Gå til innhold

Priskrig kommer deg til gode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intel er ikke intrisert i å skvise ut amd, dette fordi de da havner i en monopolsituasjon.

Et annet spørsmål er om amd selger sine prosessore med tap, kan vi ikke da snakke om en ulovlig prisdumping  :hmm:

6559858[/snapback]

 

Intel har prøvd mange ganger å skvise ut AMD + rekke andre selskaper!

 

Har du glemt P4 D serien?(dobbelkjerne som er billgere enn enkelkjerne) Det kalles prisdunmping det! Hva med de lave prisene intel har på sine conroe-serie?

 

Du ser forsatt bare gjennom dine intel-øyner...

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Dette er jo selvsagt positivt, men jeg har en liten frykt for at AMD, etterhvert som denne priskrigen øker, må selge med tap... Eller kanskje enda verre. Intel selger bevisst med tap for å skvise ut AMD.

6559821[/snapback]

 

Nåvel... Hvorfor tror du Intel selger med tap? Jeg har ikke sett et fnugg av informasjon som skulle tilsi dette. Ikke kan jeg skjønne at de skulle trenge å selge med tap heller.

 

Det vi faktisk vet er at AMD i lengre tid solgte noen av modellene sine med tap, med håp om å få større markedsandeler (1-4 år siden).

Lenke til kommentar

Har du glemt P4 D serien?(dobbelkjerne som er billgere enn enkelkjerne) Det kalles prisdunmping det! Hva med de lave prisene intel har på sine conroe-serie?

 

Du ser forsatt bare gjennom dine intel-øyner...

6559871[/snapback]

 

Fordi noe er "billig" så er det prisdumping? Og hvem definerer billig, du? P4 ble veldig billig å produsere etterhvert, og Intel var etterhvert bare interessert i å bli kvitt dem.

 

Hvis du påstår at Intel selger Core2 med tap, så er det ingenting som tilsier at ikke AMD selger X2 med tap. Du har ikke vist til et fnugg av dokumentasjon, så det er ikke noe mindre sannsynlig at den ene aktøren gjør det enn den andre.

Lenke til kommentar

Har du glemt P4 D serien?(dobbelkjerne som er billgere enn enkelkjerne) Det kalles prisdunmping det! Hva med de lave prisene intel har på sine conroe-serie?

 

Du ser forsatt bare gjennom dine intel-øyner...

6559871[/snapback]

 

Fordi noe er "billig" så er det prisdumping? Og hvem definerer billig, du? P4 ble veldig billig å produsere etterhvert, og Intel var etterhvert bare interessert i å bli kvitt dem.

 

Hvis du påstår at Intel selger Core2 med tap, så er det ingenting som tilsier at ikke AMD selger X2 med tap. Du har ikke vist til et fnugg av dokumentasjon, så det er ikke noe mindre sannsynlig at den ene aktøren gjør det enn den andre.

6559904[/snapback]

 

Je3g bare legger merke til at det er enkelte som kritisere AMD for sine priskutt og ignorere intel sine store priskutt...

 

Jeg sier at ikke at intel selger core2 med tap, har heller aldri ment det! Skriver bare at dem selger dem billig -Slik som AMD gjør med X2! Les hva jeg skriver neste gang!

 

Jeg bare gleder meg over denne priskrigen :thumbup: Men det er noen her som ikke liker det :tease:

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
var det ikke oppe til diskusjon for et år siden at high end cpuer kostet bare noen få hundre og produsere og havne opp mot 10K da de kom på markedet? tror neppe AND selger med tap :nei:

6559946[/snapback]

 

Joda, de kommer jo fra akkurat samme produksjonsenheter som de andre cpu'ene. Så ideellt sett skulle alle cpuer i en serie kostet det samme. Men man kan ikke drive butikk på den måten...

 

AMD sluttet å selge med tap for ikke så lenge siden fordi de hadde oppnått målet med å øke markedsandelene. De måtte senke prisene på X2 ganske kraftig nå som Core2 kom, men jeg vil anta at produksjonen er såpass bra at de ikke går i minus likevel.

Lenke til kommentar

Det eneste som er synd med dette er at de største CPU'ene i 939 serien som ligger i prisguiden ikke er satt ned. Kun AM2 5000+ og ikke 939 5000+.

