Gå til innhold

Google lanserer iTunes-killer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn takler jeg ikke et slikt marked; at noen får love til å selge det andre ikke har lov til å selge.

 

Dette vil tilslutt bli plateselskapenes død. De er for griske, for maktsyke. For lenge har de tatt profitten av andres suksess. La de brenne en viss plass!

Lenke til kommentar
Glimrende! Bort med iTunes, restriktiv DRM og veldig høye priser. 5,8 kroner per låt er i hvert fall på rett vei i forhold til iTunes, men det gjenstår å se høre om lydkvaliteten blir brukbar.

9293245[/snapback]

 

Vi får ikke musikken til amerikansk pris i Norge.

 

Og jeg ønsker Google lykke til, men det krever nok litt tid å hoppe inn i et marked som er så dominert fra før.

Lenke til kommentar
Vi får ikke musikken til amerikansk pris i Norge.

9294102[/snapback]

Vet du dette med sikkerhet? I så fall, har du hørt noen grunner til det?

 

Med unntak av moms ser jeg ingen grunn til at google skal ta mer for det her enn i USA. Det spiller jo ingen rolle for dem hvor lange avstander det må sendes gjennom kabler eller hvilken IP man har. Nettmusikk er en ideell "global" vare som bør kunne ha samme pris over hele verden. Fraktkostnaden er jo lik og ekstremt lav uansett avstand.

Lenke til kommentar
...og vi ser jo hvor bra det gikk med Google video store :p

9292270[/snapback]

 

den gikk til helvet pga drm, denne her skal være drm fri. så selv om google senere legger ned salget kan en fortsatt høre på musikken en har kjøpt.

 

rart forresten at en ikke har hørt noe om cracks til google drm-en nå som butikken skal legges ned. hadde jo vært en samfunnstjeneste.

Lenke til kommentar

Google, snart yahoo og Amazon. Problemet tidligere har vert (og er) at telenor og alle andre mobilnettselskaper kan levere akkurat det samme, men legger på 100% ++ avanse av ren og skjær griskhet.

 

Der i gården er det kortsiktig profitt som rår, når det som trengs et å bygge opp et helt nytt marked. Det er helt sykt egentlig, mobilselskapene har allerede en perfekt betalingsinfrastruktur gjennom abbonementene, men klarer å stusle det bort pga griskhet. Google, yahoo og amazon kommer til å bli værende, og jeg kan aldri i verden tenke meg at prisen i Norge kommer til å bli noe høyere enn i USA. Det vi er vitne til nå er den endelige og totale overgangen til nettbasert musikksalg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...