Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/18/18 in all areas

  1. 19 points
    Personlig med en slik pris og kun 64 GB lagring burde den få et kraftig trekk på minst 1 i karakteren på min side.
  2. 16 points
    Hodetelefonadapter eller hurtiglader medfølger ikke. Dette blir dyrt.
  3. 15 points
    "Eg har ikkje problem, så derfor eksisterer ikkje problemet"
  4. 10 points
    Jeg kan ringe via Skype med min fem år gamle Panasonic TV
  5. 9 points
    At dere ikke trekker minst en karakter på at det ikke følger med verken minijack adapter eller en bedre lader til en mobil med grunnpris på over 11 laken syntes jeg er håpløst. Denne burde ikke få mer enn 8/10 uansett hvor bra den ellers er. S9 Plus koster nå under 7 laken for 64GB utgaven og den kommer med bedre lader og en mulighet til å selv oppgradere lagring for bare noen hundrelapper.
  6. 9 points
    Er det bare meg som synes det er morsomt når Apple nå kommer med "super retina"? Retina skjermer skulle jo liksom være så høy oppløsning at du ikke kunne se pikslene med øyet ditt. Og nå kommer super retina? Så superhøy oppløsnning at du super ikke kan se pikslene? Jeg mener retina funker bra for Apple PR med at ingen vet hva det betyr, men masse folk tror det betyr utrolig bra skjerm, men liksom forklaringene deres er fulle av løgner. Samme med iPhone X. De mente OLED ikke var bra nok før i fjor..... mens alle andre har sagt OLED er bedre i åresvis. Jaja, om du ikke kan slå konkurrentene dine på skjermkvalitet kan du i det minste lyve og lure kundene dine til å tro du har beste skjerm.
  7. 9 points
    Jepp helt bak mål. Både 12 og 20 km/t er altfor sakte ift hva både passasjerer og øvrig trafikk ønsker. Kjøretøy som lusekjører kan og burde bøtelegges i mye større grad. Teknisk sett er man i strid med §3 og kjører uten å vise hensyn til øvrig trafikk, når det går så sakte... At bussen ikke kan følge bytrafikken like godt som en vanlig sjåfør bare bekrefter hvor umodent dette er - det er i prinsippet bare modent for bruk på lukkede testbaner og finnes i vanlig trafikk kun pga de som ønsker å slå politisk mynt på dette.
  8. 8 points
    Verden vil bedras. -Klart overpriset - også sammenlignet med øvrige markeder -Leveres med simpel lader - type slow (må kjøpe separat hurtiglader) -Slow trådløs lading -Ikke USB C -Ikke lengre medfølgende adapter for mini jack (99,- ekstra) Menigheten kjøper nok uansett.... Air Power..... lansert med brask og bram - forrige høst..... Failed.... Sperrer NFC chip for 3.parter - med ufattelige følger world wide
  9. 8 points
  10. 7 points
    Men før dere sender noen lurifakser ut på tur så er det kanskje lurt å nevne at det faktisk eksisterer en tollgrense på import. https://www.toll.no/no/handle-i-utlandet/verdigrensa/
  11. 7 points
    Har priset seg helt ut fra min intresse alt for dyrt for en telefon. Selv om jeg hadde vært millionær så hadde jeg ikke kjøpt til en slik pris fordi i min øyne er ikke en slik telefon vært så mye!
  12. 7 points
    Vanvittige priser på de nye iPhone ! Til sammenligning : Man får utrolige bra TVer til disse prisene .. og MYE STØRRE skjerm .. Vel TVer kan man ikke ringe med .. ennå ..
  13. 7 points
    Til dere som klager og sier 20 km/t er alt for lite, det er hvertfall en forbedring fra dagens 12 km/t. Om de får godkjent 20 km/t så er det hvertfall et steg fremover. Kanskje dem kan øke til 30 Km/t noen få måneder senere. ja det går tregt men det er såpass nytt og de tar små steg. synes det er greit slikk dem gjør det nå
  14. 7 points
    Dette begynner nesten å bli parodisk. Hvor mange ganger skal de bli tatt før det får skikkelige konsekvenser egentlig?
