3 døde piksler på hele skjermen eller 2 døde piksler innenfor 1 tomme. Har selv 3 døde/hvite piksler på min HD, men de er ikke synlige så lenge jeg ikke holder telefonen alt for nærmt fjeset eller når jeg sitter i et helt mørkt rom med baklyset på fullt.

Lenke til kommentar
Hei.

Er det ikke mulig å koble opp telefonen i hjemmenettverket slik at man får tilgang til mapper og filer? I så tilfelle, hvordan? Har ikke fått dette til.

 

Jo det er mulig.

Jeg bruker resco explorer og kobler meg opp til min smb share i hjemme nettverket mitt.

 

Jeg har 4 pc'er i nettverk. Alle tilhører samme arbeidgruppe. Går det an å få en liten innføring på hvordan man setter opp telefonen mot et share med resco explorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...