Gå til innhold

In-ear øreplugger - anbefalinger? + spørsmål


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Heisann! :)

 

Jeg er på utkikk etter noen nye in-ear plugger til bruk meg iPod, så lenge på hodetelefoner(BeyerDynamic TD770-80 bl.a), men er veldig usikker på om iPod talker de uten forsterker + at de hadde ødelagt håret mitt ( :roll: ).

 

Såå, har dere noen anbefalinger til gode in-ear plugger? Makspris = 1000,- (litt stramt budset)

 

Evig takknemlig for svar, musikk er sedvanlig tidskrevende hobby for meg egentlig, og jeg er vel kresen der etter :)

 

Og så har jeg ett spørsmål nå til slutt; Hva er det som skiller gode plugger fra dårlige? Hva er bedre med et par Shure plugger til 3000 kontra de som er med iPoden? Er lyden merkbart bedre?

 

Takker for svar :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett sett med BOSE triport IE som jeg er fantastisk fornøyd med.. Liker den fyldige lyden og de ekstra nyansene jeg aldri fikk med billige sett til 2-300. Har prøvd det meste av IE plugger fra Sony, Pioneer og Sennheiser.. Liker også at BOSE sine ikke må klemmes inn i ørene på samme måte som tidligere nevnte. Vet det nok er mange her som mener BOSE er overpriset men jeg har aldri angret en dag på kjøpet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Tillater meg å bumpe litt jeg :)

 

Takk for svar Star, skal undersøke de. Men jeg vil veldig gjerne ha flere forslag eller en liten pekepinn på hva jeg bør se etter hos gode propper.

 

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

BOSE = Buy Other Sound Equipment

Overpriset møl

 

1000 kr budsjett, nja, Jays Q-jays er det første som slår meg.

 

Ang spørsmål om det er forskjell på buds og shure propper til 3000, vel, hva tror du?? :p

Forskjellen tilsvarer forksjellen på massasje og anal rape med kjøttøks

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hehe, jaja, men HVA er det som forbedres? Frekvensspekter? Materialevalg? Hva? vet jeg det, kan jeg gå på jakt etter propper selv, uten å plage dere :)

 

Men takk for svar :) De Q-Jays'ene kommer visst med drit my accesories, 7 forskjellige propper visstnok, da får jeg nok noen som passer meg bra jeg og! :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
BOSE = Buy Other Sound Equipment

Overpriset møl

 

Hva baserer du den arrogante bedrevitende kommentaren på?

 

Å ha prøvd stort sett hvert jævla produkt de har gitt ut de siste årene. God lyd, bare ikke til den prisen de forlanger. Ville gjerne hatt en av de wave radioene deres, ahdde de koster under 1000 kr. Triportserien har jeg forøvrig veldig lite til overs for.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
BOSE = Buy Other Sound Equipment

Overpriset møl

 

Hva baserer du den arrogante bedrevitende kommentaren på?

 

Å ha prøvd stort sett hvert jævla produkt de har gitt ut de siste årene. God lyd, bare ikke til den prisen de forlanger. Ville gjerne hatt en av de wave radioene deres, ahdde de koster under 1000 kr. Triportserien har jeg forøvrig veldig lite til overs for.

 

Bra du har prøvd alle produktene, sikkert alle lifestyle systemene også..

Virker ikke som du har særlig peiling på hva du snakker om..

Lenke til kommentar
BOSE = Buy Other Sound Equipment

Overpriset møl

 

Hva baserer du den arrogante bedrevitende kommentaren på?

 

Å ha prøvd stort sett hvert jævla produkt de har gitt ut de siste årene. God lyd, bare ikke til den prisen de forlanger. Ville gjerne hatt en av de wave radioene deres, ahdde de koster under 1000 kr. Triportserien har jeg forøvrig veldig lite til overs for.

