Gå til innhold

Norton Ghost 14 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norton Ghost begynner å minne litt om Nero Burning rom: Alt for mye dilldall som man ikke trenger. Hadde de heller konsentrert seg om kjerneoppgavene og enten solgt de andre tingene separat eller levert de som gratis plugin slik at man kunne konfigurert det akkurat slik man ville så ville produktet passet langt bedre for hver enkelt bruker.

 

Den overlessinga enkelte selskaper gjør med programmene er etter min mening mer destruktivt enn konstruktivt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes Norton Ghost er et godt program. Spessielt denne versjonen. Har vært med i betaen siden starten, og det er mye som har vært prøvd og testet og tilslutt fjernet.

Lenke til kommentar
Norton Ghost begynner å minne litt om Nero Burning rom: Alt for mye dilldall som man ikke trenger. Hadde de heller konsentrert seg om kjerneoppgavene og enten solgt de andre tingene separat eller levert de som gratis plugin slik at man kunne konfigurert det akkurat slik man ville så ville produktet passet langt bedre for hver enkelt bruker.

 

Den overlessinga enkelte selskaper gjør med programmene er etter min mening mer destruktivt enn konstruktivt.

 

 

Du kan jo bare velge å legge inn Nero burningrom i installern og la være å installere

det andre uselesse tullet :)

 

 

Når det kommer til backup av hardisker, så bruker jeg bare en ekstra disk, eventuelt

bruke vista sin innebygde backupfunksjon.

Lenke til kommentar

Her i huset er det Acronis Workstation som blir brukt og det fungerer meget godt selv om nyere Dell maskiner skaper problemer for Acronis. Muligheten for å bruke en filserver som lagringsplass og installere Acronis agent og ta backupene remote er helt sheriff og sparer meg for masse arbeid. Tar vel backup av næremere 25 maskiner om gangen via denne muligheten. Muligheten til å ta backup av Sun-maskiner er dog et savn... :(

Lenke til kommentar

Dette høres faktisk ut som en tilnærming til den gode gamle Ghost 8 Corporate Edition. Den beste utgaven som noengang er laget, alt i etterkant har vært søppel.

 

Ghost 14? Er dette "hjemmeversjonen"?

 

Bruker Ghost Solution Suite nesten daglig på jobben. Ghostcast er uovertruffen i sin funksjonalitet. Skal man klone et par hundre laptopper i slengen er det intet annet som fungerer. Altiris? Tja, kanskje, men så tungrodd da gitt ;)

Helt enig i den, multicast funksjonaliteten jeg brukte rundt 2000 var overtruffen.

Lenke til kommentar
Norton Ghost begynner å minne litt om Nero Burning rom: Alt for mye dilldall som man ikke trenger. Hadde de heller konsentrert seg om kjerneoppgavene og enten solgt de andre tingene separat eller levert de som gratis plugin slik at man kunne konfigurert det akkurat slik man ville så ville produktet passet langt bedre for hver enkelt bruker.

 

Den overlessinga enkelte selskaper gjør med programmene er etter min mening mer destruktivt enn konstruktivt.

 

Ghost var meget bra helt frem til Corporate Edition 8 samt workstation 2003, deretter virker det som de hev alt på søpla og startet i en elendig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...