Gå til innhold

Nvidia bekrefter spesifikasjonener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
? Lockbreaker. Det er ikke pga arkitekturen at ikke 9800GTX klarer å utnytte PCI-e 2.0 særlig bra. Men fordi det er for dårlig, og har ikke bruk for noe høyere båndbredde.

 

GTX 280 vil nok ta den i bruk en del bedre, men ikke noe veldig god utnytting der helelr ville jeg tro. (blir nok ikke så altfor mye bedre enn 9800GX2)

 

Mener jeg prøvde å forklare at 9800 GTX støttet PCI-E 2.0. Ikke at det utnyttet det.

 

Men jeg visste sånn noenlunde utifra tester at det ikke ble utnyttet, men ikke hvorfor det ikke ble utnyttet.

 

Det jeg mente med det jeg skrev i siste posten min der, var at jeg har hørt GT 200 skulle ligne 9800 GTX veldig i forhold til oppbyggning/arkitektur og derfor kanksje støtte PCI-E 2.0. :)

 

Jeg har sikkert sagt det feil igjen. Men jeg mente ikke at det var på grunn av arkitekturen 9800 GTX ikke klarer å utnytte det.

Lenke til kommentar
Må jo kjøpe nytt skjermkort hvert år for å få spilt noe særlig.

 

skjønner aldri denne argumentasjone fra folk, virker som folk ikke vil ha utvikling, hvis du ikke vil ha mer krevende spill, spill gamle titler da vel!?

På en norsk industrilønn kan du jo kjøpe deg 4 top-end kort i måneden etter skatt?!

 

At vi får bedre og bedre hardware for den latterlige prisen vi betaler burde lovprises!

Lenke til kommentar
Må jo kjøpe nytt skjermkort hvert år for å få spilt noe særlig.

 

skjønner aldri denne argumentasjone fra folk, virker som folk ikke vil ha utvikling, hvis du ikke vil ha mer krevende spill, spill gamle titler da vel!?

På en norsk industrilønn kan du jo kjøpe deg 4 top-end kort i måneden etter skatt?!

 

At vi får bedre og bedre hardware for den latterlige prisen vi betaler burde lovprises!

Synes ikke fire tusen kroner for et skjermkort er latterlig billig jeg. Har du forresten tenkt å spise de fire skjermkortende du i så fall ville kjøre i måneden? Blir ikke stort igjen, med mindre du bor hjemme hos mor...

Lenke til kommentar

Det han mente var vel at med den årslønna den jevne arbeider har, så er ikke utgiftene på et enkelt skjermkort så store tatt i betraktning. Klart, hvis man skal ha penger til overs til den 50" Plasma-TV, surroundanlegget og Blu-ray-spilleren pluss at man kanskje må ha en ny bil, en stasjonsvogn, siden dama klekket ut pode nr.3, så kan det bli litt tynn lommebok. Men slik generelt så synes jeg ikke vi har det så altfor dårlig her i landet.

Lenke til kommentar

ca 15% ved 3Dmark vantage (exstreme). Noe som ikke er altfor dårlig med tanke på den svært gode SLI-støtten. I spill vil det nok være mer ville jeg tro, samt at singel-PU har sine fordeler også.

 

Dette er vel ca det samme som skjedde når 8800GTX kom, der 7950GX2 ikke var så veldig mye dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...