Gå til innhold

Samler troppene mot iTunes


Anbefalte innlegg

DVD-Jon har jo stått i front for et program som fjerner DRM fra iTunes-låter.

 

Edit: hvis moderatorer anser dette som et innlegg som fronter piratkopiering vil dette innlegget bli slettet, og en beklagelse vil være på sin plass.

7781183[/snapback]

 

jHymn virker ikke lenger.

Ser forresten ingen oppfordring om å dele låtene her, kopiering for egen bruk er ikke piratkopiering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Velger ikke å støtte AllOfMP3, da artistene ikke får en dritt (?). Støtter heller eMusic, dyrere men du støtter artistene. De har begynt med fremtiden, månedsbetaling for x antall låter. MP3 er det og, og det står på siden at du kan gjøre hva du vil med låtene. Men det programmet du bruker tro jeg kun fungerer til Windows.

Lenke til kommentar

Får du velge bitrate selv da ? Fra emusic, såfremst jeg ikke kan få velge bitrate (og helst velge om jeg vil ha mp3 eller wav også.) så går jeg for russerne. Artistene har nok, hvis det var om å gjøre å skaffe de penger, så får de heller skifte selskap til noen som ikke er forbrukerfiendtlige.

Lenke til kommentar
Får du velge bitrate selv da ? Fra emusic, såfremst jeg ikke kan få velge bitrate (og helst velge om jeg vil ha mp3 eller wav også.) så går jeg for russerne. Artistene har nok, hvis det var om å gjøre å skaffe de penger, så får de heller skifte selskap til noen som ikke er forbrukerfiendtlige.

7786560[/snapback]

Nei det er kun 320kbps MP3.

Lenke til kommentar
Artistene har nok.
Det gjelder kun innen POPens forferdelige verden. Musikk som er laget av folk som kan/liker musikk er det dessverre ikke overveldende mye penger i, så det å støtte artister er ikke noen dårlig ide hvis du vil "ta POP av dage" ved å vise "de 150 år game kara" at god musikk også kan feite opp den allerde overfylte lommeboka dems.

 

(+1 intelligence til den som tar sitatene :p)

Lenke til kommentar

De aller fleste bør vel ha fått med seg at DRM ikke handler om å forhindre piratkopiering men å øke kontrollen på markedet og forbrukerne.

 

Man tar fra forbrukerne rettigheter (spille av hvor du vil, brenne på CD-R, etc) og selger det tilbake stykkvis. Dette er fullstendig galt og viser bare hvor langt plateselskape og distributører har kommet med sin lobbyvirksomhet (som det egentlig er). Folk som har noe å si innenfor lovverket blir hjernevasket til å tro DRM er til det beste for alle og godkjenner lover som fratar forbrukerne rettighetene sine (DMCA).

 

Det hjelper så lite hva vi idealister sier når flertallet ikke bryr seg overhodet om hva som foregår. De fleste forbrukere svelger dette rått og kjøper det utstyret som "fungerer" og bryr seg lite om prinsippene. Jeg følger dette er en meget tung kamp og maktesløshetene står sterkt.

 

Det vil kreve enormt mye arbeid og ikke minst mye penger for å stå imot MPAA, RIAA og IFPI i det jeg ser som et overtramp på folks rettigheter og etikk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

DVD Jon har nå lansert doubletwist. Etter kjapp utprøving bør det betraktes som en beta. Det finner ikke itunes biblioteket i vista når det er installert på felles brukerområde, og jeg har ikke fått det til å lage ikke-kopibeskyttede mp3-filer av filer fra ITMS med DRM, som lovet. Det blir nok bedre etter hvert:

 

http://www.doubletwist.com/

 

EDIT: jeg fikk til fjerning av DRM i XP med standard oppsett av iTunes.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...