
likferd
Medlemmer-
Innlegg
5 985 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
likferd vant dagen sist 23. november 2018
likferd hadde mest likt innhold!
Om likferd
- Bursdag 19. okt. 1983
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
10 946 profilvisninger
likferd sine prestasjoner
2,5k
Nettsamfunnsomdømme
-
10 grunner til å elske Oblivion Remastered
likferd svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
I likhet med nesten alle andre Unreal Engine 5 baserte spill. Spillmotoren krever stort sett både frame generering og oppskalering for å i hele tatt fungere med mindre utviklerene dedikerer måneder og år til optimisering, og selv da stotrer det støtt og stadig. Et godt eksempel er Satisfactory, som byttet fra UE4 til UE5 for to år siden. Med akkurat samme grafikkinnstillinger HALVVERTE framerate seg, og utviklerene brukte vel godt over et år før ytelsen nærmet seg UE4 igjen. Dette var altså uten noen av de nye funksjonene som Lumen eller Ray Tracing påskrudd. -
Man har aldri trengt offisiell støtte for å lage mods til Bethesda spill, men utviklerene har gitt ut verktøy som har gjort det mye enklere å lage mods, som TES Construction Set. Dette er en "game editor" der du kan se og redigere filer, bygge dine egne områder, quester og annet, og er det som menes med offisiell støtte. Uttalelsene typer på at de ikke har planer om å gi ut slike verktøy, i hvert fall ikke på kort sikt, så da er det eventuelt opp til moddere selv å utvikle de. Det virker dog som de gamle verktøyene i hvert fall delevis fungerer også på remasteren.
-
Mål som "spiseskje" bruker jeg ikke ta bokstavelig. Man må gjerne smake til, både på grunn av at måleenheter og opplevd styrke er ganske subjektivt, de som lager oppskriften ofte ikke følger sine egne mål, og at krydder som chili kan ha veldig variabel styrke. Det kan være greit å tilsette halvparten, så smake, før du tilsetter mer!
-
Appen er jo bare en teit konsekvens av en teit lov. Om man ikke kan dokumentere samtykke, kan man heller ikke dokumentere mangel på samtykke, og man kan heller ikke dømme noen for voldtekt. Samtykkeloven er derfor i beste fall ineffektiv, i verste fall et problem for rettssikkerheten.
- 44 svar
-
- 3
-
-
Kan godkjent EU-test reverseres ved reklamasjon på reparasjon?
likferd svarte på Lid/Ran sitt emne i Bil og motor
At en eller annen feil kommer tilbake etter man har vært på EU kontroll er ganske vanlig. Og et verksted kan ikke trekke tilbake en godkjent EU kontroll, det er det Statens Vegvesen som eventuelt må gjøre. Det som mest sannsynlig har skjedd er at selve feilen er urelatert til sensoren, men likevel viser som defekt sensor. Når verkstedet har nullstilt kodene og prøvekjørt, har alt vært på stell, men slike feil kan kreve x antall start/stopp før motorlampa lyser igjen. Selvfølgelig kjipt, men slikt skjer. -
Man skal ikke blande farger, men det er noe som heter "universalfrostvæske" som er laget for å toppe opp litt. Den er blank, og selges på blant annet biltema for en billig penge. Man trenger ikke gjøre det mer avansert enn nødvendig når det mangler 3 dl.
- 13 svar
-
- 1
-
-
Forbundsstaten Norden: En visjon hvis tid har kommet?
likferd svarte på Joanne sitt emne i Politikk og samfunn
Det slutter aldri å overraske meg hvor lett folk er villig til å gi fra seg selvstendigheten våre forfedre slåst, og ga sine liv for. Og attpåtil uten en grunn. At en svenske vil gjenopplive Kalmarunionen er vel ikke så rart, Svenskene drømmer vel om fordums storhet.- 64 svar
-
- 2
-
-
Ikke alt som er nytt er bedre. Fastmonterte og fabrikkjusterte lys er en liten pris å betale for å slippe å ha feiljusterte lys 24/7, som på Tesla. Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan Tesla har blitt typegodkjent med dette systemet en gang.
