Gå til innhold

XP SP3 bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel neppe DX10 ettersom de har sagt at det alt for mye jobb og skrive det til XP.

9185101[/snapback]

Det er jo bare en dårlig unnskyldning de slang ut for å slippe å svare ærlig på det. Et mer ærlig svar hadde vært: "Det er enkelt men vi gidder ikke fordi vi vil presse folk til å kjøpe Vista for tusenvis av kroner". Nøytrale folk som har peiling på slikt mener det hadde vært en enkel sak å porte Vistas Dx10-rutiner til XP.

 

finnes det ikke en wrapper sak som gir deg DX10 på xp da

9185117[/snapback]

Alky Project, (Artikkel fra HW) men den er vist ikke helt klar ennå.

Lenke til kommentar
Er vel neppe DX10 ettersom de har sagt at det alt for mye jobb og skrive det til XP.

9185101[/snapback]

Det er jo bare en dårlig unnskyldning de slang ut for å slippe å svare ærlig på det. Et mer ærlig svar hadde vært: "Det er enkelt men vi gidder ikke fordi vi vil presse folk til å kjøpe Vista for tusenvis av kroner". Nøytrale folk som har peiling på slikt mener det hadde vært en enkel sak å porte Vistas Dx10-rutiner til XP.

Men det er ikke en enkel sak. En ting er at MS hatere og de mer uvitne velger å spre dette pisset, men en forum moderator, og spesielt deg Simen hadde jeg trodd mer om.

 

http://www.beyond3d.com/content/articles/55/

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Nåda, det er ikke uten tvil at det kan være problematisk å portere selve drivermodellen til DX10 til vista, dog det burde ikke være umulig å skrive en kodepath som lar Windows Xp benytte seg av den utvidede funskjonaliteten til Dx10 kort.

9186225[/snapback]

Men nå er den nye driver modellen en stor del av DX10, så det vill ikke ha vært det samme som hva DX10 er for Vista. Dette ville nok også ha komplisert ting en hel del for spill utviklerene.

 

If we look at the current state of Direct3D 10 drivers, it becomes readily apparent that adding the requirement to write a second one for Windows XP would probably not improve the situation. Another problem with such an approach is the old driver model itself.  It would cause such a XP Direct3D 10 to behave somewhat differently than the original version on Windows Vista. Additionally, writing a Direct3D 10 driver for such a design would be more work because services like the virtual video memory manager are not available on Windows XP and would need to be implemented in the driver itself. Therefore the work for the driver teams increases even more. Also, presumably the original goal of reducing API overhead would be lost in such an approach, causing Direct3D 10 performance on Windows XP to be significantly worse than Direct3D 10 performance on Vista.
Lenke til kommentar

og hvordan blir ytelsen ?

kan xp bli tregere av dx10 pathen ?

 

nå lurer jeg på hva vil skje med xp hvis de skulle ombestemme seg og innlemmer dx10 sp3 for xp og jeg oppdaterer.

 

om jeg i det hele tatt vil merke noe siden jeg ikke har dx10 støtte.

er det dx10 som gjør vista så tregt ?

 

så er jeg usikker på om programmer ( inkludert spill) som er skrevet for dx10 vil virke skikkelig. har hørt at da brukes dx9. håper at det visuelle ikke blir så veldig stort i forskjell

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...