  15. 7 points
    Merker at du er på god vei for å bli Sør-Koreaner. Mobil som ikke kan æ,ø og å, og den stavekontrollen fungerer nok ikke så bra, eller existerer den ikke?
  16. 7 points
    Artig å se at det er noen i den etablerte bransjen som tør å gi Tesla den honøren de fortjener. Ellers så ser denne ut til å være en svært interessant bil. For min del er denne mer aktuell en en Model X. Her slipper en falkevingedørene og kan ha taklast.Og så har de en forhandler her i byen. Det er litt stress å måtte kjøre 7 mil til nærmeste Tesla forhandler.
  17. 5 points
  18. 5 points
    Jeg jobber med Apple enheter daglig og er helt engang med de negative kommentarene her.
  19. 5 points
    Det er desverre sånn diskusjon.no har blitt. Når det skrives anmeldelser om android produkter er som regel stemninga bra. Når det er iPhone saker og anmeldelser. Så er det alltid folk som skal spre spydige kommentarer og skape dårlig stemning. Har aldri forstått poenget med det, liker du ikke produktet, så er jo det helt greit, men å bruke tid og energi på å si hvor dumme andre er som liker de produktene er for meg uforståelig. Føltes ut som misunnelighet på mange måter. Rakke ned på folk. Var forøvrig ivrig anroid bruker i flere tibake til S2, helt til jeg prøvde en iPhone for 2 år siden. Personlig syntes jeg bare iPhone sin total pakke er bedre enn det jeg kan få fra android sida. Savner jeg det mer åpne filsystemet? Helt klart. Men slik som SD kort har jeg aldri savnet. En iPhone er ikke perfekt, men den scorer bra på de punktene som er viktig for meg. Hadde Pixel vært tilgjengelig i Norge med norsk garanti så kanskje det hadde vært annerledes. Får du mer for pengene med fks Huawei? Helt klart. Men igjen, la folk bruker penger på det de vil. Noen bruker 50 000 kr på PC, andre bruker det samme på kamera, droner. Andre bruker 200 000 på høyttalere, eller 50 000 kr på kabler. Bare la det være.
  20. 5 points
    Uansett hvilken tråd eller artikkel som handler om apple produkter så oversvømmes det med negative kommentarer fra folk som ikke har disse. Jeg skjønner ikke hvorfor folk må spy ut drit hele tiden? Jeg har Iphone x og Samsung s9 Noe som jeg mener er det beste fra to verdener. Men jeg driver ikke å hele tiden må snakke ned andre merker eller firmaer av den grunn ? Dette er en artikkel om Iphone. Hvis du ikke er interessert i innlegget, eller i Iphone, skroll videre til noe annet som interesserer deg.
  21. 5 points
    At det ligger inne begrensninger på hva som tillates for disse bussene betyr jo ikke at systemet er umodent. Det klarer nok glatt å kjøre av seg selv ved høyere hastigheter også. Så må det jo også legges til at det her er snakk om stygge forbikjøringer og ikke forbikjøringer generelt. De fleste klarer vente til det er åpning for å kjøre forbi, men det er selvsagt noen som sliter med ADHD hver gang de sitter bak ett ratt og må forbi uansett hvor liten klaring det er. Det er disse som er problemet, ikke den gjennomsnittlige bilist eller denne bussen.
  22. 5 points
    Forbikjøringene kommer til å forbli like stygge. Det hjelper ikke å skru opp farten, folk ter seg dårlig i trafikken uansett. Det blir dessuten molbotenkning, fordi en bråstopp i større hastighet vil få større konsekvenser for passasjerene. Og det vil bli virkelig ubehagelig med bråstopp i høyere fart.
