Gå til innhold

Anbefaling av lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel nevne at jeg har et M-Audio Audiophile 192 og er knakende godt fornøyd med det. Dønn stabilt, meget lavt støynivå, og meget rene DA-konvertere som gir god dynamikk og lite tilnærmingsstøy. Latency er så og si ikke-eksisterende, og i alle fall ikke hørbart. Billig er det også. :)

 

Bruker det til musikkproduksjon på hobby-nivå, men koblet til aktive studiomonitorer.

Endret av transistorbass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kunne også laget en sak eller en liste over lydkort til proffesjonelt bruk. Det er sikkert mange av oss som bruker litt bedre lydkort i prisklassen 6000,- og oppover.

 

Jeg feks har ett Motu Ultralight FW kort som jeg varmt kan anbefale til musikkmekkere!

Lenke til kommentar

Om dere bestiller fra utlandet kan det bli billigere enn fra mono med Onkyo lydkort ... En slipper sikkert også unna toll om man ber de merke det med verdi på under 200kr ...

 

Onkyo SE-90PCI fra Geekstuff4u.com:

Sub-Total: $106.09

Zone Rates (Shipping to NO : 1.5 Kg(s)): $37.60

Total: $143.68

 

 

Onkyo SE-200PCI fra Geekstuff4u.com:

Sub-Total: $173.23

Zone Rates (Shipping to NO : 1.5 Kg(s)): $37.60

Total: $210.83

Lenke til kommentar

Creaitve X-Fi brikken er ganske ubrukelig til spill i Windows Vista da DirectSound støtte er fjernet. Man får faktisk ikke 3d lyd i gamle spill som bruker EAX eller DS3d. Microsoft satser på at spillutviklere bruker softwareløsning til lydbehandling, gjerne deres eget propritære XACT som er en del av XNA.

 

XNA er et framework som er laget for enklere å lage spill på XBOX og PC samtidig.

 

viktig å få med dette om lydkort til spill bruk. Creative jobber med directsound til OpenAL wrapper Alchemy men det er tungvindt i nåværende form.

 

c&c 3 og Lost Planet bruker XACT og har veldig god 3d lyd i Vista synes jeg. Supreme Commander bruker også XACT men har dårlig 3d lyd (zoomer du inn blir noen lyder borte).

 

Kan være greit å bli kvitt Creative, slipper en masse hjelpeprogrammer som kjører under oppstart og bloatet kontroll panel, og EAX har jo aldri virket skikkelig på ikke Creative lydkort. X-Fi har enda ikke søtte for "advanced audio enhanchements" i Vista.

 

EAX still broken i Realtek audio drivers

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Synes EMU sine musikkproduksjonskort bør nevnes, 0404 er f.eks en god konkurrent til M-audio 192 (kr 895 på procom.no). EMU-kortene kan kjøres under Vista med de eksisterende XP-driverne, men funksjonaliteten er noe begrenset (ASIO skal virke). En betaversjon av Vista-driver for EMUs PCI-kort kommer angivelig i midten av juni.

Lenke til kommentar
Kunne vært morsom å vite om de støtter AISO osv...

 

Sikkert en del som spiller gitar som har lyst å

plugge den i pc'n med lavest mulig latency...

 

Lydkort er jo ikke bare noe som sender ut, men helst noe som tar imot også  :thumbup:

8689803[/snapback]

 

 

Enig. WDM, ASIO og MME støtte burde blitt tatt med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...