- 31 svar
-
- 2
-
-
Tror ikke denne modellen kan stoppes med bryter. Eldre Flexit modeller som er styrt gjennom kjøkkenhette har av/på bryter og av og til trinnløs hastighet. Sjønt, det burde gå ann å få en elektriker til å montere en bryter som kutter strømmen, om ønskelig.
-
BMW 330e 2017lciSkrape lyd når jeg svinger til høyre
likferd svarte på zima bmw sitt emne i Bil og motor
Det høres tullete ut, men trommelbremser har faktisk fått en renessanse på moderne elbiler.. VW Id.4 og Skoda Enyaq har trommelbremser f.eks. -
Selvfølgelig er det mulig å forby lys som er trafikkfarlige. Ikke med tilbakekallende kraft åpenbart, men man kan redusere problemet for fremtiden. Det er også bare tull at det er LED teknologien som er problemet. Problemet er at lysene er FOR HVITE og FOR STERKE. Jeg vil tro de aller, aller fleste har utelukkende LED lys i hjemmene sine i dag. Ser du forskjell på de, og gløde/halogen pærene du hadde før? Neppe. Folk går ikke rundt i sitt eget hjem og blir blendet av lampene sine. Det er fordi de pærene er laget for å emulere dagslys, ikke ioniserende stråling fra en nøytronstjerne, eller hva nå enn LED lampene på moderne biler har tatt inspirasjonen fra. De er også mange ganger sterkere enn tilsvarende lovlige halogenpærer. En halogenpære produserer ca 1500 lumen. En moderne LED MATRIX lampe produserer fra 4000 til 6000 lumen. Per lampe. Så en gammel bil med halogen vil ha totalt 3000 lumen, mens bilen med LED matrix så mye som 12000(!).
-
Slik jeg forstår det, er longlife intervaller beregnet på biler som kjører veldig mye. Si at du kjører 30,000km i året, normalt sett skulle du da hatt 2 oljeskift i året, med longlife kan du gjøre ett. Det vil IKKE si at om du kjører 7-8000km i året og bare fiser rundt med småkjøring i byen, så kan du nøye deg med å skifte olje hvert fjerde år. Det er nemlig mange flere faktorer enn kjørt distanse som degraderer oljen. Så TL:DR, om du kjører normale distanser, bytt oljen en gang i året, og bruk vanlig billigere olje.
-
DHL er et bandittselskap. Aldri bruk selskapet, om du har noe som helst annet valg. De krever gebyrer for de vanvittigste ting i ettertid, der de drar summen ut av ræva. Jeg har ingen annen forklaring enn at de hater kunder.
-
Byttet du fra Xenon til Halogen da eller? Xenonlamper koster vel gjerne rundt 2-3000 brukt og 5000+ ny.
-
Motoren er selve grunnen til at Toyota selger re-badged PSA/Stellantis varebiler stedet for sine egne Hiace. Toyota maktet eller ville ikke lage dieselmotorer som oppnådde Euro5 og senere Euro6 kravene, og trakk derfor sin egen Hiace ut av det europeiske markedet i 2012. Siden da har Hiace kun blitt solgt utenfor Europa, og Toyota videreselger Citroën Jumpy som "Proace", og Fiat Ducato som den større "ProAce Max" for å ikke forlate varebilmarkedet i Europa fullstendig. Bilene er såvidt jeg vet fullstendig identisk bortsett fra kjennemerker. Motoren er vel forøvrig den smått legendariske Peugeot 1.6 liters 8v HDI motoren med kodenavnet "DV6", som er en av verdens mest brukte dieselmotorer, og har blitt brukt av blant annet Ford, Mini, Peugeot, Volvo og Citroën. Den er i hvert fall ikke noen grunn til å ekskludere en bil, for den sitter i omtrent alle varebiler i Europa 😁
- 24 svar
-
- 1
-