Gå til innhold

RamGuy

Medlemmer
  • Innlegg

    17 218
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

RamGuy vant dagen sist 14. november 2016

RamGuy hadde mest likt innhold!

1 følger

Om RamGuy

  • Bursdag 10. mars 1990

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

37 019 profilvisninger

RamGuy sine prestasjoner

6,9k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Garantert ikke i brorparten av tilfellene. Du er nesten helt garantert avhengig av DLSS osv. for å oppnå det. Så da er du jo helt avhengig av spillene du spiller har god støtte for dette. Som vanlig så vil det kun være et fåtall av spill som har god støtte for cutting-edge teknologi, så det blir vel først og fremst et fåtall av NVIDIA-partner spill som vil se disse fordelene, i alle andre spill så blir det jo vanlig rasterization ytelsen som avgjør, og det er vel ting litt mer oppe i lufta. Ellers så fremstår det jo som utrolig gode skjermkort, med veldig gode ytelse/watt. De nye referansekjølerne ser også veldig solide ut, og som vanlig så er det langt mindre PCB på referansekortene, så de er jo langt mer sexy for bruk til vannkjøling også, da ting tar mye mindre plass. Men som vanlig så selger vel NVIDIA, som Valve osv. utelukkende til EU land, og gjør ikke unntak for EØS land, så vi får vel ikke lov til å kjøpe direkte fra NVIDIA utenom å eventuelt gå via Sverige.
  2. Fullførte DLC-en i går. Har kost meg, som alltid med, med From Software spill. Dette er en forlengelse av siste 1/3-spillet på steroider. Imponerende stor og fullpakket DLC, og liker du Elden Ring, så får du mer av det samme. For meg personlig så foretrekker jeg de litt mer regisserte og tilspissede opplevelsene. Sekiro er min favoritt, og Elden Ring er og mer motsetningen til Sekiro. Hvor Sekiro begrenset omfanget og med det fikk den mest balanserte og naturlige vanskelighetskurven i noe From Software spill, hvor ting føles vanskelig, men aldri, urettferdig. Elden Ring lar deg gå hvor du vil, ta ting i den rekkefølgen du vil, skalere karakteren din mer eller mindre nøyaktig som du vil. Det gjør at vanskelighetsgraden føles langt mindre finbalansert. Bossene har blitt såpass over-the-top med uendelig lange angrepsanimasjoner osv. At det ikke lenger føles like rettferdig som det har gjort tidligere med spill som Sekiro i spissen. Men også Bloodborne, Dark Souls 1 og 3 osv. Føles bedre balansert enn det her. Jeg vil fremdeles si at Isshin fra Sekiro er en vanskeligere siste boss enn det vi får i DLC-en her. Men siste boss her føles uendelig langt mer frustrerende å sloss mot for det skjer så latterlig mye, hele tiden, i alle mulige retninger. Det går i et så høyt tempo, med så lange angrepsmønstre og så gigantiske AoE effekter og områder at det føles litt håpløst å skulle lære seg kampene. Hvor jeg etter å ha fullført Sekiro føler at jeg virkelig mestrer Sekiro, jeg kan dra igjennom New Game Pluss helt uten problemer, fordi jeg har mestret spillet, kampsystemet og bossene. Det samme føler jeg i spill som Bloodborne og Dark Souls 3 også. Når jeg spiller Elden Ring på nytt så føler jeg ikke at jeg har mestret bossene, det handler bare om å ha mest mulig flaks i rekasjonene hver gang jeg møter de vanskeligeste bossene i spillet. Ser de kule ut? Så definitivt. Føles det fantastisk når du først tar bossen? Utvilsomt. Men jeg sitter dessverre ikke igjen med den godfølelsen som jeg gjør etter å ha fullført og mestret de øvrige Soulsborne spillene. Og personlig så synes jeg det ble litt vel mye vertikalitet i DLC-en. Fantastiske områder, fantastisk kart osv. Men hvor Elden Ring hadde store områder, med relativt sett lite vertikalitet, så er DLC-en mer kompakt og gjør langt flere triks med høyden. Det er forsåvidt kult, men jeg synes det blir mer slitsomt å utforske når kartet blir såpass forvirrende når man har så mange vertikale lag å forholde seg til. Du kan ha to site-of-grace på kartet som tilsynelatende er rett ved-siden-av hverandre, som i realiteten ikke er i nærheten av hverandre i det hele tatt.
