Gå til innhold

Photoshop CS3 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker meget lovende det der, men prisen vil vel være på samme nivå som de andre photoshop utgivelsene og da må vel vi dødelige vente til man kan skaffe seg den på en annen måte for å si det slik.

Men denne oppgraderingen gleder jeg meg til jeg får prøvd.

Lenke til kommentar

Hei,

 

siden så mange klager over prisen, og mener dette rettferdiggjør piratkopiering så vil jeg benytte anledningen til å opplyse om at Adobe selger studentlisenser til svært gunstige priser.

 

Ulempen er at en studentlisens skal ikke benyttes til kommersielt bruk.

Men firmaer o.l. bør da kunne spandere på seg de kronene.

 

Alle kan bli studenter om de vil.

Creative Suite 2.3 koste-r/t 215 €, altså under 2000kr.

 

EDIT: Blandet visst litt det over. Det var svar på noe fra en annen tråd. Det er fjernet nå.

 

 

Mvh,

Beej80

Endret av Beej80
Lenke til kommentar
Lovende.

 

Men kan de ikke lage en litt rimeligere Photoshop CS3-versjon som allikevel har layers etc.. Sånn 2000-4000 spenn kunne jeg ha vurdert. Men 7000? Sheesh.

 

Og burde de ikke snart finne et nytt navn? "Adobe Reality Distorter" eller noe sånt.. ;)

8247279[/snapback]

Jeg trodde Photoshop Elements var den rimelige versjonen. Har ikke denne layers?

Lenke til kommentar

7000kr er tross alt mere en de fleste bruker på dSLR kameraet sitt nå for tiden...

Å bruke mere på redigeringsprogrammet en på kameraet er litt bakvendt...

 

Men så har CS familien mange flere funsjoner en 80% av brukerne noengang kommer til å få bruk for eller klare og beherske...

 

Så Elements 5 til amatørene (som meg) til 710kr er det verd det...

Og CS til ekstremistene, firmaer og utvikklere...

 

Skulle man savne en funsjon fra CS i Elements så finnes det nok en plug-inn for det, jeg har LayerMasks i min Elements... (men bruker det aldri)

Lenke til kommentar

Hvis man tjener noe på bildebehandling er det egentlig en liten sum å betale for et state of the art program. For å dra en sammenligning til musikken må man ut med nærmere 50 laken for å få den beste VST-pakken med orkester. Da snakker vi også 550GB i størrelse.

 

PS er dyrere enn et godt objektiv ja.. men det er vel egentlig ikke det programmet som er beregnet først og fremst på fotografer.

 

De fleste av oss tjener derimot nada på dette, ergo et dyrt program.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...