Gå til innhold

Beta-testing av Windows Home Server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper virkelig ikke at den grafiske visningen er slik som det ser ut til... Det vill nok kreve sitt av maskinen...

7938907[/snapback]

Har ikke sett GUI, men strengt tatt kunne en ha droppet eyecandy her og brukt maskinressurser på funksjonalitet..

 

Får se om det kommer opp mot andre gratis løsninger. Hvem vil vel betale dyrt for å få noe som er dårligere enn gratis ? (Nei linux er ikke vanskelig :))

Lenke til kommentar
Får se om det kommer opp mot andre gratis løsninger. Hvem vil vel betale dyrt for å få noe som er dårligere enn gratis ?  (Nei linux er ikke vanskelig :))

7938956[/snapback]

Selvfølgelig er linux vanskelig, alt er vanskelig når du ikke kan det. For alle de som nå har windows på hjemmemaskinen sin ( 90%? 95? 97?) vil det føles betydelig enklere å gi seg i kast med en server som har et OS de kjenner framfor å lære seg et helt nytt OS.

Lenke til kommentar
Får se om det kommer opp mot andre gratis løsninger. Hvem vil vel betale dyrt for å få noe som er dårligere enn gratis ?  (Nei linux er ikke vanskelig :))

7938956[/snapback]

Selvfølgelig er linux vanskelig, alt er vanskelig når du ikke kan det. For alle de som nå har windows på hjemmemaskinen sin ( 90%? 95? 97?) vil det føles betydelig enklere å gi seg i kast med en server som har et OS de kjenner framfor å lære seg et helt nytt OS.

7939545[/snapback]

 

Hmm kan ikke skjønne hva som er så "vanskelig" med linux.

 

Installasjon av f.eks mandriva: lettere og mer oversiktlig en win XP (GUI hele veien).

Installsjon av clarkConenct: omtrent som windows XP og enkelt å administrere via web.

 

 

Linux er ikke vanskelig selv for nybegynnere. Selv satte jeg opp en linuxgateway/server på 45 minutter (inkludert installasjon) og da hadde jeg aldri rørt et linuxsystem før. En må selvsagt lese litt.. men jeg regner med at home server også har en del andre funksjoner som en må finne ut av.. og da er en like langt.

 

Jeg tror mange avviser Linux fordi de tror det er vanskelig.

 

Ikke så vanskelig dette (bilde av web adminstrasjon av en clark Connect server.)

post-21591-1171454266_thumb.jpg

Endret av idos
Lenke til kommentar
Får se om det kommer opp mot andre gratis løsninger. Hvem vil vel betale dyrt for å få noe som er dårligere enn gratis ?  (Nei linux er ikke vanskelig :))

7938956[/snapback]

Selvfølgelig er linux vanskelig, alt er vanskelig når du ikke kan det. For alle de som nå har windows på hjemmemaskinen sin ( 90%? 95? 97?) vil det føles betydelig enklere å gi seg i kast med en server som har et OS de kjenner framfor å lære seg et helt nytt OS.

7939545[/snapback]

 

Rene "hjemmeserversystemer" som får lov til å ta over en maskin, og styres via web (webmin etc) er ikke vanskelige.

Lenke til kommentar
Blir betaen sendt i posten eller kommer det en download link?

7941778[/snapback]

Den er ikke tilgjengelig ennå, så spiller det noen rolle?

Vi får vente, vente, vente og se hva Microsoft gjør.

 

Det er vel ikke utenkelig at de kommer til å tilby gratis download og ta noen kroner for å sende deg en DVD. (Gjorde de ikke det med Vista, da?)

Lenke til kommentar
Ok! :)

 

Har registrert meg, fikk ikke noen mail så..

7941851[/snapback]

Jeg tror aldri det var meningen at du skulle få en mail med en gang.

Så ikke gi opp håpet ennå!

 

Microsoft vil sikkert se litt på "søkermassen" før de velger ut betatesterne sine.

Eller er dette bare noe jeg tror fordi jeg heller ikke har fått noen mail? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...