Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dyrt?? skal vi spole tida tilbake med ett år til da man måtte ut med 6K for det beste på markedet? og når sist så vi toppkortet til 3000??

 

syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)

 

Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

 

Og hvordan er det med dette kortet i spillene som ikke har sansen for Crossfire?

Lenke til kommentar

Flott at ATI er tilbake med noe som duger! :)

Har alltid foretrukket nVidia, men for konkurransen sin skyld så er det bra at ATI endelig har fått tilbake tronen, om enn for en kort stund. Så for oss forbrukere er dette flott, forhåpentligvis blir det nå litt konkurranse, og det er bra!

Får håpe AMD snart får til det samme på CPU-fronten, så utviklingen kommer seg videre der, også.. :)

Lenke til kommentar
dyrt?? skal vi spole tida tilbake med ett år til da man måtte ut med 6K for det beste på markedet? og når sist så vi toppkortet til 3000??

 

syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)

 

Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

 

Og hvordan er det med dette kortet i spillene som ikke har sansen for Crossfire?

 

Han skriver ingenting om at det gruser 9800 GX2. ATI's kort heter X2.

Lenke til kommentar
dyrt?? skal vi spole tida tilbake med ett år til da man måtte ut med 6K for det beste på markedet? og når sist så vi toppkortet til 3000??

 

syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)

 

Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

 

Og hvordan er det med dette kortet i spillene som ikke har sansen for Crossfire?

 

Nå vil ikke 9800 GX2 bli lansert på en stund enda da men, og det er vel ingen som tror at 3870 X2 vil matche det? Ikke i pris heller tipper jeg.

Lenke til kommentar

slik jeg har skjønnt det er 9800 GX2 bestående av 2 8800gt, så det blir og legge seg ca likt med ati X2. i og med CF er mere effektivt enn skal dette "oppgjøret" bli ganske så uavgjort. sånn ca som 8800gt i SLI vs 3870 i CF. finnes utallige tråder om akkurat dette så vi trenger ikke ta opp den diskusjone igjenn :)

 

noe som må nevnes er jo at ULTRA driverne har modna i over 15 måneder og har en helt enorm fordel der, X2 har nol mye og gå på når det gjelder drivere. testen hadde nok sett mye anderledes ut om 1 år.

 

en annen ting er jo at dette kortet setter mye fokus på CF og at spill og drivere optimaliseres for dette, for det trengs faktisk

Lenke til kommentar
Testene viser at kortet klarer over 18 000 poeng i standardtesten i 3Dmark06, mens et GeForce 8800 Ultra-kort til sammenligning klarer rundt 14 000 poeng.

Ikke verst!

 

Radeon HD 3870 X2 3136 kr 18 000 3DMark06

Geforce 8800 Ultra 4649 kr 14 000 3DMark06

 

(Med forbehold om at jeg ikke har fått sett gjennom ekte spilltester ennå)

Slike kort er uansett uaktuelle for meg grunnet både pris og effektforbruk.

Lenke til kommentar
Testene viser at kortet klarer over 18 000 poeng i standardtesten i 3Dmark06, mens et GeForce 8800 Ultra-kort til sammenligning klarer rundt 14 000 poeng.

Ikke verst!

 

Radeon HD 3870 X2 3136 kr 18 000 3DMark06

Geforce 8800 Ultra 4649 kr 14 000 3DMark06

 

(Med forbehold om at jeg ikke har fått sett gjennom ekte spilltester ennå)

Slike kort er uansett uaktuelle for meg grunnet både pris og effektforbruk.

 

Nå er de jo nesten helt likt på den faktiske spillytelsen da. 3DMark06 trenger ikke å henge helt sammen med den faktiske spillytelsen. ;)

 

Men nå har jo Ultra sikkert bedre drivere, så 3870 x2 drar vell mer i fra med tiden. Og koster mindre, så ja.

 

Men nå er det en del spill der ute som faktisk ender opp med ikke noe, heller dårligere ytelse med Crossfire.

Når jeg har lest tester av Crossfire tidligere har jeg blitt veldig skeptisk, da de ser ut til å slite i noen populære spill, mens SLI ser ut til å jevnt over gi en ytelsesøkning hele veien. Dog ser Crossfire ut til å gi bedre økning i ytelsen enn SLI.

 

Men hva om du sitter med et 3870 x2, også skal du spille et spill som ikke fungerer med Crossfire, så ender du opp med dårligere eller tilnærmet lik ytelse som om du skulle hatt 1x 3870? Det er det jeg frykter, og jeg er spent på om skikkelige tester av kortet kan vise om slike problemer eksisterer.

 

For da tror jeg at jeg fort venter på 9800GX2, eller finner på en annen løsning for å være sikker på at jeg har en skjermkortløsning som gir meg tilstrekkelig ytelse i hvert spill, uten at jeg trenger å frykte for at Crossfire skal feile.

Lenke til kommentar
syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)
Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

Gruser virkelig geforce 9800 GX2 AMD R700?

Gruser virkelig AMD R700 nvidias etterfølger til 9800 GX2?

Gruser virkelig etterfølgeren til 9800 GX2 AMDs R800?

osv.

 

Etter min mening kan bare en trone tas med et produkt som er lansert. Hvis AMD tar tronen med 3870 X2 så får vi heller respektere dem for det og heller se om ikke nvidia klarer å ta tilbake tronen ved en senere anledning. f.eks med 9800 GX2.

Lenke til kommentar
syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)
Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

Gruser virkelig geforce 9800 GX2 AMD R700?

Gruser virkelig AMD R700 nvidias etterfølger til 9800 GX2?

Gruser virkelig etterfølgeren til 9800 GX2 AMDs R800?

osv.

 

Etter min mening kan bare en trone tas med et produkt som er lansert. Hvis AMD tar tronen med 3870 X2 så får vi heller respektere dem for det og heller se om ikke nvidia klarer å ta tilbake tronen ved en senere anledning. f.eks med 9800 GX2.

 

Jeg trodde at 9800GX2 var rett rundt hjørnet, var det ikke Januar / Februar det skulle komme da? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer veldig på hvor godt dette Radeon HD 3870 X2 kortet er go for. Regner ikke akkurat med tester allerede.

Men tror dere Radeon HD 3870 X2 blir like godt som nVidia's 9800 GX2 kort? Ihvertfall blir det merkbart dårligere?

Jeg er en nVidia fan, men har et Asus Maximus X38 kort, og det støtter kun Crossfire og ikke SLi. Litt dumt, men er et kjempe kort. OG har nå et 8800 GTX kort, som er litt overklokket osv. men har lyst til å gå over til 2 stk. Radeon HD 3870 X2, er det verdt det? Er 2 stk Radeon HD 3870 X2 sånn ca. like gode som nVidia's 9800 GX2 serie i sli?

 

Er ikke Ati's driver bedre enn nVidia's?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...