Nei ein så seriøs påstand må eg nok knele for. Dette hadde eg teke for god fisk om det var eg som skulle kjøpe nytt headset. Overprist møl. Når ein bruker systematisk slenger drit ut om ein heil produsent berre fordi han ikkje har lommebok til det sjølve, er det klart at det er noko i det. La oss prise "herren".

 

Frå spøk til revolver; Bose In-Ear er eit supert hodesett som held lenge, og speler fletta av dei fleste. Ikkje noko å utsette på prisen - ein får kva ein betal for.

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje gjere anna enn å støtte Captain Ødegård på denne. Eg har sjølv liten erfaring med Bose, men har lese ein god del på nettet, konklusjonen er mykje det same. God lyd, men overprisa. Du får alternativer til ein langt betre pris.

 

Når det gjeld kredibiliteten til Ødegård vil eg påstå han er ein av dei som har best peiling på portabel lyd, både spelarar, pluggar og hovudsett på dette forumet.

 

Argumentet med "fordi han ikkje har lommebok til det sjølve" er så dumt at eg vel å la det gå forbi.

 

Du må for all del kjøpe akkurat kva du vil, det er likevel ikkje noko bra kjøp etter min meining når det er alternativer som er like gode, gjerne betre, til ein betre pris.

Lenke til kommentar

Einaste grunn til at eg valgte å vere useriøs er for å understreke poenget mitt.

Mogleg han har god peiling, og si eiga oppfatning. Si eiga musikksmak kor han finn desse pluggane dårlege - heilt greit. Men at han veljer å kalle det "overprist møl" er unødvendeg. Derfor svarer eg på same måte. Ikkje tek det opp personleg, men alle har forskjellige meiningar. Personleg syns eg lyden i PortaPro er elendig, men eg seier ikkje dermed at Koss er noko møl. Me må no prøve å vere litt runde i hjørnene? No hard feelings ;)

Lenke til kommentar

Det har ingenting med musikksmak å gjere. Eit par dårlege pluggar blir ikkje gode om ein høyrer på rett sjanger.

 

Eg har ikkje noko problem med å sei at Koss ikkje er eit bra merke. Eg syntes det før, heilt til eg fekk erfart andre merker. Difor vil eg ikkje anbefale Koss. Eg skriv ikkje at det er noko j**** dritt, for den funker nok for dei fleste, men anbefale det vil eg ikkje. No må dykk ta det Ødegård skriv med ei klype salt, han er flink til å bruke sterke ord for å beskrive produkter og merker han ikkje har sansen for. Sjølv om det til tider, som i dette tilfellet, kan kome ut litt negativt, er det likevel ein ganske riktig observasjon. Poenget er at det er ein erfaring og meining ein bør ta med i sin vurdering før noko blir kjøpt.

Lenke til kommentar

Har selv Ultimate Ears Triple.fi 10 Pro, som koster vel 3000+ her til lands. Du lurer på hva forskjellen er på ibuds og propper i denne prisklassen. Vel forskjellen er at de er bedre på alle mulige tenkelige måter. Jeg gråter litt på innsiden når jeg ser folk som bruker flere tusen kroner på en mp3-spiller men velger å lytte til musikken på ibuds som sikkert koster noen få tiere å produsere. Det blir helt feilproporsjonert, ørene og musikken fortjener så uendelig mye bedre.

 

Ultimate Ears Super.fi 5 Pro er kanskje en plass å starte. Koster i overkant av tusen kroner om du importerer. Disse har to drivere, for henholdsvis lave og høye toner. God lydseperasjon, god lydisolering, ren, klar og presis detaljrik lyd. Lydbildet blir ekstremt forvandlet om du bare er vant til standard ibuds-propper.

 

Disse IEMene er veldig sensitive så du trenger ikke bekymre deg for at en iPod ikke vil klare å drive de. Faktisk vil du høre på musikk med volumet lavere enn hva du er vant til. Husk å skru volumet helt ned før du plugger slike plugger inn for første gang, de er som sagt veldig sensitive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...