Gå til innhold

Spore: hva er dine planer?


Anbefalte innlegg

åfyfaen like før hodet mitt sprenger, i går kveld brukte jeg ufattelig me tid og krefter på og terraforme 2 planeter. Så da hadde jeg til sammen 3 planeter med krydderproduksjon. Og hadde en helt grei income, var riktignok kjett som F og reise fram og tilbake og hente krydder for deretter og selge det for små slanter. Lagrer og legger meg, så står opp og spiller i dag. Pluttslig begynner alt og falle sammen, økosystem. Hente planter, dyr og alt anna dritt. Så på toppen av det, erklærer et imperie som er ganske sterkt krig mot meg. Hadde ikke ressurs til og stoppe ene katastrofen på ene planeter, og andre planeter ble tatt fra meg med makt. Flåta mi hadde ikke mye og stille opp mot de gutta der. Så nå står jeg kun med hovedplaneten min og vurder om jeg gidder og bygge meg opp igjen. Spillet er vannskligere enn folk flest vil jeg tørre og påstå. Mye som skjer etter hvert ;P Men hvordan er det dere tjener penger? Ser at jeg kan kjøpe solsystem for 100millioner og stoppe kriger for 600.000 sporespenn! Men det virker som et ufattelig høyt beløp som så og si er umulig og få tak i. Gjør jeg noe feil ;)?

 

 

Personlig har jeg etablert en handelsforbindelse med et solsystem som det tok meg omtrent 15 min å fly til (Diverse pitstops underveis for å lade opp osv.) De kjøper det fattige lille røde krydderet jeg får og kan kjøpe i butikkene for 350 spenn eller noe, for hele 15000 per stk! Hvis du da har med deg 20-30 stk av forskjellige sorter går det ganske greit. Hvis ikke kan du jo bare opprette en ny save og jukse litt :p Bare for å teste våpen og slikt:

 

 

 

ctrl + shift + C

Skriv "help" for komandoer

 

 

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, spillet hadde potensiale til å bli tidenes beste spill, så jeg kan skjønne at folk blir skuffet. Spilt som et lineært spill som man prøver å fullføre så raskt som mulig, så suger det. Hvis man ihvertfall til en viss grad skaper sine egner historier underveis samt liker å lage ting, så blir det straks mer imponerende.

 

Jeg har det uansett moro i en røff galakse, selv om jeg gladelig hadde ofret litt av det teknisk briljante ved spillet mot enda mer tifredstillende gameplay. Spillet lider under (1) at det var altfor ambisiøst i utgangspunktet og skapte forventninger det var umulig å innfri (det er ikke fem fullverdige spill i ett, sier du? Skuffa!) og (2) det er blitt betydelig forenklet i håp om å selge til det enorme markedet av Sims-spillere.

 

Men samtidig som det faktisk ikke er enkelt nok for alle (det finnes faktisk folk som har problemer med å takle Tribal og Civilization), blir mer drevne "gamere" (som forventet større dybde) skuffet når de tidlig/straks avslører spillmekanismene.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Joda, spillet hadde potensiale til å bli tidenes beste spill, så jeg kan skjønne at folk blir skuffet. Spilt som et lineært spill som man prøver å fullføre så raskt som mulig, så suger det. Hvis man ihvertfall til en viss grad skaper sine egner historier underveis samt liker å lage ting, så blir det straks mer imponerende.

 

Jeg har det uansett moro i en røff galakse, selv om jeg gladelig hadde ofret litt av det teknisk briljante ved spillet mot enda mer tifredstillende gameplay. Spillet lider under (1) at det var altfor ambisiøst i utgangspunktet og skapte forventninger det var umulig å innfri (det er ikke fem fullverdige spill i ett, sier du? Skuffa!) og (2) det er blitt betydelig forenklet i håp om å selge til det enorme markedet av Sims-spillere.

