Gå til innhold

Kulturo: Rockelegender støtter Radiohead


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjøpt en plate/cd/single eller hva det nå kalles nå om dagen, på over 10 år, og det er faktisk ikke tull en gang. Skal ikke skryte på meg at jeg hører alt som finnes av musikk heller, men har nå en og annen sang liggende på en harddisk her og der, om man skal si det slik ,uten å utdype det noe nærmere.

 

MEN ! Dette her er jo helt fullstendig fantastisk. Og ett UTROLIG bra intiativ fra Radiohead. Det som er flaksen her, er jo at jeg liker musikken til Radiohead og da, og det passer vanvittig bra sammen med mitt følgende statement:

 

Jeg skal kjøpe den plata der, som første på evigheter, og jeg skal betale 100,- NOK for den !! :) .. Det er sikkert ikke spesiellt mye, men det er hinsides mange % mer enn jeg betalte for forrige plate jeg lastet ned, som bare kostet meg noen og 100mb diskplass, og en mikroskopisk fragment av bredbåndsummen min pr måned.,

 

Kjempebra !!

 

Edit: Member No: ? heh, så tøfft da., skakke skryte av snittposter pr dag her heller ser jeg :D

Endret av Fungus
Lenke til kommentar

Genialt gjort av Radiohead. Endelig en stor mulighet til å vise den irriterende platebransjen fingeren. Endelig kan jeg åpne lommeboka for kjøpt musikk med glede. Dette vil lette på trykket mitt og gi det mest fornøyelige musikkkjøpet på mange år.

 

Jeg gir gjerne 200 kr selv om jeg vet at bandet får mer penger om jeg gir 100 kroner enn om jeg hadde kjøpt en CD i en platebutikk. Og der var albumet nede. 10 pund ga jeg for det. (111 kr)

 

Flott å se at flere artister lar seg inspirere.

Lenke til kommentar

Fant du hjemmesiden deres?

 

Trykk "Download Pre Order", deretter "View basket", skriv inn ønsket pris og gå videre i bestillinga. Jeg prøvde på nytt her med null som pris men da fikk jeg beskjed om å taste inn en pris. Men 1 pence ser ut til å være minimum. Jeg bestilte og lastet ned tidligere i dag og da ga jeg 10 pund.

 

Egentlig merkelig at de bruker den valutaen 5 år etter at britene tok i bruk euro som betalingsmiddel. Kilde

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt albumet. For et par dager. Først kom to av yndlingsbandene ut med nye album den 8. og den 9. Så viste det seg at Radiohead, som jeg liker, kom ut med et nytt album. De fikk 50 kroner av meg. :)

 

Simen1: Hvis du liker dette tror jeg du vil like det nye eMusic. Her betaler du en liten som for så så mange månedlige sanger. Klienten støtter Windows, Mac og Linux. Den er laget i åpen kildekode. Ingen DRM.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Nja, det geniale her er at det hele gjøres uten platebransjen. Pengene går rett til artistene, og man kan velge prisen selv. Det er en sosial og god ordning som passer like bra for fattige som for rike.

 

Platebransjen har jeg fått så lite til overs for at de får ikke penger av meg lengre. Artistene derimot :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel jeg har en bitter ettersmak. Høres ut som lavkvalites (ikke i lyden) teknorock som de ikke har brukt så mye tid på. Husker Radiohead som akkustisk rock. Skulle ønske jeg ikke betalte en 50-lapp for det. Selv om jeg bare har hørt på tre sanger så langt. Men men, det er nå min egen feil.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Disse 160kbps MP3ene er encoda bra, men jeg betaler ikke CD pris når albumet kommer i butikken neste år, dessuten er MP3ene av samme kvalitet som standard iTtunes filer. Boksen kjøper jeg i hvert fall ikke, ettersom den kan komme på hele kr 630,- (mva + tollgebyr).

 

Klart.. de har greid å skape en buzz på nettet, men de har ikke oppnådd så mye mer enn å frata nettsteder som iTunes o.l. sine inntekter og forhindra at folk gratis laster ned en leak.

 

Jeg betalte £2 ettersom jeg ser på dette som en lossy preview, hadde de derimot tilbudt 2CD i FLAC så hadde jeg gladelig betalt £10 (£15 for Studio Master FLAC, 96 kHz/ 24 bit).

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bare tar dette her, siden det er relatert til platebransjens sakte bortgang. ;)

 

Saul Williams er klar med nytt album 1. nov.

 

http://niggytardust.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Saul_Williams

 

Du har valget mellom å forhåndsbestille på to måter, gratis, eller ved å betale 5$ for å støtte artisten. Sistenevnte vil gi deg muligheten til å laste ned albummet i lossless format sammen med album art. Dette er altså 1. nov.

 

Dette er en fabelaktig artist/poet som mer enn fortjener de snaut 30kr albummet koster hvis du velger å betale.

 

EDIT: http://www.news.com/8301-10784_3-9807934-7.html

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...