  23. 5 points
    ET skateboard... en HEL plate... DET amerikanske elbilnettstedet Makan til skrivefeiler da
  24. 5 points
    Var ute å kjørte for litt siden, og kommer til en strekke hvor det står 4 biler på kryss og tvers. Etterhvert som jeg og ser, blant nær og fjernlysene, at nødblink står på flere av disse bilene begynner jeg å frykte at jeg kommer midt oppe i et større trafikkuhell. Når jeg nærmer meg ser jeg etterhvert at det er flere folk ute å går uten refleksvester eller andre synlighets-kilder(i manko på et bedre ord..) og at det viser seg at det bare er en bil som har møtt på en elg. Jeg kommer da som bil NR 4 etter havaristen og tenker vel egentlig; Fuck it, jeg får vel nesten engasjerer meg for dette her var et kaos uten like. Så jeg parkerer bilen min på en busslomme 20 meter unna, tusler bort og bryter meg inn i gjengen med folk som står og ikke aner hvem, hva og hvor de skal ringe og begynner å delegere oppgaver. Blant dette får jeg folk til å ta sine respektive biler og plassere disse slik at de ikke sperrer for trafikken mer og får de til å slå over på parklys, får folk til å begynne å rydde opp skadestedet og får en person til å kontakte viltnemnda. Og hvordan reagerer folk? Jo en av de blir direkte sur og svarer noe furtent: "Jada, vi har full kontroll." Jeg svarte da, uten å tenke; "Hadde dere vist at dere hadde hatt kontroll over situasjonen hadde ikke jeg stoppet fordi det stod biler på kryss og tvers og sperret for trafikken." Dagens rant..
  25. 4 points
    Hvis din fritid er lite verdt så kan du i beste fall spare over en tusenlapp på flere dagers slit, om du kjøper flybillett for differansen, bor i en pappeske, går tur-retur flyplassen og unngår mat og drikke og lurer deg på grønt i tollen og slipper unna med det. Joda - mulig, men det er jo mer av prinsipp enn at det er særlig praktisk. For ikke å snakke om verdien av forbrukerkjøpsloven.. En annen ting er at man sparer ikke på å kjøpe iPhone i det hele tatt. Skal man spare oppgraderer man heller til en eller annen Android-telefon og sitter potensielt med en bunke tusenlapper som kan brukes på et utall gledelige måter.
  26. 4 points
    Det som er helt utrolig,er at dere betaler uansett hva det måtte koste,fordi det er akkurat det samme som en Louis Vuitton veske eller lignende,den er lagd av de samme materialene har samme funksjon,men merke forteller andre rundt dere at dere har smak penger og er en del av en slags eksklusiv klubb.??
  27. 4 points
    Det kalles for å være butthurt.
  28. 4 points
    AKKURAT DET JEG MENER!!! Det kunne ikke falle meg inn å gå inn i en android / samsung / etc tråd for å fortelle dem som kjøpte de produktene hvor idiot de var og hvor dårlige produktene er etc. Jeg er en oppegående fyr som vet at epleproduktene er overpriset, men som totalpakke fungerer dette så sømløst i livet mitt at jeg velger å betale for det. Jeg brukte også kun Android og windows tidligere. Jeg skjønner godt at andre kan like android bedre. Jeg skjønner også at mange som spyr ut gugge ikke en gang har fått opplevd den sømløsheten over flere produkter over tid. Var ikke meningen å gå utover tema i tråden, men ble oppgitt til slutt. jeg kan ikke lese en eneste tråd om eple uten at folk skal spy fra seg. Tenk hvordan forumet hadde blitt om vi alle skulle gå inn å spy i alle tråder som handler om nye produkter. Alt fra mobil pc nettbrett routere og headsett til personlige tråder om biler og diverse. Det hadde ikke blitt et hyggelig forum lenger.
  29. 4 points
    Hastigheten 12km/t er nok ikke tilfeldig valgt, jeg tror det er den samme farten som man tillater elektriske rullestoler etc - "gangfart". Nettopp slike problemer som dette er det man ønsker å oppdage og løse før man slipper kjøretøyene løs i stor fart. Problemet, som beskrevet, blir faktisk verre med å sette opp farten til 20km/t. - Det er nøyaktig like mange sjåfører aksepterer å ligge bak i 20km/t som det er som aksepterer å ligge bak i 12km/t. Avhengig av fartsgrensen i området, vil mange kjøre forbi alle som ligger 10+ km/t under, og når det er gåfart, vil alle, gitt at forholdene ligger til rette for å kjøre forbi. - Det er tryggere og tar kortere lengde å kjøre forbi et objekt som har lavere fart. - Når bussen bråbremser, er det verre for passasjerene om den bremser med 20km/t enn om den bremser med 12km/t. Her tror jeg at man må akseptere og tilpasse systemet til å bedre analysere/håndtere slike forbikjøringer inntil teknologien er klar til neste nivå, 30-40km/t.
