Gå til innhold

AMD krymper til 40 nm


Anbefalte innlegg

Det har vært flere rykter om at modifiserte ATI-drivere kjører PhysX, det var til og med noen skjermbilder. Men dette kan være en bløff.

Neida, stemmer det. Det er noen som driver og lager en CUDA->Brook+ port, som gjør at man kan kjøre CUDA applikasjoner over Brook+, det er noe som koster veldig mye ytelse, og man ønkser å kunne CUDA runtime til AMD sin driver. Foreløpig er desverre ikke AMD spessielt samarbeidsvillige ifølge de på NGOHQ som modder driveren.

 

Nå har Nvidia gått ut å sagt at de ikke vil ha enerett på PhysX og vil dele med blant annet AMD, men det kommer sikkert til å koste shorta.

Neida. AMD har fått tilbud fra nVIDIA om å bruke PhysX helt gratis. De må bare støtte CUDA, noe som også er helt gratis. AMD har foreløpig takket nei til dette.

 

Håper også AMD vil bruke GDDR4/5 på bilige kort. De har nå bare brukt dette på toppklasse korta sine, mens Nvidia henger igjen på GDDR3 :S

nVIDIA kommer med GDDR5. GDDR4 tviler jeg på at noen av produsentene kommer til å bruke mer av. nVIDIA har iallefall ingen planer om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GDI-Raptor : Jepp, det er synd at amd har slik en teit holdning, men de skal jo forsvare sin fysikkmotor med nebb og klør.

 

Hadde uansett vært bedre om Amd støttet det og lot heller spillutvikklerne få lov til å satse på havok eller det det måtte være.

 

Med andre ord så er det på tide Amd får fingern ut av hullet og kjører fysikk på skjermkortene sine også isteden for cpu.

Lenke til kommentar
GDI-Raptor : Jepp, det er synd at amd har slik en teit holdning, men de skal jo forsvare sin fysikkmotor med nebb og klør.

AMD har ikke sin egen, de har for øyeblikket kun en avtale med Intel, som eier Havoc, om å optimalisere Havoc for AMD CPU, samt undersøke om det kan være egnet for å kjøre noe på GPU.

 

Vil tippe at Intel ikke er spesielt interessert i å kjøre noe hverken på nVIDIA eller AMD sine GPU'er, men heller kjøre det på demmes kommende Larabee grafikk-brikke som støtter x86.

 

 

nVIDIA kommer med første brikke på 40nm i Q1 2009

 

samme gjelder nok ATI, blir veldig overasket hvis de slipper noe nytt på 40nm før vi ser midnattsola igjenn :)

Det er TSMC som skal produsere 40nm. De har ikke prosessen klar for massemarkedet før Q1 2009. Egentlig var planen Q4 2008, men det måtte utsettes...

Lenke til kommentar
Jeg håper ikke en krymping av RV770 får navnet HD5870 etc. De får evt. heller kalle det HD4970 og HD4950. Så store hopp i navnegivingen bør være reservert til helt nye arkitekturer. Å Kalle det RV870 er også noe misvisende.

 

Enig i det, men det blir uansett ikke like tullete som hos nVidia :!: selv de som arbeider der vil jeg tro har vanskligheter med og følge med!

Lenke til kommentar
Hos meg fungerer i alle fall 8.8 upåklagelig, uten noen synlige grafikkbugs så jeg vet ikke helt hva som er galt hos deg.
Hos meg så skaper alt over 8.5 skrivebordskorrupsjon når jeg prøver å bruke Wine, eneste løsningen er å restarte X. For å være rettferdig så krasjet Nvidias driver hele tiden. Begge er elendige :p.

 

 

Hvorfor er de så raske med produsjonsteknologi på GPU-fronten, men ikke CPU?
Det er ikke AMD som produserer disse, det er TSMC. Endret av haalo
Lenke til kommentar

Det er helt sykt hvor mye effekt disse GPUene bruker, og ikke snakk om alt den varmen de produserer. Jeg har fått en 1000w PSU og føler at den er litt svak for å kjøre ett par av dagens GPU. Hvis de skal bli kraftigere uten krymping, da vil jeg snart trenge en atomkraftverk.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

TSMC "om seg selv og fab capacity".

TSMC is the world's largest dedicated semiconductor foundry, providing the industry's leading process technology, library and IP options and other leading-edge foundry services. TSMC operates a six-inch wafer fab (at fab 2), five eight-inch wafer fabs (at fab 3, 5, 6, 8 and WaferTech) and two 12-inch wafer GigaFabs (at fab 12 and 14). In addition, the company has a $1.2 billion joint venture fab (at SSMC) with NXP Semiconductor, which is operated in Singapore. Keeping pace with the trend of clear industry growth, TSMC is committed to significant capacity expansion: an eight-inch fab in Shanghai, China (fab 10.) In 2006, total capacity at TSMC exceeds seven million 8-inch equivalent wafers.
Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ossen funker ati driverne best.

 

Du gjør minst mulig.

 

Du avinstallerer ikke, for det trenger man virkelig ikke, alle driverne jeg har installert siden gud veit når, har hatt ati siden 9800.

og har aldri avinstallert, trenger ikke reboot lengre en gang.

 

Har opplevd at dem suser VÆÆRRE når man fjerner grafikk kort fra 3XCF til 2xCF eller til bare ikke noe CF.

Da finnern ikke skjermkort.

Device manager, avinstaller skjermkort, så installere igjen så pleier det å funke.

ellers smertefritt.

 

"TIPS"

Velg Edge detect" i kontrol panelet i CCC på antialiasing. i filter.

Trykk apply. resten som standard.

 

da blir 4xAA i alle dx9 spill 12X CFAA og 8 x blir 24X CFAA

 

ENGELSK INFO PÅ COSTUM FILTER AA

 

LINK

 

Enjoy ati AA ytelse FTW

Lenke til kommentar
Det er helt sykt hvor mye effekt disse GPUene bruker, og ikke snakk om alt den varmen de produserer. Jeg har fått en 1000w PSU og føler at den er litt svak for å kjøre ett par av dagens GPU. Hvis de skal bli kraftigere uten krymping, da vil jeg snart trenge en atomkraftverk.

 

du føler den er for svak ? enten er den for svak eller ikke. men tror du skal kunne kjøre det meste som er i dag. på den PSUen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...