Utover det er en prisdumping bare hyggelig for oss forbrukere, med mindre dette blir en langvarig 'priskrig' som holder på til en part faller ut av markedet..

Lenke til kommentar
Dette er jo selvsagt positivt, men jeg har en liten frykt for at AMD, etterhvert som denne priskrigen øker, må selge med tap... Eller kanskje enda verre. Intel selger bevisst med tap for å skvise ut AMD.

6559821[/snapback]

 

Nåvel... Hvorfor tror du Intel selger med tap? Jeg har ikke sett et fnugg av informasjon som skulle tilsi dette. Ikke kan jeg skjønne at de skulle trenge å selge med tap heller.

 

Det vi faktisk vet er at AMD i lengre tid solgte noen av modellene sine med tap, med håp om å få større markedsandeler (1-4 år siden).

6559887[/snapback]

Jeg tror det ikke, men jeg frykter det. Jeg håper selvsagt at Intel setter ned prisene sine ytterligere, men ikke så mye at det hindrer eksistensen til AMD.

Lenke til kommentar
Intel er ikke intrisert i å skvise ut amd, dette fordi de da havner i en monopolsituasjon.

Et annet spørsmål er om amd selger sine prosessore med tap, kan vi ikke da snakke om en ulovlig prisdumping  :hmm:

6559858[/snapback]

 

Intel har prøvd mange ganger å skvise ut AMD + rekke andre selskaper!

 

Har du glemt P4 D serien?(dobbelkjerne som er billgere enn enkelkjerne) Det kalles prisdunmping det! Hva med de lave prisene intel har på sine conroe-serie?

 

Du ser forsatt bare gjennom dine intel-...øyner

6559871[/snapback]

Endret av nosto
Lenke til kommentar
var det ikke oppe til diskusjon for et år siden at high end cpuer kostet bare noen få hundre og produsere og havne opp mot 10K da de kom på markedet? tror neppe AND selger med tap :nei:

6559946[/snapback]

 

Joda, de kommer jo fra akkurat samme produksjonsenheter som de andre cpu'ene. Så ideellt sett skulle alle cpuer i en serie kostet det samme. Men man kan ikke drive butikk på den måten...

 

AMD sluttet å selge med tap for ikke så lenge siden fordi de hadde oppnått målet med å øke markedsandelene. De måtte senke prisene på X2 ganske kraftig nå som Core2 kom, men jeg vil anta at produksjonen er såpass bra at de ikke går i minus likevel.

6559974[/snapback]

Glemt det faktum at utviklingskostnadene er på et par milliarder? :roll:

Lenke til kommentar

vi er nok tilbake til tiden da AMD gir mest for penga, men Intel har en liten tå på ytelsestronen.

 

Snekkern, har disse åre kor Intel har vært overkjørt (ærte) på omtrent alle fronter gjort deg totalt paranoid, ulovlig prisdumping, ved du hva det er ?, eller må jeg forklare deg det ?

 

hadde regne med at det skulle være slutt på sure oppgulp, nå som amd ikke er raskest, men nei.

Lenke til kommentar

På kort sikt så vil sikkert priskrigen være positivt for de fleste, så lenge dette ikke er et resultat av prisdumping fra den dominerende aktøren i markedet. Hvis priskrigen blir for kostbar for aktørene så vil det dessverre gå ut over utviklingsbudsjettene og det gir oss forbrukere dårligere produkter på lengre sikt.

 

Jeg synes Rahul Sood beskrev ulempene med priskrig ganske bra i en litt annen sammenheng, men dere skjønner nok sikkert hvor jeg vil hen med dette sitatet:

http://voodoopc.blogspot.com/

AMD could (and likely will) eliminate the cut throat competition between ATi and Nvidia (which is actually a good thing – cut throat competition is NOT good for consumers).

 

I think AMD had no choice but to make this move. In order to grow at the rate at which they wanted to they needed to bring certain key competencies in house. Had they not done this then they would be in a never ending horse race with Intel, with diminishing returns. I’m tired of horse races in our industry – like with Nvidia and ATi, one horse gets injured and the other keeps running, it’s no different with AMD and Intel. Horse races are boring; it’s time to see some serious innovation where we are all forced to raise the bar or face the music.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...