  30. 4 points
    Dette burde gi deg en grei oversikt. Jeg tenker litt på å lage en tråd med oversikt over alle rettighetene og hvem som sender hva/hvordan, siden det har blitt mye endringer denne høsten. Men kort sagt, så ender du opp med å praktisk talt få mye mer fotball til samme pris om du har Premier League-pakka til TV2 Sumo. Vær oppmerksom på at TV2 ikke får sende ALLE kampene i Champions League, det gjør Viasat. Neste sesong har TV2 rettighetene til alle kampene Den nye sportskanalen «TV 2 Sport 1» går på luften 18. september – samme dag som Champions League sparkes i gang. «TV 2 Sport 1» vil være kanalen der mye av fotballen har sitt hjem med et unikt fotballtilbud med kamper fra Champions League, Nations League, Europa League og Tippekampen fra Premier League lørdager kl. 16.00 (samsendes med TV 2 Sport Premium).​ Samtidig endrer «TV 2 Sportskanalen» navn til «TV 2 Sport 2». «TV 2 Sport 2» vil vise norsk ishockey, håndball og internasjonale sykkelritt. ​Kanalene «TV 2 Sport 1» og «TV 2 Sport 2» er tilbudt til alle distributører, og TV2 er i dialog med alle for å sikre bredest mulig dekning for kanalene. Er du kunde hos RiksTV, Get eller Viasat – har du tilgang til kanalen fra tirsdag 18. september. Er du kunde hos noen av de andre tv-leverandørene – ta kontakt direkte for mer info om de tilbyr kanalen. TV 2 Sumo tilbyr TV 2 sine Champions League-kamper og hele Europa League pluss mye mer via sin nye pakke «Sport» fra kun kr 99,- pr. mnd. De som ønsker å følge Premier League i tillegg – velger pakken «Premier League og sport» til kr 399,- pr. mnd. Hva vil vises av fotball på TV 2-kanalene denne høsten? TV 2 vil vise fotball fra Premier League som tidligere, og i tillegg vil vi vise Champions League, Europa League, landskamper med både herrelandslaget og ungdomslandslagene (Nations League, kvalifiseringskampene til EM og VM og National Football Federation (U15-U21)). Hvor vil fotballen vises – hvilke kanaler? De norske landskampene – Nations League - vil vises på TV 2 og/eller TV 2 Zebra, og øvrige lagene vises hovedsaklig på TV 2 Sport 1 men også enkeltkamper på TV 2 Sport 2 og TV 2 Zebra. Alle kampene sendes på TV 2 Sumo. Champions League vil vises på TV 2 Sport 1 og TV 2 Sumo (semifinale og finale vil vises på TV 2)​ Europa League vil vises på TV 2 Sport 1, TV 2 Zebra, TV 2 og TV 2 Sumo Tippekampen fra Premier League vil nå også vises på TV 2 Sport 1 parallelt med TV 2 Sport Premium. For å få tilgang til inntil 6 direktesendte kamper i runden fra Premier League, i tillegg til de øvrige kampene i opptak – må man velge pakken «Premier League og Sport» hos TV 2 Sumo og «TV 2 Sport Premium» hos TV-leverandøren. Hvordan får jeg tilgang til hele fotballtilbudet fra TV 2? Hele fotballtilbudet fra Champions League, Europa League og Nations League – får du enkelt tilgang til via TV 2 Sumo sin sportspakke «Sport» fra kun kr 99,-. Ønsker du i tillegg følge Premier League – velger du «Premier League og Sport» til kr 399,- pr mnd. Ønsker du å se fotballen direkte på TV via din TV-leverandør? Kanalene «TV 2 Sport 1» er tilbudt til alle distributører, og vi er i dialog med alle for å sikre bredest mulig dekning for kanalene. Er du kunde hos RiksTV, Get eller Viasat – har du tilgang til kanalen fra tirsdag 18. september. Er du kunde hos noen av de andre TV-leverandørene – ta kontakt direkte med de for mer info. Hele fotballtilbudet er tilgjengelig hos TV 2 Sumo, via en sportspakke fra kun kr 99,- pr. mnd. Hvis du ønsker å inkludere Premier League - kr 399,- pr. mnd. Må jeg betale ekstra for å få tilgang til kanalen «TV 2 Sport 1» hos min TV-leverandør? TV 2 ønsker at kanalen skal være tilgjengelig for alle, men det er de ulike TV-leverandørene som styrer pakker og tilbud mot sine kunder. For mer informasjon om hva som gjelder for deg – ta direkte kontakt med din TV-leverandør.
