Gå til innhold

Dummeste spm. du har fått fra kunde?


Anbefalte innlegg

Hei som emnetittelen sier, jeg søker andre forhandlere der ute som har fått noen helt vannvittige spm. fra kunder. Noen som går igjen i min butikk er:

 

"Du finner meg vel der på skjermen?" (Da jeg spør om mobilnummeret, eller når det er en garantisak)

 

"Kunne du ha brent meg et nytt sim-kort?" ( Særlig eldre som spør om dette, har mest lyst å finne frem en primus og faktisk sette fyr på en sim-kort konvolutt)

 

Andre bidrag?

Endret av Slalamoses
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere dumme svar fra forhandlere jeg. Kan jo starte en egen tråd om et også. hehe

 

Et gullkorn er da jeg går inn på Elkjøp og spør om de har et batteri til min 11 måneder gamle telefon. Hvorfor jeg skulle ha et nytt batteri brydde kundebehandleren seg ikke om. Han var fast bestemt på at jeg trengte en ny telefon. Han mente at telefoner ikke varte lenger enn 1 år han. Om det var ren uvitenhet eller om han trodde jeg var helt grønn er en annen sak.

Lenke til kommentar

Var borti en som jobbet på jernbanen her i nord, han hadde mistet sin nyinnkjøpte 5310 ned på skinnegangen, der er det masse steiner og dritt og mobilen bar selvfølgelig preg av denne hendelsen hehe. Når han da kom inn til meg slengte han mobilen på disken og krevde heving av kjøp, jeg forklarte han at dette ikke blir dekket av noen garanti og at man ikke kunne heve et kjøp på et slikt grunnlag. Finnes mange dumme folk der ute altså!

Lenke til kommentar
Hei som emnetittelen sier, jeg søker andre forhandlere der ute som har fått noen helt vannvittige spm. fra kunder.

Synd jeg ikke skrev ned noen av spørsmålene jeg fikk når jeg for noen år siden satt på forhandlersupport. Forhandlerne er neppe mye bedre enn kunder.

 

Husker hvertfall forhandleren som jeg ba starte telefonen på nytt før vi startet videre feilsøking. Forhandleren gjorde som han fikk beskjed om, uten å tenke på at han ringte fra samme telefon, så han avbrøt seg selv midt i en setning.

 

Hva jeg sliter litt med å forstå, er at fyren ringte opp igjen to minutter etter og innrømte det hele.. Tror jeg hadde ventet 10-15 minutter og prøvd meg med en unnskyldning om at vi ble visst brutt. :)

Lenke til kommentar

en av de dummeste kundene jeg har hatt innom i år, må vel være han som skulle kjøpe bil-dvd i forrige uke.

 

Han står nede i avdelingen, og holder en eske med en dvd spiller i hånden, før han så spør meg:

 

"unskyld, men hvor er det du har disse hen" (og da står han rett foran alle de forskjellige modellene vi har i sortimentet som ligger pent stablet)

 

" Du har dem rett ved siden av deg" siterer jeg, og han ser på meg med ett like tomt blikk, og svarer påfølgende.

 

"javel? men hvor HAR DU disse? ligger de noe annet sted i butikken??"

 

en smule oppgitt over kundens inkompetanse, sier jeg så rolig jeg kan, at det vi har av DVD spillere for bil, ligger da i det trauet som du står å lener deg på nå. men igjen....NOK en salve presterer å åle seg ut av kjeften på kunden:

 

" javel..men har du dem utstillt noe sted?" -

 

"nei", svarer jeg

 

"okei," sier kunden, før han igjen lirer ut av seg noe som skulle få meg til å lure på om det var skjult kamera eller noe.

 

"Hvor har du eskene til dem da?" "eller selger du dem kun uten esker?"

 

det ente med at jeg gikk... :wallbash:

Lenke til kommentar
Hei som emnetittelen sier, jeg søker andre forhandlere der ute som har fått noen helt vannvittige spm. fra kunder. Noen som går igjen i min butikk er:

 

"Kunne du ha brent meg et nytt sim-kort?" ( Særlig eldre som spør om dette, har mest lyst å finne frem en primus og faktisk sette fyr på en sim-kort konvolutt)

Kanskje ikke så rart at det går igjen, for å brenne simkort er jo et relativt vanlig uttrykk.

Nå er det litt opp og ned hva forhandlerne gjør, men før tok man ut simkortet av konvolutten og satte det nedi en egen kortleser som leste simkortet. Med den enheten fantes det også diverse software som kunne kopiere og lese simkortet på datamaskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Japp, før så "brant" man jo faktisk simkort. Så at "eldre" spør betyr jo bare at de har hatt mobil siden starten av 90-tallet.

 

en av de dummeste kundene jeg har hatt innom i år, må vel være han som skulle kjøpe bil-dvd i forrige uke.

Det KAN jo hende at han er vant til butikker som har en 6-10 utstillt, varene pent plassert på reoler i prisrekkefølge og med pris under? Og derfor forventet det samme av dere, ikke bare alt kasta i et trau?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har for tiden sommerjobb på en Elkjøp-butikk, der jeg har ansvar for alt som har med PC å gjøre. Det vanligste der er når folk kommer med PC-er til reparasjon, og spør om jeg kan "restarte" den.

Steike som det frister å sarkastisk svare at de skal starte den, trykke "Start", og velge "Start på nytt".

For ikke å nevne alle PC-ene som blir levert inn til reparasjon hvor det viser seg at problemet sitter mellom tastaturet og stolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...