Gå til innhold

Nvidia bekrefter spesifikasjonener


Anbefalte innlegg

Hva med:

 

Budsjett

Midtsjiktet

Toppklassen

Entusiast

 

 

Sier meg enig med denne her jeg. Beskriver bruksområdene veldig godt.

 

Kanskje noe jeg ville ha endret på. Toppklassen, det er jo det som er helt på topp. Kanskje bytte det ut med ytelse? Vet ikke jeg altså. :)

 

Men skal vi si oss ferdig med denne diskusjonen. Det ser ikke ut til at vi kommer noen vei med det likevel...

Vi får la nVIDIA og AMD/ATI ta seg av begrepene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe enig i det. Men jeg synes vi har hvertfall 4 klasser og ikke 3. Kanskje også 5 klasser.

 

- Oem/Integrert løsninger som gir grafikk men omtrent ikke særlig 3D kapable.

 

- Budsjett er det som bare selges med uten å være noes spes. Eks. kort i rangen 6200, 1300, 2400, 8400, 3450, 8500. Brukes ofte til stillegående løsninger eller kontorløsninger.

 

- Så har man Midtsjiktet som inneholder kort som, 8600, 2600, 9600GT og kanskje også noen GS produkter som 8800GS mm. Selv Pro produkter som 3850. Kort som alltid lanseres under 2000,-

 

- Deretter har vi muligens Entusiast/Gamer eller noe slikt. Her finner man 8800GTS, 8800GT, HD3870, 9800GT, 9800GTX, GTX260 osv. Kort som ofte starter rundt 3000,-.

 

- Så kanskje man skal kalle øverste klasse for Extreme/Elite som inneholder alle toppkort som 8800GTX, 8800Ultra, HD3870x2 kort 9800GX2, GTX280 osv. Kort som koster fra 4000,- og opp til 6000,- i starten.

 

SLI og Crossfire er bare ytterligere muligheter innenfor klassene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er ikke lett å velge psu i dag med 8+6 pins PCiE , det er en helvetes jungel . Tror jeg rett å slett ringer komplett når jeg skal bestille ;)

 

Ja.Jo.

Du får sikkert mye hjelp med slike detaljer fra en "Elkjøp-klone" (bare uten fordyrende utsalgsteder).

De kan sikkert hjelpe deg med en komfyr elns.

 

Nå har jo MIST/Microplex blitt "æresskjelt" her, men en av fordelene med en entusiastsjappe som Microplex er at de har forståelse for slike detaljer.

Så mye faktisk at de oppgraderte alle sine eldre MIST PSU'er med 8-pins på PCI-E kontakter.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er ikke lett å velge psu i dag med 8+6 pins PCiE , det er en helvetes jungel . Tror jeg rett å slett ringer komplett når jeg skal bestille ;)

 

Ja.Jo.

Du får sikkert mye hjelp med slike detaljer fra en "Elkjøp-klone" (bare uten fordyrende utsalgsteder).

De kan sikkert hjelpe deg med en komfyr elns.

 

Nå har jo MIST/Microplex blitt "æresskjelt" her, men en av fordelene med en entusiastsjappe som Microplex er at de har forståelse for slike detaljer.

Så mye faktisk at de oppgraderte alle sine eldre MIST PSU'er med 8-pins på PCI-E kontakter.

 

Nesten ingen på Komplett som har noe peiling på maskinvare. En venn av meg ringte anngående et operativsystem, Windows XP. Og han fikk en asiatisk mann som det var nesten umulig å forstå seg på. Nei, dette finner man ut selv uten å måtte ringe kundeservice på Komplett.no.

 

MIST 1000w er billig og bra og har 8-pin. MIST 600w er billig og bra og har også 8-pin PCI-E kontakter. :)

 

CoolerMaster har også et utvalg av forholdsvis gode PSUer. :)

 

Be Quiet er anbefalt av WheelMan, og de kommer også veldig godt ut i tester. :)

 

Silverstone og ThermalTake er velkjente aktører innenfor markedet og har som regel en 8-pin eller flere på alle sine modeller. :)

Lenke til kommentar

? Lockbreaker. Det er ikke pga arkitekturen at ikke 9800GTX klarer å utnytte PCI-e 2.0 særlig bra. Men fordi det er for dårlig, og har ikke bruk for noe høyere båndbredde.

 

GTX 280 vil nok ta den i bruk en del bedre, men ikke noe veldig god utnytting der helelr ville jeg tro. (blir nok ikke så altfor mye bedre enn 9800GX2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...