Gå til innhold

Legg ut bilder av deres hjemmestudio


TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

huh, sikkert bare jeg som ble lurt av bildet. Så ut som om oppsettet sto i ene hjørnet i rommet og det vet vi vel begge at ikke er ideelt.

 

 

ADA8000 er visst et av de få produktene behringer har laget som faktisk er brukbart til noe, koste nesten ingen penger gjør den også.

Anbefaler du? og har du testet den opp mot f.eks en rme oktamic eller mackie onyx 800r? (eller en m-audio octane?)

Lenke til kommentar
ADA8000 er visst et av de få produktene behringer har laget som faktisk er brukbart til noe, koste nesten ingen penger gjør den også.

Anbefaler du? og har du testet den opp mot f.eks en rme oktamic eller mackie onyx 800r? (eller en m-audio octane?)

 

Nei, har ikke testet den opp mot annet enn preampene i 002'en min, og den er helt på høyde med de (selv om preampene på en 002 kanskje ikke akkurat er spektakulære i seg selv), så det er et Behringerprodukt jeg kan anbefale - ett av få ;) Utmerket kompanjong til et interface som svelger ADAT Lightpipe. Jeg har brukt den til både elektriske rockeband i studio og akustiske opptak av ensembler i kirker. Låter helt fint, og til den prisen er den uslåelig. Selvfølgelig har du snobber som mener at alt Behringer lager er dritt uansett, og at ADA8000 er helt grusom. Det eneste det betyr, er at de primært bedømmer produktet på prislappen - flesteparten av disse snobbene har ikke engang hørt en ADA8000. Aldri i verden om de hadde klart å identifisere den som et billigprodukt i en blindtest heller.

 

Det eneste jeg har å utsette på den, er at trinnene på gain-pot'ene er littegranne grove, så man får ikke fininnstilt gainen helt. Ikke noe stort problem - tar man opp i 24-bit, er det jo ikke noen vits i å makse nivåene uansett.

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Her er mitt studio så langt

 

bilde 1

 

mic/gitar-rom

skjerm montert slik at man kan se sonar, eller eventuellt en tekst etter hva man ønsker.

 

bilde 2

"kontrollrom" mixingen og keyboard eller midi osv foregår

 

Allt er under ombygging, slik at det er veldig rotete og usystematisk enda.

oppgraderinger underveis :)

 

kan komme med oppdaterte bilder om noen uker.

post-173525-1223624104_thumb.jpg

post-173525-1223624117_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Postet denne i en anne tråd også, men her er i hvertfall studioet mitt slik det ser ut nå:

 

iMac 24", 2,8 GHz, 4Gig RAM

Apogee Ensemble lydkort

Logic 8 Studio

EZ Drummer

 

+ masse instrumenter og annen stash.

 

Når jeg får spart opp litt mere penger skal jeg skaffe meg en Euphonix kontrollflate. Ellers er jeg egentlig godt fornøyd nå.

 

post-52698-1223650998_thumb.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja. Gitarene er egentlig bare en samlerhobby, jeg bruker to-tre av dem 90% av tiden. Keyboardene kjøpte jeg for mange år siden. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde gjort det samme i dag, da hadde jeg kanskje satset på software instrumenter istedet. Men nå har jeg dem, så da er det ingen grunn til å endre på det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...