Gå til innhold

Portable harddisker fra Fujitsu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en liten ting som burde vært endret litt på i artikkelen. Det står:

Man trenger ingen ekstra strømforsyning siden dette også leveres gjennom USB 2.0-grensesnittet.

 

Siden kanskje ikke alle er klar over at det er begrenset hvor mye strøm man kan hente ut fra hver enkelt usb-port, så tenker jeg teksten kunne vært noe ála dette: Man trenger ingen ekstra strømforsyning siden USB 2.0-grensesnittet selv klarer å levere den strømmen som disken trenger for å fungere.

Lenke til kommentar
Apropos det så må man også huske på at enkelte mac-maskiner ikke leverer nok strøm via USB'en til å drive HD'en. Heldigvis så har ikke jeg mac :p

8992674[/snapback]

Hvor har du det fra? Macbooken min har hvertfall ingen problemer med å levere strøm til WD passport II selv når den går kun på batteridrift..

Endret av total
Lenke til kommentar
Apropos det så må man også huske på at enkelte mac-maskiner ikke leverer nok strøm via USB'en til å drive HD'en. Heldigvis så har ikke jeg mac :p

8992674[/snapback]

Hvor har du det fra? Macbooken min har hvertfall ingen problemer med å levere strøm til WD passport II selv når den går kun på batteridrift..

8992842[/snapback]

Jeg deler samme erfaring, en venninnes iBook 12" taklet fint å drive en vanlig Passport 80GB disk. Aldri erfart noe annet heller.
Lenke til kommentar
Hvor har du det fra? Macbooken min har hvertfall ingen problemer med å levere strøm til WD passport II selv når den går kun på batteridrift..

8992842[/snapback]

Vennina til søstra mi måtte kjøpe en overgang for å tilkoble ekstern strømforsyning når hun brukte den på mac'en sin.

Pluss det står på WD sine hjemmesider at enkelte laptoper ikke leverer nok strøm via USB-porten.

Lenke til kommentar
dessuten har vel regelen vært at man ganger USA priser med 10 for å få norsk pris etter moms og import avgifter. Til og med med dagens lave kurser synes jeg det er litt optimistiske priser når man bare regner om dollar til NOK...

8995125[/snapback]

Tror du lever i fortiden. En USD koster 5.8714045 NOK. Med dine omregningsmetoder er den norske prisen 170% av den amerikanske.

 

 

Momsen ligger på 25%.

 

5.9 * 1.25 = 7.375

 

Om man ganger med 8 får man en grei omregningskurs.

 

For å ta et eksempel:

MacBook koster i USA $1099.00. Ganger man dette med 8 får man (1099.00 * 8 = ) 8792. Prisen i Norge er 9290.00 kr.

Lenke til kommentar
dessuten har vel regelen vært at man ganger USA priser med 10 for å få norsk pris etter moms og import avgifter. Til og med med dagens lave kurser synes jeg det er litt optimistiske priser når man bare regner om dollar til NOK...

8995125[/snapback]

Tror du lever i fortiden. En USD koster 5.8714045 NOK. Med dine omregningsmetoder er den norske prisen 170% av den amerikanske.

 

 

Momsen ligger på 25%.

 

5.9 * 1.25 = 7.375

 

Om man ganger med 8 får man en grei omregningskurs.

 

For å ta et eksempel:

MacBook koster i USA $1099.00. Ganger man dette med 8 får man (1099.00 * 8 = ) 8792. Prisen i Norge er 9290.00 kr.

8995305[/snapback]

 

Derav bruken av ordene "har" ... "vært" og jeg nevnte også lave dollarkurser i innlegget mitt. Men ja, siden jeg har flytta hjem etter å ha bodd de siste 5 åra i unaiten er jeg litt i fortiden med dagens norske regler.

 

At butikkprisen ligger nærmere 8 gangern enn 10 gangern nå er jo kult da. Lite vits i å importere selv:

 

For å bruke dine tall:

5.9*130 = 767

+moms 1.25% = 959

+ postens tollgebyr som er hva, 169 eller noe lignende? = 1127.75

 

Det er vel ca. 8.67 ganger original beløpet. OIOIOI! Jeg glemte jo frakten jo! Sett slik. Tro om det nærmer seg 10 ganger likevel om man prøver å importere selv :-)

 

Forbehold om tollbehandlingsgebyret stemmer og at alkoholen ikke har gjort annen skade på innlegget enn dårlig hum(o/ø)r.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
om det hadde vært 10 ganger billigere i utlandet så hadde flere bestilt derifra.

8995312[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre?

8995323[/snapback]

Var det noe som var vanskelig å forstå?

 

Om noe er 10 ganger billigere ett sted vil folk handle der. Det var ikke et svar til deg. Se på klokkeslettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...