Gå til innhold

OneCall ikke lenger "gratis", finnes det noen som er?


Anbefalte innlegg

OneCall har nå bestemt seg for at man må betale OPPSTARTSPRIS på disse 120 gratis ringeminuttene de er så kjent for.

Synes dette er utrolig teit, hele poenget for min del var jo at jeg ikke har hatt noen telefonregning å betale det siste året.

 

Finnes det alternativer som fortsatt er gratis, slik OneCall, Ipea osv. var?

Ipea ble jo kjøpt opp av OneCall, så de er ikke et alternativ de heller.

 

Ringer veldig lite, så 30 min gratis ringetid og en 50 sms hadde holdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster det noe å overføre mitt gamle nummer fra OneCall, og er det noe spesielt jeg må gjøre? F.eks si ifra til OneCall at jeg vil overføre nummer til nytt abonnement hos MTU?

 

Prisene hos MTU var jo bedre enn de OneCall pleide å ha til og med, det er vel ingen hake?

Endret av Innos
Lenke til kommentar
ONE CALL INNGÅR SAMARBEIDSAVTALE MED TELENOR OG GIR KUNDENE TILGANG TIL 3G

One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. I de områder hvor Network Norway ikke har eget nett har vi hittil benyttet NetCom sitt nett. Vi bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker.

Pga dette ser jeg meg nå nødt til å portere til et annet selskap...

 

Synd at onecall fucker opp dette nå...

Lenke til kommentar

" Bortskjemte unger !" Det sier seg selv at ingen kan leve av å gi bort penger noe dette i realiteten er. Jeg visste at et eller annet kom til å skje og det vil skje med MTU også. Altfor mange har satset på at dette skulle holde de med gratistelefon, det sier seg selv at slikt går ikke. Fortsatt godt tilbud fra One Call (med forbehold at jeg ikke har sett hva startavgiften er på...noen driver med smålureri der også).

 

P.s. Nå ser jeg at de tar bare ordinær startavgift + at Telenor-dekning starter snart. Bra, One Call !

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Jasåsanneleg. http://www.onecall.no/index.php?content=pr...;product=mobile

 

Likevel er ikkje dette spesielt dyrt. For min eigen del vert det i alle fall ikkje overgang til mtu. Det er viktigare at ting fungerer enn at det kostar litt per samtale.

Er veldig kjipt for meg som stort sett har har "flere samtaler enn ringeminutter" i måneden. =p

 

Holder meg nok borte fra MTU, men Sheriff så ut som et godt alternativ.

 

Noen som vet om Tele2 tar penger for å portere nummeret mitt fra OneCall?

Er det også noen som har en anelse om hvor lenge jeg risikerer å sitte uten mobil ved å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Den holdningen noen viser her, minner meg om en type mennesker jeg kunne møte i min jobb på Posten som stod med en Cola i ene hånden og skolebrød i den andre og hylte opp over hva det kostet å sende et brev !

 

One Call kjører tydeligvis en realistisk linje (tipper strengt tatt tvunget til)og har fortsatt et kjempebra tilbud. Og snart må MTU (etter at det blir for mange gratispassasjerer) komme etter. Skal vi si om ett år ?

Lenke til kommentar
Holder meg nok borte fra MTU, men Sheriff så ut som et godt alternativ.

 

Noen som vet om Tele2 tar penger for å portere nummeret mitt fra OneCall?

Er det også noen som har en anelse om hvor lenge jeg risikerer å sitte uten mobil ved å gjøre dette?

 

Jeg porterte fra MTU til Tele2 Sheriff, det gikk smertefritt og uten kostnad. Du risikerer å være uten mobil den tiden det tar for deg å bytte sim-kort, altså ikke lange stunden. :)

Lenke til kommentar
Den holdningen noen viser her, minner meg om en type mennesker jeg kunne møte i min jobb på Posten som stod med en Cola i ene hånden og skolebrød i den andre og hylte opp over hva det kostet å sende et brev !

 

One Call kjører tydeligvis en realistisk linje (tipper strengt tatt tvunget til)og har fortsatt et kjempebra tilbud. Og snart må MTU (etter at det blir for mange gratispassasjerer) komme etter. Skal vi si om ett år ?

Det er OneCall som har gått bredt ut og reklamert på TV og andre medier at det er gratis å ringe et antall minutter hos dem. Når de går vekk fra den ordningen må det være lov å være misfornøyd. Posten har aldri lovet meg at det er gratis å sende 120 brev i måneden så vidt jeg vet...

 

Mitt ringemønster passet utmerket til OneCall, så nå skal jeg vurdere å finne en annen leverandør. Det er ikke så mye oppstartsavgiften som plager meg, men det at de forandrer betingelsene til noe som er mindre gunstig. Det får det hele til å framtre som et lokketilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...