Gå til innhold

In-ear øreplugger - anbefalinger? + spørsmål


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Eg har ikkje noko problem med å sei at Koss ikkje er eit bra merke. Eg syntes det før, heilt til eg fekk erfart andre merker. Difor vil eg ikkje anbefale Koss. Eg skriv ikkje at det er noko j**** dritt, for den funker nok for dei fleste, men anbefale det vil eg ikkje. No må dykk ta det Ødegård skriv med ei klype salt, han er flink til å bruke sterke ord for å beskrive produkter og merker han ikkje har sansen for. Sjølv om det til tider, som i dette tilfellet, kan kome ut litt negativt, er det likevel ein ganske riktig observasjon. Poenget er at det er ein erfaring og meining ein bør ta med i sin vurdering før noko blir kjøpt.

Då er me einige. Ikkje tek dette personleg nokon av dykk.

Eg vel å anbefale Bose iallefall. For meg var dei verdt sin pris. ;)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg må nokk stille meg sammens med de som anbefaler Bose. Har selv et Bose headsett og skal kanskje kjøpe et til.

 

Skal ikke nekte på at Bose koster litt mer, men de er kjent for å ha fin og go lyd fra små "ting". Har prøvd mange headsett, men enten var de for store, for tung eller ikke like fin lyd som Bose.

 

Så da betaler jeg heller litt får å få en midre headsett som oser av kvalitet på alle måter.

 

Sier ikke at Ødergård ikke har peiling, men noe møl er Bose ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

"Note to Customers outside of the USA:

Ultimate Ears has restricted international shipments on all of their earphones. Unfortunately, we are not allowed to ship this product outside of the United States."

 

Fra Soundearphones.com ... :( Noen andre steder som faktisk sender disse til Norge? Prisen var jo veldig god på soundearphones da :(

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Note to Customers outside of the USA:

Ultimate Ears has restricted international shipments on all of their earphones. Unfortunately, we are not allowed to ship this product outside of the United States."

 

Fra Soundearphones.com ... :( Noen andre steder som faktisk sender disse til Norge, prisen var jo veldig god på soundearphones da :(

 

Ebay, ebay og ebay.

 

Btw, fullstendig enig i Ødegårds uttalelser om bose. Har bare prøvd IEMversjonene dog, men de var ikke mye å hoppe i taket for. Prisen derimot.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det er den effekten du får av mekanisk påvirkning på kablene som lager støy i pluggane. Alle pluggane eg har hatt og prøvd har hatt dette, sjølv utstyr til fleire tusen. Det er sjølvsagt merker og modellar som er betre og dårlegare, men sånn eg forstod det var det noko "alle" hadde problemer med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

oh, my mistake, slo det bare opp på Wiki sånn kort før jeg svarte :) Ja, det forekommer sikkert, men, dette har med hvor godt ledningen/kabelen er isolert, ikkesant? Tviler uansett på at det blit noe stort problem for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre er microphonics noe som er tilstede, orginalkabelen er ikke god på dette feltet. Westones ES2-kabel passer til de fleste UE sine IEMs med litt modifisering (Jaben utfører modifikasjonen, men med en tang fikser man det selv) som praktisk talt gjør at microphonics nærmest blir et ikke-tema. ES2-kabelen passet bra på mine Super.fi 5 Pro, microphonics nærmest forsvant da denne kabelen er meget tynn og lett. Men ettersom jeg oppgraderte til Triple.fi passet ikke Westone kabelen like bra lengre.

 

Så bruker for tiden stock-kabelen, men skal snart oppgradere. APureSound er snart ute med sin etterlengtede UE-kabel, og her er et annet alternativ. Ikke bare pga microphonics, selv om det vil hjelpe, men disse kabelene vil også forbedre lyden.

 

Ikke galne priser på meeter forresten, gratulerer med et godt kjøp. Tror ikke du vil angre! Post gjerne inntrykk når du får de i posten. :)

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Vel... da har jeg fått proppene, kan ikke si jeg er veldig fornøyd, så langt har jeg ikke fått dem til å sitte ordentlig i ørene en gang... mulig det er meg som forventer for mye, men de skal jo ifølge UE og div. tester stenge ute 26db. Noe de gjør, i 10 sekunder før de sakte sklir ut igjen og etterlater meg med en like flat og dårlig lyd som i drittproppene fra Apple. Genialt.

 

Mine ører er vel ikke lagd for slike propper antar jeg, eller skal de være slik?

 

Uansett, et dårlig kjøp for meg.

 

 

Update: Etter en del fifling og fofling så får jeg de til å sitte litt bedre, skal teste de på bussen i morgen, så da får vi se :) Mulig jeg har hatt for store forhåpninger.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

At, jo, de stenger ute en del lyd når de sitter i, men jeg får ikke til det "trykkammeret" som skal oppstå inne i øregangen, de sklir rett og slett ut igjen :( og da hører jeg ikke nevnerverdig sto forskjell på de og standardproppene mine, ihvertfall ikke forskjell verdt 1500 kr.

 

Heldigvis ville fatter'n ha dem, så da tapte jeg ikke på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skumgummipropper er greie dei, men blir fort skitne, er vanskelege å reingjere og litt upraktisk å putte inn og ut ofte. Eg har eit par hørselsvernpropper som er støpt, dei sit som...ja, støpt. :p

Eg har brukt ei i lag med eit par Shure-pluggar, men det var ikkje noko optimalt det heller, fekk ikkje pluggane til å henge i gummien. Ellers kan du kanskje prøve større proppar enn du normalt hadde gått med, for å få dei til å sitje betre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Ja, jeg har prøvd alle, men de større proppene har jeg ikke testet like mye som de minste jeg har brukt en stund nå, simpelthen fordi jeg ikke fikk de inn :\ But I'll look into it!

 

Eneste minus med de, sånn design/utfomelses messig er at de tetter seg noe sinnsykt med ørevoks etter en dag, de er faktisk ikke veldig apetittelige å bruke på slutten av dagen :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trikset er å rengjøre ørene før man bruker IEMs. Jeg rengjør ørene mine hver dag uansett, så jeg har ikke engang sett antydning til ørevoks på mine propper. :p

 

Lykke til, kjedelig å høre at du ikke fikk oppnå god forsegling. Jeg fikk god seal på første forsøk, og det skal være slik at du må bruke litt "makt" når du skal ta de ut, de skal sitte såpass fast faktisk. De forseglar lyd såpass bra at jeg ikke hører bråk fra bussen eller når folk snakker til meg. Ville gitt skumgummipropper et forøk om medfølgende ikke passer.

 

Anbefaler deg også å se denne videoen for hvordan du korrekt skal putte proppene inn i øret, men regner med du har sett den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...