  3. Har selv vært kunde hos Sbanken hele mitt voksne liv. Synes den nye appen er temmelig krise. Er jeg den eneste som ikke klarer å forstå hvordan jeg kan pause innbetaling til spareavtale? Jeg forsøker å få forbrukskonto til å gå i så nære 0 som mulig per mnd, og betaler alt med kredittkort for bonus osv. Det har jo blitt helt umulig nå som jeg ikke finner noen enkel måte å pause diverse innbetalinger til spareavtaler når det trengs.. Og innbetalinger kjøper fond osv automatisk, så er jo ikke bare å hente det ut igjen heller for da skal jo skattlegges osv.. Vurderer sterkt å bytte, men finner ingen fullverdige alternativer. Og foreløpig så har ikke DNB skakkjørt konseptet såpass at det er noe poeng å bytte, utenom fjerning av Apple Play, men betaler uansett alltid med kredittkort og det støtter heldigvis Apple Pay, så det har ikke påvirket meg. Men fjerning av nettbank og nye appen er jo dårligere på alle, mulige, måter.
  4. Det mest ironiske med en liste som det her, er jo hvordan du ikke kan være sammen med selv. Om du fyller dine egne krav, så er du altså uaktuell ifølge deg selv? Så hvorfor skulle den eventuelle personen som fyller alle disse kravene, ende opp med deg? Det gir jo absolutt ingen mening.
  5. Jeg tror de fleste som jakter konseptet "drømme mannen/kvinnen/hen", stortsett ender opp ensomme i et evig jag på å finne hva enn de mener er perfekt. Så lenge du finner noen du genuint trives å være sammen med, som for det meste deler de samme prinsipper og livssyn som deg selv, så burde vel det i utgangspunktet være bra nok? Eller er jeg for gammeldags? Ene venninnen til kona dumpet en hun holdt på med fordi han hadde Disneyhåndkle. Hun mente det var for dumt for en voksen person å ha. Hun er naturligvis single også den dag i dag.
  6. Ryker online delen? Er jo nå 2 år siden jeg spilte det på PC første gang, men er temmelig sikker på at jeg spilte med 21:9 modifisering, og unlocked frame rate, men jeg var fremdeles "online" og kunne se alt av notes fra andre spillere i min gjennomspilling. Mulig det var naivt av meg, men ble ikke bannet. Spilte jo dog nada PvP, da det aldri har interessert meg. For utenom de man må igjennom for Varré questlinen. Siden den gang har jeg skaffet meg 32:9 OLED, så spørs hvor bra det fungerer med 32:9 modifisering. 21:9 modifisering hadde jo sine utfordringer til tider. From Software har aldri vært særlig interessert i det å optimalisere for noen niche, og fra et rent teknisk perspektiv så har de aldri imponert nevneverdig heller. Null Anti-Aliasing på Bloodborne, og selv om Elden Ring sin visuelle stil er fantastisk, så er jobben Bluepoint gjorde med Demons Souls Remake mer imponerende, og det kom før Elden Ring. De slipper dog unna at de må forholde seg til like store områder som From Software må i Elden Ring. From Software får jo stortsett ikke til låst 30 eller 60 for å fungere optimalt på TV-er og skjermer uten mulighet for variable refresh rate. Så jeg forventer aldri noe særlig fra From Software på akkurat disse punktene. Dessverre.
  7. Er så KLAR! Alle stjerner sto jo på linje og la opp til en lansering i februar. Men virker ikke som dette kommer til å skje? "First" tilsier jo at det vil komme flere trailere. Og de siste ryktene sier at traileren vil bekrefte 21. Juni som lanseringsdato. Miyazaki skal få bruke så lang tid han bare vil. Blir uansett deilig om dagens trailer gir oss en dato, så slipper man å gå rundt og håpe på at det slippes når som helst. Skaffet Elden Ring til PlayStation 5 i Januar og spilte igjennom med Dark Moon Greatsword build så jeg har en karakter klar på konsoll. Har bare spilt på PC, men pappaperm og PC-spilling går ikke helt hånd-i-hånd, så måtte få klar en karakter på PlayStation 5 i tillegg. Men med 21. Juni så er pappaperm fort over, så da kan man nok sette seg ned i PC-stolen og kose meg med DLC på PC istedenfor, som er min foretrukne måte å spille på. Dette er jo drøy lang utviklingstid for en DLC som trolig var i utvikling før Elden Ring ble sluppet. From Software har aldri vært i nærheten av å bruke så lang tid på en DLC før. Har vi en lignende situasjon som med Tears of the Kingdom? At det som i utgangspunktet skulle være en DLC har endt opp med å bli nærmest et helt nytt spill? Tears of the Kingdom skulle jo egentlig være Story DLC nr.2 til Breath of the Wild, men Nintendo endte opp med å lage så mye innhold at det heller ble til et helt nytt spill i form av Tears of the Kingdom. Tatt i betraktning at spillet bruker nøyaktig samme motor, og nok gjenbruker veldig mange assets fra Elden Ring så er det jo temmelig drøyt med nesten 2,5 år på å utvikle en DLC. Håper From Software har vett nok til å ta seg greit betalt for dette, jeg betaler gladelig!
×
×
  • Opprett ny...