Gå til innhold

"Penryn" offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje man på et eller annet tidspunkt vil komme til å stoppe hele den ekspansive utviklingen når det gjelder strømforsyninger også. Det begynner jo å ta helt av. Det hadde virkelig vært en fordel om man på et eller annet tidspunkt begynte å gå nedover igjen på desktop. Grafikk-kortene skal vel kanskje ha mesteparten av skylden, skal man være rettferdig, men likevel.

Lenke til kommentar
Etter hvert vil det bli lansert produkter som har såpass lavt forbruk som 25 Watt.
Da tror jeg at jeg venter litt med å kjøpe server :D

Ikke regn med å finne noe sånt til servere.

Selve arkitekturen skal brukes både i bærbar-, desktop- og serverprodukter. Ifølge Intels egne uttalelser er det ikke meningen at disse prosessorene skal bruke noe mer enn 120 Watt. Etter hvert vil det bli lansert produkter som har såpass lavt forbruk som 25 Watt.

Xeon LV-versjonene til servere er ikke ventet å komme under 40W TDP (dobbeltkjerne) og 50W (firekjerne). Kilde

Lenke til kommentar
Ser at den selges som Aktiv og Passiv. Hva er forskjell ?

Jeg har prøvd å google litt og finner egentlig minimalt med forskjeller. Dvs. samme hastighet, cache, TDP, sokkel, begge er boksed (med kjøler) osv. Men en forskjell ser det ut til å være: Den ene kommer med passivkjøler (uten vifte) mens den andre kommer med aktiv kjøler (med vifte). Prisforskjellen på ~15 kr tyder på at det vifta kan være forskjellen. Uansett så er jeg spent på å se hvordan de to kjølerne ser ut.

 

Redigert: Mulig den passive ser slik ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ser at den selges som Aktiv og Passiv. Hva er forskjell ?

Jeg har prøvd å google litt og finner egentlig minimalt med forskjeller. Dvs. samme hastighet, cache, TDP, sokkel, begge er boksed (med kjøler) osv. Men en forskjell ser det ut til å være: Den ene kommer med passivkjøler (uten vifte) mens den andre kommer med aktiv kjøler (med vifte). Prisforskjellen på ~15 kr tyder på at det vifta kan være forskjellen. Uansett så er jeg spent på å se hvordan de to kjølerne ser ut.

 

Redigert: Mulig den passive ser slik ut.

Det blir jo litt av en gigant i "boxen" :) Kanskje de plukker ut de beste til passiv versjonen og det kanskje blir ett bedre kjøp totalt sett dersom man f.eks vil overklokke en Xeon....

Lenke til kommentar

Tror nok den passive kjøleren er relativt liten (spesielt i høyden), og er lagd for 1U rack. Har afaik vært sånn før i hvert fall. Det betyr altså at du langt ifra får en bedre kjøler, og at den er designet mtp. radialvifte. Vil derfor ikke anbefale å kjøpe passive-versjonen, i håp om å få en stor og god heatsink som man hiver en vifte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...