Gå til innhold

Historisk Vista-nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datating:

Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det når de kan bruke en "lovlydig" tracker hvor kun de får publisere torrents? Hvorfor påståelig mot noe du ikke vet nok om?

 

Mener du at det ikke foregår piratkopiering på HTTP protokollen. Eller tror du torrent kun har pirat trackere?

 

Dell:

Ser ikke poenget ditt med quotingen av noe helt annet enn det du svarer på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

har ikke lyst å lese side og side ned med lisensavtaler, men håper noen kan svare på dette: Hvor mange pcer kan benytte samme serial? (de er jo gratis) Kan firmaer benytte seg av dette tilbudet også? (uten å ha tidligere kjøpt programvare fra MS)

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Det var da svært...

De har bestemt seg for å ikke benytte torrent, de betaler regninga, folk får lasta ned med kjempehastigheter selv under peak traffic. Ser ikke helt andre problemer enn at enkeltes yndlingsteknologi ikke er i bruk.

 

Kom på en ny ting også: Skulle de ha distribuert det via torrents, så måtte de ha integrert trackeren med den eksisterende løsningen for tilgangskontroll etc., og sikkert utviklet sin egen trackersoftware for å kunne takle så høy last.

Lenke til kommentar
Datating:

Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det når de kan bruke en "lovlydig" tracker hvor kun de får publisere torrents? Hvorfor påståelig mot noe du ikke vet nok om?

 

Dell:

Ser ikke poenget ditt med quotingen av noe helt annet enn det du svarer på.

6292165[/snapback]

Vel, så ser du heller ikke hele konteksten av MS sitt problem. De tester serverne sine ved distrubusjon av nettopp ISO-filer. BT er ikke for alle, og Vista er ikke bare for spesielt interesserte. Det skal også testes av store firmaer lille venn.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke installert en Beta i en bedrift på produksjonsmaskiner.

 

Dell:

Du har en merkelig tendens til å trekke tekst ut av sammenhenger og unngå tidligere svar på dine nye påstander. Jeg gjentar...

Usakligheter vs å svare? Brukere med minimal datakunnskap håndtere torrents uten problemer. Hvor mange under dette nivået tipper du laster ned Vista Beta2?

 

Ser jeg heller ikke har fått svar på inlegg lenger opp på siden...

6292127[/snapback]

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
har ikke lyst å lese side og side ned med lisensavtaler, men håper noen kan svare på dette: Hvor mange pcer kan benytte samme serial? (de er jo gratis) Kan firmaer benytte seg av dette tilbudet også? (uten å ha tidligere kjøpt programvare fra MS)

6292172[/snapback]

10 har jeg hørt noe om, men det må da være feil :hmm:

Lenke til kommentar

Theo343: Ser du ikke problemet her? Hvis Microsoft legger ut en torrent, samme om det er lovlig sted så må de vel gi en veiledning på hvordan dette brukes!? Og selvom det er lovlig i dette formålet her så er garantert 90% av de som bruker den veiledningen kommer til å laste ned annet ulovlig også... som f.eks. Vista i fullversjon når det kommer.

 

Samme er det på forumet her, selvom man kan laste ned lovlig så snakker man ikke og hjelper ikke andre med ting fordi man misbruker det.

Lenke til kommentar

Dell:

Får du det med deg nå "lille venn?". *titt opp*

 

 

Jeg ville ikke installert en Beta i en bedrift på produksjonsmaskiner.

6292185[/snapback]

Vel, så er ikke du systemansvarlig for 3.000 ansatte heller da :roll:

6292193[/snapback]

I alle dager, heteslag? Ville det vært mer forsvarlig å installere dette i et nett med 3000 ansatte vs 10 ansatte?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Der redigerte du posten din ja. På tide...

 

Brukere med minimal datakunnskap håndtere torrents uten problemer. Hvor mange under dette nivået tipper du laster ned Vista Beta2?

Dette har veldig lite med saken å gjøre. MS vil:

 

1) Teste sine servere

2) La alle få mulighet til å laste ned filen. MS satser heller på gode servere med garantert god nedlastingshastighet.

3) Ha muligheten til selv å stenge kranen på hvor mange som laster ned betaen (les artikkelen til programmer.no)

Lenke til kommentar

datating:

Nei jeg ser ikke problemet du konstruerer. Har man 2 valg, http eller bt så trenger da ikke MS veilede noe som helst. Og skal de veilede kan de peke til BT klienter og deres veiledning. Eks uTorrent.

 

Hvorfor i alle dager skal de som bruker lovlig BT automatisk begynne å bruke ulovlig BT?

 

Vil det si at alle som bruker HTTP eller NNTP, FTP osv. automatisk begynner å laste ned ulovlig materiale på disse protokollene?

 

Nei, jeg ser virkelig ikke dette problemet.

 

Dell:

Vel jeg må jo gjøre jobben for deg siden du tydeligvis ikke klarer å svare på mer enn siste post i en tråd. Da kan ting ta tid når man må gjøre jobben for andre i tråden.

 

Ville ikke Vista være tilgjengelig for alle hvis man fikk 2 valg? Http/BT.

Stenge kranen på BT får de gjort like enkelt som på HTTP, stenge torrenten på trackeren samt stenge lisensen som gis ut fra websiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I alle dager, heteslag? Ville det vært mer forsvarlig å installere dette i et nett med 3000 ansatte vs 10 ansatte?

6292205[/snapback]

Du forstår virkelig ikke den store sammenhengen. En dataansvarlig har ANSVARET for at når bedrifter ska oppgradere, så må den systemansvarlige ha kunnskap om programmet og faktisk vite om enkelte feil som kan oppstå ved en installasjon. Det er derfor ikke unormalt at han installerer Vista på flere maskiner for å teste blant annet nettverksfunskjonaliteten til Vista f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...