Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Umm, jo? Jeg skrev en kompilator i Delphi, og den hadde 4000 linjer. Språket hadde funksjoner, single, double og extended precision floats, heltall, strenger og et utall matematiske operatorer. Arrays lagde jeg vel også, men ting slo seg litt vrangt da.

Så slenger du på JIT, optimalisering (ganger 100000000000), effektiv eval, alt skrot som har med javascript å gjøre, ekstra features i V8, mer optimalisering, debugging tools og mer.

 

At du skrev en lekekompilator i Delphi (LOL) er liksom ikke sammenlignbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

Men jeg kan ikke se for meg at Tcl passer særlig godt som nettleserspråk. Python derimot...

Siden browsere nå i prinsippet er operativsystem tror jeg bytecode er veien å gå.

 

Som betyr at man like gjerne kan fjerne hele browseren.

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

 

Python derimot...

Like fleksibelt som alenestående språk som JS? Prøvde en gang Phyton + Django, man gav det etter hver opp.

 

Django er jo et server-side-rammeverk. Og jeg aner ikke hvordan det er implementert. Så jeg har ingen snøring på om det er enkelt eller ikke. Det jeg vet er at Python kan være gull i mange sammenhenger.

Det jeg egentlig så for meg, var at klient-side Python med gode bindings inn mot HTML/DOM/blabla kan være kozelig å jobbe med. Jeg ser at Python-miljøet har forsøkt å få det til, men jeg har enda ikke prøvd det. Og det vil neppe bli særlig utbredt med tanke på grepet JS har fått.

Lenke til kommentar

jeg søker løsning på et programgrines problem i delhi ( helst link til en forklaring )

 

når man bruker disse komponentene som plasseres på formen så er noen virtuelle , slik som knapper og bilde komponenter

Når de gjelder disse knappene så er jeg ikke helt fornøyd at de er firkantede med avrundet hjørner

 

jeg ønsker å endre på det og driver og eksperimenterer litt men bruker da komponenten Timage

siden knepene ( som bilde ) ikke nødvendigvis er firkantet men også skrå eller buet så kan de flettes lit inn i hverandre

( komponetene overlapper hverandre )

 

Problemet er dog at området til komponeten som har fokus ( hvis man kan si det slik ) er firkantet

 

 

så mit problem er altså å flytte fokuset til komponeten som overlappes ( ligger under ) når visse ting er oppfylt

 

f.eks hvis pixels puktet ( der markøren er ) i et bilde er transparent ( jeg bruker svar som transparent farge )

 

Den svarte fargen blir da usynlig innfor komponeten ( et bilde med svart bakgrunn vil ikke vise bakgrunnsfargen )

 

 

til nå har jeg måtte gå omveier vi et innfløkt opplev som også funger veldig dårlig og er tregt

 

 

Har der noen forslag ?

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til en regex.

Et powershell-script skal sjekke om en streng matcher dette mønsteret:
AZ.xD.Test.Testesen.Ferdig

 

AZ kan være hva som helst av 2 upper-case bokstaver.
x'en i xD kan være et tall på maks 3 siffer, en upper-case N eller en upper-case X. D'en må også være upper-case.

Test, Testesen og Ferdig representerer faste ord. De ordene kan godt "hardkodes" inn i regexen.

Punktumene skiller alt sammen, er viktig at de også matches.

 

Takk :)

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...