 

Men samtidig som det faktisk ikke er enkelt nok for alle (det finnes faktisk folk som har problemer med å takle Tribal og Civilization), blir mer drevne "gamere" (som forventet større dybde) skuffet når de tidlig/straks avslører spillmekanismene.

Agree :thumbup: Klokt sagt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Spore i dag og har ikke gjort annet enn å spille. Amøbestadiet hatet jeg fra jeg hørte om det første gang, så den biten gikk jeg gjennom en enkelt gang og går aldri tilbake.

 

Fase to derimot er veldig morsom. Greit nok er det enkelt, men hva så? Sjakk er jo ikke akkurat så komplisert heller... :p Tar man det som hardcore og går gjennom kun for å gå gjennom blir man jo fort lei, men jeg foretrekker å ta meg god tid. Gikk fort lei av å være snill, så jeg startet på nytt og sloss mot alt og alle. Planen er å erobre hele planeten på egenhånd på et vis. Prøvde Tribal en liten stund, og selv den virker lovende.

 

Skal nok kose meg med dette i noen måneder. Editorene alene er mer enn nok til å være verdt det mangedobbelte av prisen, så at vi får et bra spill i tillegg er bare en ren bonus.

 

Vet ikke om det er tidenes beste spill, men det er definitivt et av tiårets beste spill. :)

Lenke til kommentar

Hele delen før du startet en stamme var jo "Bli kjent med X antall av Y", og "Drep X antall av Y"... Gå til elskeren, og utvikle dyret ditt, der du kunne totalt endre dyret igjennom en generasjon...

Så var det ut igjen å drepe X antall av Y, og bli kjent med X antall av Y...

 

Makan til ensformig gameplay skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

FPS? Gå dit, skyt hele gjengen, gå dit, skyt hele gjengen, gå dit, skyt hele gjengen, se rulleteksten.

 

WoW? Drep identiske fiender i fem, seks timer i strekk og få et litt bedre sverd.

 

Diablo 2? Drep noen tusen fiender og få litt bedre armor.

 

Holdr meg til Spore. Hver fase er kanskje ensformig, men det er fem helt forskjellige faser. Det gir mye variasjon. :)

Lenke til kommentar

For å få en planet til T2, så trenger jeg ikke alle plantene og dyre på T1 så lenge den er stabil(grønn)?

Siden når jeg skal stabilisere til T2, så får jeg bare sånn beskjed at planten kan ikke overleve osv..

 

Slik er det: T1 er grønn og stabil, T2 er gul(Den jeg vil gjøre stabil), T3 er ikke noe

Lenke til kommentar
Diablo 2? Drep noen tusen fiender og få litt bedre armor.

 

Holdr meg til Spore. Hver fase er kanskje ensformig, men det er fem helt forskjellige faser. Det gir mye variasjon. :)

 

En som i hvertfall ikke har forstått at D2 ikke bare er om å drepe flere tusen fiender for å få en litt bedre armor. Finnes MASSE man kan gjøre på D2, men å kategorisere alt som "drepe noen tusen fiender" blir feil.

 

Men er jo ikke det som skal diskuteres her.

 

Har tenkt på å skaffe spore en stund, men etter å ha lest andres meninger er jeg ikke helt sikker. Noen synes det er drit kult, mens andre synes det er no drit. Uten om å ta SecuROM inn i bilde, er spillet vært å spille selv om man muligens går lei etter å ha rundet det 1 gang, eller er det bortkasta tid og penger?

Lenke til kommentar
For å få en planet til T2, så trenger jeg ikke alle plantene og dyre på T1 så lenge den er stabil(grønn)?

Siden når jeg skal stabilisere til T2, så får jeg bare sånn beskjed at planten kan ikke overleve osv..

 

Slik er det: T1 er grønn og stabil, T2 er gul(Den jeg vil gjøre stabil), T3 er ikke noe

 

Om du får beskjed om at planten ikke kan overleve bør du prøve med en annen plante av samme størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...