Gå til innhold

Nå skal det være "Touch"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selskapet har kommet for sent til så å si alle store trender de siste årene i mobilmarkedet, fra kamskjell, til blåtann, MMS og kamera - uten å ta noen synlig skade av den grunn.

Hva? Ok, klamskjell delen er jeg med på. Forsåvidt MMS også (dog var de ikke langt bak her), men kamera og blåtann var da vitterlig Nokia TIDIGLIG ute med. Her i norge fant man ikke kameramobiler i butikkene før tidligst 2002, og 7650 kom ut andre kvartal 2002. Den var også så vidt jeg vet først i verden med VGA oppløsning. Blåtann kom jo allerede med Nokia 6310 i 2001, lenge før fargeskjerm på mobilen var vanlig for eksempel. kommer ikke på noen annen mobil med BT som kom før den, kanskje utenom Ericsson T39 som også kom i 2001. Er usikker på hvilken av de som kom først men uansett så var ikke Nokia langt bak...

Lenke til kommentar
Morsomt hvordan HW nettverkets journalist slår tvil rundt om iPhone har lykkes. Det finnes vel ingen tvil om at Apple har gjort en formidalbel suksee, med tanke på at de aldri har solgt telefoner før, og de har klart å selge såpass mange som de har med bare en modell.

De har vært flinke til å hype opp et produkt...iPhone hadde aldri slått igjennom i Noreg, for den er rett og slett for dårlig...

Lenke til kommentar

Hvorfor hører jeg bestandig om N95 når det kommer til import av mobiler til Norge, de aller fleste som importerer importerer N95 fordi 1: Den blir rimeligere 2: De ønsker å ha en "state of the art telefon" Jeg tviler på at denne beskrivelsen passer alle osm importerer iphone, det i tillegg til at man må hacke telefonen for å overhodet bruke den i norge sier vel litt om hvor populær denne telefonen egentlig er.

Lenke til kommentar
Ikke det? Å importere telefoner fra utlandet er da ikke spesielt uvanlig. Importerte min N95 8GB fra USA selv faktisk. Er en egen 16-siders tråd her dedikert til bestilling av N95 8GB fra USA, så det er nok ikke så uvanlig som du tror. Pluss at denne telefonen får man faktisk kjøpt i Norge.

 

Mener du at N95 blir importert i samme skala som iPhone? Det synes jeg høres særdeles merkelig ut.

 

Selskapet har kommet for sent til så å si alle store trender de siste årene i mobilmarkedet, fra kamskjell, til blåtann, MMS og kamera - uten å ta noen synlig skade av den grunn.

Hva? Ok, klamskjell delen er jeg med på. Forsåvidt MMS også (dog var de ikke langt bak her), men kamera og blåtann var da vitterlig Nokia TIDIGLIG ute med. Her i norge fant man ikke kameramobiler i butikkene før tidligst 2002, og 7650 kom ut andre kvartal 2002. Den var også så vidt jeg vet først i verden med VGA oppløsning. Blåtann kom jo allerede med Nokia 6310 i 2001, lenge før fargeskjerm på mobilen var vanlig for eksempel. kommer ikke på noen annen mobil med BT som kom før den, kanskje utenom Ericsson T39 som også kom i 2001. Er usikker på hvilken av de som kom først men uansett så var ikke Nokia langt bak...

 

Ericsson R520 var nok den først med blåtann.

http://www.esato.com/phones/index.php/phone=4

Lenke til kommentar
Det jeg syns er rart at ingen av de andre har klart å komme med multitouch etter apple, men er det patentert av de?

Slik jeg har forstått det så har nok Apple patent på akkurat den typen multitouch som de benytter seg av. Men det er ikke bare multitouchen som gjør iPhone /iPod Touch bra, det er også akselometeret (eller hva det nå heter).

Lenke til kommentar
Mener du at N95 blir importert i samme skala som iPhone? Det synes jeg høres særdeles merkelig ut.

Nei så klart ikke. Det har jeg aldri sakt. Det ville vært utrolig rart da denne telefonen får man faktisk kjøpt i Norge. Når det gjelder iPhone så har man kun ett valg: å importere. Ikke så rart at det da blir importert flere iPhones enn N95 8gb.

 

Og den kom ut i andre halvdel av 2001 om jeg ikke tar helt feil. Med andre ord ca samtidig som Nokia 6310

 

Lock-Aze, du har altså ikke hørt om finn.no? joda, alle som importerer iphone vil ha den billigere og det er langt i fra alle iphone brukere som vet hvordan man hacker en iphone.

Lenke til kommentar
Morsomt hvordan HW nettverkets journalist slår tvil rundt om iPhone har lykkes. Det finnes vel ingen tvil om at Apple har gjort en formidalbel suksee, med tanke på at de aldri har solgt telefoner før, og de har klart å selge såpass mange som de har med bare en modell.

 

Uten at jeg skal gå videre inn på hvorvidt iPhone er et vellykket produkt eller ikke (jeg har ikke prøvd den selv), så er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at Steve Jobs hadde klart å selge snøballer med Apple-logo på nordpolen hvis han bare hadde prøvd. Så la oss ikke bli helt blendet av salgstall. :)

Lenke til kommentar
Mener du at N95 blir importert i samme skala som iPhone? Det synes jeg høres særdeles merkelig ut.

Nei så klart ikke. Det har jeg aldri sakt. Det ville vært utrolig rart da denne telefonen får man faktisk kjøpt i Norge. Når det gjelder iPhone så har man kun ett valg: å importere. Ikke så rart at det da blir importert flere iPhones enn N95 8gb.

 

Og den kom ut i andre halvdel av 2001 om jeg ikke tar helt feil. Med andre ord ca samtidig som Nokia 6310

 

 

Da tar du nok helt feil. Både r520 og t39 kom i 2000, og jeg mener å huske at r520 kom et halvt år før t39. Men det var ikke mange telefoner som hadde blåtann, så Nokia var nok langt i fra noen sinke. Snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Og uavhengig om Iphone har lykkes eller ikke, så har den ihvertfall klart en ting: Å bevise at en telefon fint kan fungere uten taster.

 

Det er klart den har lykkes? =P

Et raskt søk på Google remser opp kilder hvor det står at iphone har solgt dobbelt så mye som HTC Touch.

"htc touch iphone sales" - google

Lenke til kommentar

Nokia driver mye med R&D på touchscreen fronten, så når den først kommer håper jeg at den blir så bra at den kan slå alle TS-baserte telefoner.

 

Touchscreen er som regel treigere å navigere, og mer upresist enn fysiske knapper, men det ser bedre ut.

 

Bare de får til en ordentlig tactile feedback på de, og også helst en eller annen lur måte slik at vi kan bruke disse telefonene uten å se på det hadde vært best.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...