Gå til innhold

Meninger om filmen The Boondock Saints og The Boondock Saints II: All Saints Day


Anbefalte innlegg

The Boondock Saints:

Tenkte å starte en tråd om denne filmen fordi at jeg vil høre hva folk synes om denna filmen. Og det er nemlig fordi jeg har en kompis som står helt fast på at denna filmen aldri burde blitt sluppet ut med det første.

 

Kan i hverfall si noe om yndligns scenene mine i filmen:

Likte spesielt da han reiv opp den dassen og blødde. Var ikke bare da han gjorde det men synes også at bakgrunns musikken var helt rå.

 

Slutt scenen var også veldig bra, men de kunne ha styrt seg fra de TV intervjuene på gata.

 

The Boondock Saints II: All Saints Day

Nå har jeg ikke fått sett denne filmen ennå ettersom den ikke har kommet ut i Norge ennå, men trailer har kommet, og dem kommer jeg til å poste her etterhvert. Bilder kommer også.

 

Forventninger, meniger og tanker om etterfølgeren All Saints Day?

 

the_boondock_saints_II_all_saints_day.jpg

post-88959-1145006946_thumb.jpg

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppskrytt film som er prøver å være kul, men som faller så grundig gjennom at den ikke blir annet enn latterlig. Den prøver faktisk alt for hardt med å bli en kult-film, Boondock Saints må vel være prototypen på en streberfilm.

 

Det blir automatisk kult og tøft når man legger inn litt bønner på latin før de knerter folk sikkert. Boondock er og blir en rett-på-leiefilm film... lukter b-film på laaaang vei, skjønner bare ikke at Defoe har rotet seg borti denne, men alle skuespillere har jo en bommert eller to engang i blant.

 

Filmen har også endel småfeil (såvidt jeg kan huske) og dårlig lyd- og bildekvalitet.

 

Smaken er som baken.

 

 

(Orker ikke diskutere nå cun, ser på foppal)

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Fortell meg hvilke småfeil den filmen har? Du kan umulig mene at filmen har 0 rå action filmer eller morsomme replikker.

 

Og den gir også et veldig godt inntrykk av hvor fucked up det amrikanske rettssystemet er.

 

Og til rettelse de snakka ikke på latin men italiensk om jeg ikke husker feil.

 

Jeg mener personlig også at 2 irer, en gæren italiener og en syk pensjonist fra irland gjør filmen rimelig morsom.

 

Det toppa en del det i filmen når de er i kirka og hører hva han fbi duden har og si og når han joiner de.

 

Tenk deg en oppfølger av den filmen da, de ville jo blitt en megastor gruppe som hadde hersket over kriminaliteten til slutt.

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar

Selv er jeg en vifte av filmen, men det må innses at den er ren underholdning.

 

Å forvente av noe som Boondock Saints at den skal være 'dyp', eller fri for småfeil er som å forvente at Hansa pils smaker Champagne.......

 

@ 666: "Domine pater, et fili, et spiritos santos" som de avslutter bønnen med er i hvertfall god latin (hvis jeg skrev det riktig). Betyr Gud faderen og sønnen og den heilage Ande :innocent:

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg så filmen, men jeg mener å huske at den sugde skikkelig.

Det eneste jeg husker skikkelig er at Paul (Willem Dafoe) "danser" rundt og plutselig ser for seg alt som har skjedd. :D Det syns jeg bare var latterlig dumt å se på.

5869057[/snapback]

 

Eg elsket den scenen du hinter til der :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er meget begeistret for filmen og har sett den flere ganger. De har vel noe med "pokker meg på tide at noen faktisk gjør noe istedenfor å bare la urettferdighet herske fritt"-temaet som egentlig hele filmen bygger på. Jeg synes at presten sitt poeng i begynnelsen av filmen er veldig bra: We must all fear evil men, but there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men.

 

For de som har sine ferdigheter andre steder enn hos engelskkunnskapene: Vi må alle frykte onde mennesker, men det vi må frykte mest er likegyldigheten til de gode.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Eg synes også dette er en veldig god film. Ikke pga spesial-effekter og super bildekvalitet/lyd, men pga historien og selve plottet. Dessuten mener eg skuespillerene passer perfekt i sine roller i akkurat denne filmen.

 

Og utover dette vil eg påstå at dette er en engelsk/irsk film, og ikke et eksempel på amerikansk rettssystem, som noen nevnte tidligere.

 

Eg tror forsåvidt ikke at en oppfølger vil være noe god ide.

Lenke til kommentar

Verken småfeil, dårlig lyd eller dårlig bilde gjør en film nødvendigvis dårlig. Ikke at det er en B-film heller. Sistnevnte sier jo mer om pengene som blir brukt på den enn faktiske kvaliteter. Boondock Saints var grei nok. Kul, men ikke supah-dupah-action-of-the-century.

Lenke til kommentar

The Boondock Saints kjeder meg. Som nevnt tidligere prøver den alt for hardt å kategorisere seg selv som tøffest i gata. Humoren er veldig dårlig og dansinga til Dafoe er teit. Er det forresten meningen at man skal ha medlidenhet for barbarene av noen protagonister?

 

Greit; kattescenen var komisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...