  31. 4 points
    Det er eit ganske stygt åtak på høgresida når du avviser fakta som propaganda for venstresida. Sjølv er eg godt til høgre for midten politisk, og eg baserer mine politiske syn på fakta. Når fakta tilseier at politikken er feil, so er det politikken som er feil. Ikkje fakta. Politikk er ikkje religion heller. Etter mi meining støttar fakta opp om høgresida meir enn venstresida, med mindre du siktar til den "alternative høgresida", som baserer seg på "alternative fakta", som tyder løgn. Det er folk som manglar evna til å skilje mellom løgn og sanning, som dessverre er overraskande mange. Her er eit døme å ei politisk meining som baserer seg på føleri, i staden for fakta eller vitskapleg forskning. Spesielt tyninga av gamle felt, for å få ut so mykje olje som mogeleg, er skadeleg. På gamle felt brukar ein svært mykje av oljen ein hentar opp til å drive pumper for å pumpe ned vatn som trykkstøtte. Dei felta står for høgast utslepp pr produserte fat. Det har ingenting med kjensler å gjere, det er fakta.
  32. 4 points
    Det var ikke størrelsen på batteriet som gjorde at note 7 tok fyr
  33. 4 points
    Om du faktisk går inn på tester å leser litt om akselerasjonstall i typiske forbikjørings senarioer (60-100 og 80-120)ser du jo at disse elbilene med "lav effekt" er like kjappe om ikke betydelig kjappere enn sine fosile motparter, for leaf 40 kwh er jo en opp i golf gti territorium på disse tallene, så jeg forstår ikke helt hvorfor du pusher på at elbiler er så fryktelig mye dårligere på akkurat dette etter.
  34. 4 points
    Det er så latterlig å høre dette argumentet om at norsk olje og gass liksom er så ren, når vi vet at kun en liten andel av utlippene fra en fossil verdikjede kommer fra produksjonen, og langt over 90 % kommer fra selve forbrenningen av produktet man utvinner. Er det ikke rundt 5 % av livsløpsutslippet som typisk kommer fra produksjonsfasen? I alle fall under 10 %. Fra offisielt hold hevder altså Norge at dette er et svært viktig argument for fortsatt full gass i utvinningen, og forventer å bli tatt på alvor. Det er flaut, og svært få biter på denne syltynne suppen. For å sette det litt på spissen blir det som om å argumentere for at henretting vha. elektrisk stol er gunstig i Norge fordi stolen er laget av sertifisert tømmer og benytter fornybar kraft, når det er selve konseptet dødsstraff man egentlig diskuterer (satt ekstremt langt på spissen for å provosere, men du verden for et ordkløyveri!)
