Gå til innhold

Supreme Commander til konsoll (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke påstå at jeg noen gang har vært noe særlig begeistret over RTS på konsoll, men jeg må virkelig tenke; hva er det PC-gamerne sitter igjen med av spennende eksklusive spill? Hvis en skal tro på ryktene om noe Crysis-lignende til konsoll så begynner det å bli magert til forskjell fra hvordan det var før i tiden. StarCraft 2?

Lenke til kommentar

For min del er en del av det som gjør disse spillene så herlige(Total Annihilation, Supreme Commander) muligheten til å ha bortimot uendelig med enheter på skjermen samtidig. Hvordan vil dette bli på konsoll, ser kanskje for meg at det kan oppstå en flaskehals eller to. Kompromisser er i alle fall noe jeg ikke er rede til å godta hva angår dette spillet.

 

Det skal nevnes at jeg ikke sitter med noe spesiell kunnskap om dette, ser bare for meg at det kan by på en del problemer. Hadde vært kjekt om noen med peiling på emnet kunne avkreftet/bekreftet mine mistanker.

Lenke til kommentar

Det ville nok bli problemer med tanke på RAM, fleste RTS'er er litt grådig på ram, men snill på CPU og grafikk kort. I forhold til f.eks. FPS spill som slakter grafikk kort over og ned.

 

Ser ikke dette helt for meg, jeg likte heller ikke supreme commander så mye (må innrømme endel av det var fordi alle babblet om hvor nyskapende det var, når det var Total Annihilation i ny innpakning. TA er ett bra spill, ikke drep meg).

Og kan ikke se for meg det funke noe særlig bra på konsoll, BFME2 funker helt fint siden det benyttes battaljoner, som er enkel å merke og styre. Men, er spent på å se hvordan de får det til å fungere, EA sine porter har noen glipp i UI'n jeg gjerne skulle sett andre gjort bedre.

Lenke til kommentar

Kjenner det koker når noen kritiserer disse spillene ;)

Ghaundan, Supcom er den spirituelle oppfølgeren til TA, derfor ligner de, og det er meningen de skal ligne.

Spillet er nyskapende, men ikke revlusjonerende. Utrolig bra support, chat med utviklerene selv tilstede. Mye patching og forbedringer. GPG menyen har jeg aldri sett maken til. Veldig mye har skjedd her, du bør ta deg en tur innom vist det er lenge siden sist. Gameplayet er optimalisert en hel del.

 

Som kjent er supcom svært krevende på maskinvaren, men dette kan passe godt til konsoll, da både 360 og ps3 har flere kjerner. Jeg er litt skeptisk til hvordan det blir på konsoll, men det er godt mulig de får det til.

 

Noen som vet om det kun er Supcom som kommer til konsoll?

Forged Alliance er jo rett rundt hjørne(savner en artikkel om denne gamer.no, hint hint)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...