Gå til innhold

Samler troppene mot iTunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe de lykkes denne gangen.

7779652[/snapback]

Jepp. Sett hardt mot hardt.

 

fant ett program som kan fjerne all drm på musikkfiler og det er lovlig :)

7779776[/snapback]

Du gjør jobben som musikkselskapene burde gjort selv. Bare en liten brøkdel av folk gjør som deg og fjerner DRM. Dermed funker det mottrekket bare for en liten brøkdel av befolkninga og produsentene har fortsatt makta over folket og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Får håpe de lykkes denne gangen.

7779652[/snapback]

Jepp. Sett hardt mot hardt.

 

fant ett program som kan fjerne all drm på musikkfiler og det er lovlig :)

7779776[/snapback]

Du gjør jobben som musikkselskapene burde gjort selv. Bare en liten brøkdel av folk gjør som deg og fjerner DRM. Dermed funker det mottrekket bare for en liten brøkdel av befolkninga og produsentene har fortsatt makta over folket og ikke omvendt.

7779884[/snapback]

Det er jo faktisk fulstendig lov å fjerne DRM i norge, på samme måte som at vi kan bryte kopibeskyttelsen for å ta en backup av dvd plata... norge er ikke det mest firkante landet på slike ting...

Men handler stort sjett drm fritt på allofmp3.com (har gjort i vertfall)

Lenke til kommentar
fant ett program som kan fjerne all drm på musikkfiler og det er lovlig :)

7779776[/snapback]

 

Du gjør jobben som musikkselskapene burde gjort selv. Bare en liten brøkdel av folk gjør som deg og fjerner DRM. Dermed funker det mottrekket bare for en liten brøkdel av befolkninga og produsentene har fortsatt makta over folket og ikke omvendt.

7779884[/snapback]

en bør ikke ha behov for å måtte gjøre slik, da musikken du kjøper burde la seg avspille akkurat der du vil.

 

Det er jo fryktelig idiotisk hvis en må kjøpe musikken flere ganger ettersom hvor du vil spille av låta. på pc-en, i bilen, på mp3-spilleren og på anlegget i stua osv...

 

Men får håpe at Apple bøyer seg snart, så kanskje jeg skaffer meg iTunes.

eneste grunnen til at jeg ikke kjøper musikken, er pga sperrene. Jeg kan fint fjerne de, men jeg skal ikke trenge å gjøre det, og jeg vil helelr ikke støtte musikk som har noe som helst form for sperre som kan hindre hvor jeg kan spille av musikken.

Lenke til kommentar
ibrotha: hvis de er nødt til å åpne musikken for alle mp3-spillere, vil det bli mulig å spille av musikken på alle os.

7779832[/snapback]

Det avhenger vel av DRM-systemet. MS sin DRM trenger feks egne bibliotek som pr idag ikke er tilgjengelig på linux. MS har produktlåsning mot OSet, Apple har produktlåsning mot "mp3"-spilleren. Begge deler er ganske forbrukerfiendtlig.
Lenke til kommentar
DVD-Jon har jo stått i front for et program som fjerner DRM fra iTunes-låter.

Poenget er ikke at det finnes måter å fjerne DRM fra iTunes-kjøpt musikk på. Poenget er heller det som tu30r6 og Simen1 sier over; at man skal ikke behøve å gjøre det.

 

Forøvrig digger jeg iTunes for å organisere musikken min, men jeg holder meg langt unna iTunes Store (butikken).

Lenke til kommentar

Det som er ironien her er jo at hvis man kjøper musikk på iTunes nå, og så fjerner DRM-beskyttelsen, støtter man faktisk DRM musikk.

 

Da ser det ut som om man er villig til å kjøpe DRM musikk og de som selger det får et skjevt blikk på markedet...Da er det bedre å kjøpe DRM-fri musikk, til plateselskapene tar til fornuften. Synd at plateselskapene ENDA ikke har gjort et seriøst forsøk på å selge DRM-fri musikk over nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...