Gå til innhold

Epia EX lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den er ment å selges som stillegående stue-PC eller stillegående kontor-PC. Til førstnevnte område er det synd den ikke støtter 1080p. Til sistnevnte er det dumt at den ikke har mer enn 1 DVI-port.

 

Ellers så synes jeg det er litt synd å se den øredøvende mangelen på nye salgsargumenter. Egenskapene ser jo ikke mye annerledes ut enn tilsvarende hovedkort fra 2-3-4 år tilbake.

Lenke til kommentar

litt synd at VIA cpu'ene er loddet fast til hovedkortet, kunne godt tenke meg noe slikt som stue PC med mulighet for enkel oppgradering til nye VIA cpu'er uten måtte bytte hele HK samt reinstallere OS.

 

Dette var spesielt interresant:

Dette brikkesettet inneholder VIA UniChrome Pro II 2D/3D grafikkontroller, støtte for dekoding av MPEG-2/-4 og WMV9 i maskinvare, HDTV-enkoder for opp til 1080i samt 720p og VIA Vinyl Multi-channel HD-lyd.

Regner med at man også har hw dekoding av HDTV for opptil 1080p? eller menes det dekoding for opptil 1080i? H.264, VC-1?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det ser ut som den er ment å selges som stillegående stue-PC eller stillegående kontor-PC. Til førstnevnte område er det synd den ikke støtter 1080p. Til sistnevnte er det dumt at den ikke har mer enn 1 DVI-port.

 

Ellers så synes jeg det er litt synd å se den øredøvende mangelen på nye salgsargumenter. Egenskapene ser jo ikke mye annerledes ut enn tilsvarende hovedkort fra 2-3-4 år tilbake.

Hvor står det at det er lansert for Norge??

Lenke til kommentar
det jeg syntes er unødvendig og iriterende er å oppgi hvilken frikvens den kjører på.. da vi ikke vet NOE om hvor effektive disse cpu'ne er pr klokke..

Frekvens er veldig lett å måle. Frekvens er ikke et mål på ytelse, men det måler klokkefrekvensen. Det som er feil/irriterende er at folk missforstår denne målingen tror det skal være et slags mål på ytelse.

 

håper alle de store cpu produsentene snart lager en standard å måle seg etter. så det blir lettere for forbrukere..

7600023[/snapback]

Det kan vi nok drømme lenge om. I praksis går det ikke fordi forskjellig programvare og forskjellige tester yter ulikt på ulike arkitekturer. Det ville bare blitt kaos i hvilke tester som skal legges til grunn osv. Med andre ord mer forvirriende enn oppklarende. Produktnumre som 3800+ og E6600 sier forsåvidt kanskje ennå mindre om ytelsen enn klokkefrekvensen. Man kommer nok ikke unna i overskuelig fremtid det faktum at man må lese sammenligningstester og finne de testene som er relevante for seg selv.

 

Hvor står det at det er lansert for Norge??

7600084[/snapback]

Aner ikke! Hvem er det som sier det er lansert for Norge?

Lenke til kommentar
Hvor står det at det er lansert for Norge??

7600084[/snapback]

Aner ikke! Hvem er det som sier det er lansert for Norge?

Jeg har en nevø som jobber for oljebransjen i sørkina-havet. Der i området er mange titals millioner mennesker som skal ha veier, biler og infrastruktur forøvrig. Han sier at nyrikdomen der gjør at der er marked for allt.

Desse små og energigjerrige systemene er beregnet for sånne forhold.

 

Du vet vi er ikke flere enn de 4-5-millionene mennesker som bor på en søppelfyling til en av forstadene til en by i østen. Og tror at vi er målet for allt som lages.

Lenke til kommentar
For meg er det ikke irriterende å se at de tilbyr en 1.0Ghz og en 1.5Ghz, jeg vet jo at den på 1.5Ghz gir bedre ytelse enn den på 1.0Ghz? Hva er problemet?

7600281[/snapback]

Forstår vel heller ikke problemet, frekvens sier kanskje ikke noe særlig om den faktiske ytelsen, men det gir en god indikasjon på den relative ytelsen innenfor ett bestemt arkitektur. Vi kan nesten på forhånd være sikre på at disse VIA CPUene ikke vil være noen revolusjon innen ytelse, de ligger nok langt bak C2D, men ikke alle trenger ekstremytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...