Gå til innhold

Årets første ATI-driver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende den OpenGL-forbedringa. Hadde det ikke vært for at jeg har et nvidia-kort ville jeg fått god bruk for akkurat den egenskapen. Jeg må vurdere å bytte merke.

 

Er det noen som har funnet en ytelsesammenligning med gammel og ny driver på Radeon HD 38-serien? Det er jo relativt nye kort og forbedringspotensialet bruker jo å være størst i starten.

Lenke til kommentar
Er det noen som har funnet en ytelsesammenligning med gammel og ny driver på Radeon HD 38-serien? Det er jo relativt nye kort og forbedringspotensialet bruker jo å være størst i starten.

La inn drivern i går kveld man rakk ikke kjøre noen tester. Kommer vel tilbake med i hvertfall 3Dmark score og hvordan Crysis og CoD4 nå oppfører seg. Crysis har i hvertfall vært helt begredelig med 38xx og Catalyst 7.1x (for XP).

Lenke til kommentar
Synd de ikke lager drivere for AGP lenger. :(
This hotfix resolves the following issues:

 

* Fix for problems with DirectX and Radeon AGP Graphics cards.

* Crysis: DirectX 10 Performance optimizations using Crossfire

 

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=31625

også skal AMD/ATI slippe Radeon HD3850 til agp sokkelen, så merklig om de dropper støtten for agp :p

 

 

 

ROFL, agp er fult støtta, de fikser problemer for skjermkort som kan spille spill som kan inneholde feil, f.ex 9800 pro er feil fri ;).

 

3850 er ikke f.ex.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med linux-driveren da? Er vi fortsatt låst til maks 1280x1024? :mad:

 

Hadde *det* vært det eneste problemet. Linuxdriverne til AMD/ATI har ikke antydning til forbedring der det telles i et par siste versjoner. Fremdeles er det inkompatibilitet med VESAFB, fremdeles virker ikke suspend-to-ram, fremdeles virker ikke display switching. Og den siste versjonen har introdusert en spektakulær minnelekkasje ved bruke av 3D akselerasjonen.

 

Spesielt forventningsfull er jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...