Gå til innhold

Nvidia bekrefter spesifikasjonener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye har vært sagt om Geforce GTX 280 GTX og 260, nå avklarer Nvidia en rekke spørsmål.

 

Jeg var visst ikke den første til å se den nei. :p

Redaktøren som retta ingressen, skyld på han :p

 

8+6-pins kontakter :p Vil det da funke med 6+6pin som jeg har på PSUen min???

 

600$ er jo bare 3000kr, men med avgifter kan vi vel regne med 4-5000kr?

Det vil vel fungere, men med redusert funksjonalitet på samme måte som ATI sine kort.

 

Det kan stemme godt ja.

Lenke til kommentar

Jo, men hadde vært mye bedre med noe som ikke kanskje like stor som en 880gts. Akkurat passe stor imo, det jeg ikke liker er at jo større og kraftigere så må du ha større kabinett :p og det suger max når du skal ha en 700w strømforsyning, 5 disker og en bra cpu kjøler som kjøler bra. Ender som oftest med en STOR kabinett vis alt skal ha plass da :/ stor kabinett imo er styggt..

Lenke til kommentar
Begynner å tviholde meg mer og mer til ATI igjen=)

 

Ser nok ut som nvidia vil bare tjene penger, litt rip off for folket.

 

Hvilken verden lever du i? Alle bedrifter er avhengig av å tjene penger.

 

Ontopic: Ser ut som disse kortene vil yte veldig veldig bra... too bad jeg ikke er interessert i å bruke mer penger på nytt kabbis + PSU :D

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Litt flisespikking på artikkelen fra min side:

 

Det vil si at ved under optimale forhold og maks load genererer 236 Watt med varme

På norsk kalles det for full belastning

 

Nvidia har også prestert å fylle opp alle mulige minneplasser på dette kortet. Det betyr at de står fast på 1 GB minne, og kan dermed ikke levere kort med 2 GB.

Det gjør de faktisk enklere enn ATI siden det er relativt enkelt å kjøpe inn brikker med mer kapasitet. Altså 16*128 MByte i stedet for 16*64 MByte. Det er vankeligere for ATI siden de hadde trengt 8*256 MByte for å få 2 GByte. 256 MB-brikker er vel ikke mulig å få tak i ennå så vidt jeg vet og når de blir det så vil de neppe klare like høy klokkehastighet som de mindre brikkene.

 

Når du tenker deg om litt, konkluderer du nok med at 1 GB på 512-bit er mer enn nok, men for designere vil dette muligens sette en liten stopper.

Jeg tenker meg om men klarer ikke å finne noen gode grunner til at 1GB på 512-bit er for lite.

Lenke til kommentar
Begynner å tviholde meg mer og mer til ATI igjen=)

 

Ser nok ut som nvidia vil bare tjene penger, litt rip off for folket.

 

Hvilken verden lever du i? Alle bedrifter er avhengig av å tjene penger.

 

 

 

 

Tjene penger ja, det er no vel rip off for folket alikevell. Er ofte borti produksjon, ser at de alltid bare legger til noe litt ekstra for hver gang. Som skal bli et "nytt produkt"

Som IKEA alltid gjør hvertfall:P (Vri litt på dinna du, så har vi et nytt produkt)

 

De kunne no ha gjort mye mer ut av de nye produkta viss de villet, vær litt mer ambisiøs og se litt lengre frem enn skolisene sine.

 

Må jo kjøpe nytt skjermkort hvert år for å få spilt noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...