  35. 4 points
    Ble en meget frustrerende tur hjem fra jobb i dag, mitt første møte var den typiske fergekøen inn i rundkjøringen hvor du har nødt å være litt på å komme deg innimellom og ikke stå å vente til helt klar bane, vist ikke blir du stående der å lage laaaange køer. Det var jo selvfølgelig en eldre dame i en Toyota Aygo fremst i køen som ikke ville kjøre uansett hva så ble jo stående der, når hun omsider kjørte og jeg kom meg frem i krysset hoppet jeg meg inn i rundkjøringen til stor irritasjon for en dust i en nyere Jeep som mente han hadde forkjørsrett basert på at han hadde høyest fart inn i rundkjøringen selv om jeg var inne i rundkjøringen lenge før han , så det ble jo en tuting og et ståhei med langlys i ryggen og tailgating de neste 10 kilometerenne. Prøvde å ta skiltnummeret for å kontakte sjåføren og ta meg en liten prat, men bilen var dessverre bare registrert til santander bank. Etter den kalasen der ble jeg liggende bak en lastebil som ikke skulle en km/t over 60 og gjerne ned i 20-30 km/t i tuneller og ikke snakk om at han skulle svinge ut og slippe den kilometer lange køen bak seg forbi, splitters ny trekkvogn så det ut til, den var ikke lastet da jeg vet den var på vei til å hente laks og føret var ikke dårlig. Så hvorfor han på død og liv skulle ligge 30 under fartsgrensen til en hver tid kan jeg ikke forstå. Utrolig irriterende var det vertfall.
  36. 4 points
    Brukerfeil? - Så brukerfeilen besto i at han valgte å kjøpe hos Apple i utgangspunktet? (Og ikke leste alle disclaimerene, som sier at kjøp hos apple bare er en dyrere form for leie?)
  37. 4 points
    Vås. At du ikke får KJØPT filmen i Canada for en eller annen grunn som filmsensur eller noe annet er en ting, men å miste tilgangen til sine eiendeler er noe annet. Feilen ligger hos Apple.
  38. 3 points
    Uansett hvor sterke følelser man har for hydrogen må man innse det faktum at elbil har en enorm ledelse over hydrogenbiler som neste generasjon transportmiddel. Det er ikke en god idé å innføre to vidt forskjellige løsninger som krever helt forskjellig fyllesystem tusenvis av plasser i landet. Det er best å la hydrogenbilen dø nå.
  39. 3 points
    Som sagt tidligere, da lar du bare være å kjøpe en iPhone og så får de som vil ha en iphone heller betale for det. Hvor butthurt kan man være, liksom?
  40. 3 points
    For bare noe minutter siden sto det på VG at denne (prisen kan ikke forsvares) som overskrift siden det er så lute nytt med mobilen, men NÅ har de byttet oversikten til (Helt Rå)... Man lurer på hva som gjorde at de plutselig endret mening!!!
  41. 3 points
    Tenker man langsiktig, og inkluderer potensiell restverdi ved salg etter 4år så har man spart x antall kroner i drivstoff, x antall kroner i alt av veiavgift, x antall kroner i service. La oss gjøre det enkelt og si at salgsverdi er 400.000kr etter 4 år på grunnmodellen til E-tron til 650.000kr. Verditapet blir da 250.000kr. Kjører man 20.000km i året, så har man kjørt 60 til 80k km. Altså 8000 mil. Dvs minst 4 servicer på en Avensis. Kanskje minst 20.000kr i bare service? Så kommer bremser og andre slitedeler som er utenfor garanti i tillegg. Hvis service er som på BMW i3, er det behovsorientert på E-tron og minst hvert 2. år. 5.000kr/gang. Bruker Avensisen i snitt 0,5L/mil diesel så har man burkt 4000L diesel, til 14kr/L. Det er 56.000kr. Verditapet på en brukt Avensis til 215000kr etter 4 år må regnes med å være ca 50%. Dvs et verditap på minst 100.000kr. Bilen vil også ha passert garantitiden innenfor eierskapet og utgifter knyttet til service må forventes å være selvkost og er uforutsigbar. Da kan man regne med et tap med bruksutgifter på 175000kr++ på en Avensis. Mot 260.000kr +- på en Audi E-tron. Det er ikke rare forskjellen med tanke på at E-tron er en premiumbil, mens Avensis er "bruk og kast" i forhold. Det er ikke inkludert forsikring og veiavgifter. Det er også avhengig av hvor man kjører, med tanke på bompasseringer, parkering etc.
