Gå til innhold

Sony Ericsson kutter 2000 jobber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje så rart, Sony Ericsson lagar gode telefonar for enkelt bruk. Men så er jo telefonane deira overprisa, og ligg langt etter alle andre produsentar når det gjeld smarttelefonar, som stadig fleire og fleire vil ha.

 

Det blir spennande å sjå om Sony Ericsson klarar å unngå å gå i same fella som Siemens mobile.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
[Fallet i driftsresultat] skyldes først og fremst på grunn av manglende interesse for selskapets dyrere produkter.
... og den manglende interessen kan blant annet skyldes at SE ikke leverer det SE-entusiastene ønsker. BeiBei og Paris er eksempler på hva SE gjør helt feil mens G900 viser hvordan detaljene, som SE tidligere var så gode på, nå blir helt oversett.

 

SE har falt av hesten, og jeg håper de er smartere når de kommer seg oppå igjen.

Lenke til kommentar

Mulig at Eldar Murtazin har begynt en krig mot SE; men bare se på forsiden til mobile-review:

 

Overskrifter på tester:

* Sony Ericsson W902 – it should’ve been cancelled

* Sony Ericsson W585i – same problems, new wrapping

* Sony Ericsson W302 – fashion for a penny (There is not much I can say about this phone. I could paint a picture of how great it is to demote a long in the tooth phone to the middle segment by changing its index.)

 

http://www.mobile-review.com/index-en.shtml

Lenke til kommentar
Mulig at Eldar Murtazin har begynt en krig mot SE
Eldar vil ikke SE noe vondt. Tvert imot er han som mange andre lei av alle portefølje-endringene til "Dick" og at detaljer som før var så viktig blir totalt oversett.

 

If some of you think that I’m being harsh in this write-up – you are spot on. I just can’t stand what they have done to one of the market’s finest line-up in no time after 5 years of development and hard work. They had a wake-up call back in 2007. Apparently, they didn’t hear it.
Lenke til kommentar

I følge Wikipedia har Sony Ericsson ca 8000 ansatte. Å kutte 2000 stillinger er et dramatisk innhugg. Hver fjerde ansatte må gå.

 

Jeg husker gode gamle Ericsson. Først ute med en rekke nye teknologier som f.eks blåtann og måling av gjenværende batteritid i timer. Og svært langt fremme på energieffektive telefoner som kunne ha standbytider på flere uker. Solide telefoner med magnesiumramme og mulighet for ekstern antenne.

 

Sony mener jeg har vært for kvantitet-fokusert og for opptatt av å binde kjøperne til den sære minnekortstandarden sin. I tillegg har de fokusert så lite på teknologi at telefonene har batterislukere og har sakket akterut på blant annet OS i forhold til konkurrentene.

 

Jeg tror den rette kuren for selskapet hadde vært å la svenskene styre mer av den tekniske utviklinga og fortsatt la Sony ta seg av markedsføring og ytre design.

Lenke til kommentar

At batterikapasiteten er blitt dårligere, er jo noe alle mobilprodusentene sliter med - og det er jo et direkte resultat av at forbrukerne krever stadig mer av telefonen. Den gang mobiltelefonen var en mobiltelefon - man kunne stort sett bare ringe og motta samtaler, kanskje til og med sende SMS og bruke den som vekkeklokke - da snakket vi batteritider! Nå er det jo ikke mobiltelefoner lenger, men multimediadingser med telefoni. Klart alt dette krever strøm, og når dette er sagt så er det jo andre som er langt dårligere enn Sony Ericsson på akkurat dette. (Les Nokia, Samsung...)

 

Er forøvrig heller ikke enig at Sony Ericsson er mer opptatt av design enn funksjonalitet. Kanskje synes de selv at telefonene deres er fine, men de er jo dritstygge designsmessig spør du meg. Samsung og LG derimot, er designtelefoner.

Lenke til kommentar

Dette er synd, men for meg ikke uventet. Sony Ericsson har i flere år nå ikke kommet med noe nytt sett bort fra at de fikk lirket inn noen PS3-menyer på de siste telefonene. Designen deres er fin, men ikke nyskapende nok, og alt for mange telefoner er nesten identiske.

Jeg tror heller ikke det hjelper på at menyene deres har vært kliss like siden T68.

Lenke til kommentar

Spør du meg, så er Sony Ericsson sine telefoner for dyre i forhold til hva man får for pengene. Derfor forundrer det meg ikke at Nokia banker dem, og særlig i utviklingsland. Nokia har vært flinke med å tilby billigmodeller, og disse er også nyttige her i Norge. Er nemlig fortsatt folk som trenger en enkel og brukervennlig telefon til det man opprinnelig brukte dem til - å ringe med ;)

 

I vennekretsen min er det likevel slik at nesten alle har SE-telefon. Har aldri skjønt hvorfor, men av en eller annen bisarr grunn er det flere som går mann av huse for å bytte ut sin "gamle" med en ny som har høyere modellnr og som er 1 mm tynnere. Såkalte walkman-telefoner ser ut til å dominere, selv om mange ikke engang bruker telefonen til å spille musikk, men heller har en dedikert iPod eller annen mp3-spiller.

 

Jeg hadde selv også SE sist, men endte nå opp med Nokia. Ikke minst fordi jeg fikk en fullblods smarttelefon fra Nokia til under halve prisen av hva langt mer primitive musikktelefoner fra SE koster :roll:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...