Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC - del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mastiff:

Kjempe artig å lese progressen! Men jeg tror du må ta med bilen til biltilsynet for en sjekk/godkjenning. Tror at skjermen du har montert foran blokkerer for mye sikt (ser slik ut på bildet hvertfall). Hadde vært kjipt å få bot etter alt arbeidet du har lagt ned.

 

Edit: Girder & NetRemote er din venn ;)

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Flott artikkel.

 

Menneh.. off topic:

Altså mellom Falklandskrigen og Golfkrigen. Forresten, hvorfor blir man omdirigert fra ordet Golfkrigen til Gulfkrigen, når det er det første som er korrekt norsk, og ikke det siste?

 

På "Golfkrigen" ifra wikisiden du linker til står det faktisk "Gulfkrigen"? :)

Gulfkrigen

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

(Omdirigert fra Golfkrigen)

 

Og på bokmålsordboka står det på "Golf"; I golf m1 (fra fr, it., opph gr kolpos 'bukt') vid havbukt Mexicog-en (dvs vid havbukt?)

Lenke til kommentar
trekke på nettingstrømper på damebein som siste ble barbert for en uke siden

 

Ingen personlige erfaringer ute og går her..? Ikke bare på damebein slike passer vil jeg tippe...

 

:wee:

 

Jeg er imponert over at artikkelforfatteren tar kritikken fra forrige runde og omdanner den til inspirasjon til å forbedre prosjektet. Og jeg må si at resultatet er blitt riktig bra.

 

Ellers en underholdende artikkel, som er vel verdt å lese gjennom selv for den som ikke har et fnugg av carputer-interesse.

 

:)

Lenke til kommentar
Har du testet gjennomtregningsevnen til alt dette utstyret ved 50Km/t front mot front? Vil tro det slår glatt gjennom ei leca blokk, men hva med et menneske? Splætterfilm eller roadkill movie, lissom?

 

Må innrømme det ser fett ut da. :)

 

iirc så er doningen en suburban, så med mindre vi snakker head to head med en trailer eller tilsvarende så skulle det vel litt til før det merkes?

 

er ihvertfall det en kan få oppfattelsen av slik visse eiere av den typen bli kjører...

 

ellers, like kneggende god lesning som ellers. men pingvinen heter tux, ikke pingu ;)

og jeg vet ikke hvor pokker jeg skulle begynt om jeg skulle rigga noe sånt basert på linux, selv om kanskje mythtv hadde vært en start...

 

forresten, når en snakker om linux, bil og forskjellig:

http://openbossa.indt.org/carman/

Lenke til kommentar

Mastiff: du skriver på en morro måte..og jeg skal jo bygge pc i bilen selv snart..

en kompis av meg knerta hovedkortet sitt og slik men tror jeg skal gjøre det litt mere seriøst da.. men fremdeles grublene ang denne powern.. ossen psu jeg skal kjøre med osv.. skulle være en mastiff i lillehammer;) hehe

 

du skriver på en morrosam måte.. hehe jeg lo mye;) inspirerende prjosjekt;)

 

dette blir bra.. har mye tankter ang ossen jeg skal jobbe meg fra;) bra musikk smak også;) iron maiden og greier;) lykke til vidre;) jeg skal titte innom neste gang du har et prjosjekt gående;)

Lenke til kommentar

Takk for ros og ris! Skjermen sperrer ikke for mye til at den gikk igjennom EU-kontrollen, iallfall. Og ser jeg noen som står langs veien, tar det ikke mange sekundene å løfte den opp, så den ligger jevnt med taket. For ikke å snakke om at den faktisk ikke stikker lenger ned enn solskjermene på bilen, så det ville være interessant å høre hva de kan innvende. En solskjerm kan slås ned og opp etter behag, og det kan også denne skjermen... ;)Når det gjelder kollisjoner, står skjermene mye bedre fast enn disse borrelåsfestede skjermene man får med en bærbar DVD-spiller. Alt er skrudd godt fast. Og det er kjetting over selve pc-en. I tillegg har jeg lastegitter mellom bagasjerommet og baksetet. Hvis noe kommer igjennom der, er alt foran uansett allerede smadret av G-kreftene! For det stemmer at Suburban er solide saker.Når det gjelder Golf og Gulf var det (iallfall da jeg skrev dette) sånn at hvis man søkte på Golfkrigen, ble man overført til Gulfkrigen. Og golf er det riktige.Og til slutt: Jeg vet hva Linux-pingvinen heter, men litt mobbing må da være lov! ;)Forresten, min neste bil kommer ikke til å ha fullt så mye utstyr, det blir nok bare plass til en liten VIA-pc under setet. starfire10.jpg

 

Morsom sak, og så er den også GM! Oldsmobile Starfire 1978-modell. Ikke akkurat Norges vanligste bil... Ser ikke dum ut forfra heller:

starfire2.jpg

 

Eller inni:

starfire6.jpg

Må bare få byttet ut den fossile kassettspilleren med min trofaste Pioneer-spiller med CD-skifter og pc-inngang (også kalt Aux-inngang, men hos meg blir det pc!). Det blir hovedsakelig småturbil (Mastiff-valpene til trening og musikk), og som veteran er den billig å ha. Og jeg kan da ikke kjøre rundt i en kjedelig standardbil. Ikke noe Passat stasjonsvogn her i huset!

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Nå må du gi deg! Det er jo ordentlig stil, mangler bare cowboyhatten! :) Det er sånn det skal være. Mange bytter til V8 i dem, men jeg beholder den atskillig mindre tørste V6-eren.

 

Forresten, visst er dette et gammelt konsept! I den første artikkelen nevnte jeg vel at jeg har hatt pc-er i bilen i en god del år... ;)

Lenke til kommentar
Det vil nemlig skje noe morsomt i kino-PC-verdenen om et par måneder
liten sak på gang som gjør at det blir en del billigere

 

Bare jeg som ble nysgjerrig på dette? Hva er det denne fyren vet som vi ikke vet? Kombidrev som tar både bd og hddvd? Maskinvareakselerasjon av hd tatt et nivå videre?

 

Siden du spør så svarer jeg:

Det Mastiff vet, som vi (antageligvis de fleste av oss) ikke vet, er hvordan vi får det til å funke. Enkelt å greit, funke. Gleder meg til å følge htpc-updaten!

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...