  42. 3 points
  43. 3 points
  44. 3 points
    Liten oppdatering. Sendte inn en lengre formell klage vedrørende saken til hovedkontoret, etter bare noen timer så fikk vi en telefon ifra de som har produsert maskinen (Ikke reparatør/leverandør). Vi ble fortalt at de normalt ikke tar kontakt direkte med sluttbruker, og spesielt ikke etter stengetid, men etter å ha nøstet opp i denne saken innså de hvor horribelt vi har blitt håndtert. Vi får nå velge fritt en ny tørketrommel, så dette løste seg til slutt.
  45. 3 points
  46. 3 points
  47. 3 points
    7-setere har vel aldri solgt spesielt bra i Norge, ikke noe poeng å lage en bil bare for å sammenligne den med annen bil. Jeg synes Audi har gjort en god jobb med å lage en bil som treffer det norske markedet, og hvis kvaliteten er på kjent Audi-nivå(som preproduksjonsmodellene var ifølge omtale) tror jeg at de har en vinner her.
  48. 3 points
    Jeg hadde ingen problem med introduksjonen i AC3. Ja den var noe lang, men gameplayet var fortsatt like artig så det plaget ikke meg. Hadde før det testet AC1, 2, Brotherhood og Revelations, men AC3 ble første Creed spillet som jeg kjøpte, blandt annet fordi jeg virkelig likte settingen i spillet, ble da første AC spillet jeg runnet.
  49. 3 points
    Helt enig. Store, stasjonære industrielle forbrukere av hydrogen må prioriteres først, det er mye enklere å levere hydrogen til slike forbrukere enn til tusenvis av små flyttbare forbrukere. Forskjellen i kostnad på infrastrukturen for levering er enorm.Det er ikke noe poeng i å styre med å få tak i småkart i toppen av treet når det henger store, modne epler i god plukkehøyde.
  50. 3 points
    Tre modellar å velje mellom, ingen av dei med hengarfeste, må vere nok til alle? Småbilar på hydrogen er ikkje praktisk mogeleg, sidan hydrogentankane tek for stor plass. Der går ein heil klasse bilar vekk. Ein vanleg Golf har overraskande stort bagasjerom. Ein Golf på hydrogen ville ikkje hatt plass til stort meir enn ein handlepose, om han skal ha rekkjevidde litt meir enn tur-retur den lokale hydrogenstasjonen. Nei, hydrogen til transport er ca like effektivt som bensin/diesel. Mykje dårlegare enn bensin/diesel dersom hydrogenet er produsert med elektrolyse av straum produsert frå fossile kjelder. Batteri er derimot 3-5 gonger meir effektivt enn bensin/diesel. Både lokale og globale (nei, vi kan ikkje gjøyme CO2), samt at elektrisk drift har so mykje betre verknadsgrad at det i seg sjølv sparer store utslepp. Den fordelen har ikkje hydrogen. Ikkje hydrogen. I Danmark gjekk salet av hydrogenbilar ned etter at stasjonsnettet var fullt utbygd. Det dekkjer heile Danmark. I Danmark har hydrogenbilar fullt avgiftsfritak, medan det er avgifter på elektriske bilar. Likevel har danskane heilt slutta å kjøpe hydrogenbilar, medan elbilar framleis sel overraskande bra. Sidan ein hydrogenbil brukar like mykje energi som ein eksosbil, er det ingen grunn til at drivstoffet skulle verte billigare. Tvert imot, sidan det er dyrare å handtere hydrogen. Berre folk som ikkje har elbil har rekkjeviddeangst. Den forsvinn etter eit par veker med elbil. Ikkje minst fordi du alltid kan klare å finne ein kontakt med straum i dette landet. Hydrogen må fyllast på dedikerte stasjonar. Dersom den du hadde tenkt å fylle på er tom, kan du ikkje berre ringe etter NAF med ei reservekanne eller aggregat heller. Ein brukande hydrogenbil må ha batteri som rekkjeviddeforlengar og reservetank. Då kan ein like godt kaste ut alt det fordyrande hydrogenleamikket og setje inn meir batteri, og ha ein mykje meir fleksibel bil.
×
×
  • Create New...