Gå til innhold

Meninger om filmen The Boondock Saints og The Boondock Saints II: All Saints Day


Anbefalte innlegg

Som navnt tidligere; en film som prøver for hardt. Resultatet blir en middelmådig film, men som til tider er ganske underholdende.

5877680[/snapback]

Den prøver ikke for hardt, det finnes sikkert en million andre filmer som er verre enn denna, og denna filmen er en rimlig bra action komedie film og se på en fri dag, kunne sikkert vært ideel for noen og analysere på skolen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppskrytt film som er prøver å være kul, men som faller så grundig gjennom at den ikke blir annet enn latterlig. Den prøver faktisk alt for hardt med å bli en kult-film, Boondock Saints må vel være prototypen på en streberfilm.

 

Det blir automatisk kult og tøft når man legger inn litt bønner på latin før de knerter folk sikkert. Boondock er og blir en rett-på-leiefilm film... lukter b-film på laaaang vei, skjønner bare ikke at Defoe har rotet seg borti denne, men alle skuespillere har jo en bommert eller to engang i blant.

 

Filmen har også endel småfeil (såvidt jeg kan huske) og dårlig lyd- og bildekvalitet.

 

Smaken er som baken.

 

 

(Orker ikke diskutere nå cun, ser på foppal)

5868828[/snapback]

 

Lol, filmen er og blir en bra action komedie film og stinker ikke B film men A film på lang vei. Oh Yes

Lenke til kommentar
Hvis moralen i historien er at å ta loven i egne hender med en gang man føler seg urettferdig behandlet, eller ønsker hevn fordi en forelder er død, da er det kanskje like greit å glemme moralen, slå av hjernen og kose seg.

5877892[/snapback]

Jeg tror ikke det er meningen at vi skal akseptere denne moralen uten videre. Et par ganger følte jeg i hvert fall avsky for hovedpersonene. Innslaget med meninger fra folk på gata på slutten er vel kanskje med for at vi skal sette spørsmålstegn ved hva heltene våre egentlig drev på med?

5879300[/snapback]

Tror ikke det var ment slik at de selv bryter lover når de skyter alle kriminelle.

Men den meninga hvor folk har tenkt på at noen bare budre skyte de som slipper unna med de verste forbryteler er nok ganske logisk.

Lenke til kommentar
Selv er jeg en vifte av filmen, men det må innses at den er ren underholdning.

 

Å forvente av noe som Boondock Saints at den skal være 'dyp', eller fri for småfeil er som å forvente at Hansa pils smaker Champagne.......

 

@ 666: "Domine pater, et fili, et spiritos santos" som de avslutter bønnen med er i hvertfall god latin (hvis jeg skrev det riktig). Betyr Gud faderen og sønnen og den heilage Ande  :innocent:

5868992[/snapback]

 

Stemmer

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg så filmen, men jeg mener å huske at den sugde skikkelig.

Det eneste jeg husker skikkelig er at Paul (Willem Dafoe) "danser" rundt og plutselig ser for seg alt som har skjedd. :D Det syns jeg bare var latterlig dumt å se på.

5869057[/snapback]

 

Eg elsket den scenen du hinter til der :wee:

5869096[/snapback]

Du elsket scenen? haha var jo bare Dafoe som oppfører seg som en blære som kan alt.

Lenke til kommentar
Jeg er meget begeistret for filmen og har sett den flere ganger. De har vel noe med "pokker meg på tide at noen faktisk gjør noe istedenfor å bare la urettferdighet herske fritt"-temaet som egentlig hele filmen bygger på. Jeg synes at presten sitt poeng i begynnelsen av filmen er veldig bra: We must all fear evil men, but there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men.

 

For de som har sine ferdigheter andre steder enn hos engelskkunnskapene: Vi må alle frykte onde mennesker, men det vi må frykte mest er likegyldigheten til de gode.

5869097[/snapback]

 

Hva tror du han mente med det?

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg så filmen, men jeg mener å huske at den sugde skikkelig.

Det eneste jeg husker skikkelig er at Paul (Willem Dafoe) "danser" rundt og plutselig ser for seg alt som har skjedd. :D Det syns jeg bare var latterlig dumt å se på.

5869057[/snapback]

 

Eg elsket den scenen du hinter til der :wee:

5869096[/snapback]

Du elsket scenen? haha var jo bare Dafoe som oppfører seg som en blære som kan alt.

5918249[/snapback]

 

Ja er du blind? Eg sa eg elsket den scenen,musikken og totalt take-off fra vår alles Defoe :wee:

Lenke til kommentar
Hvis moralen i historien er at å ta loven i egne hender med en gang man føler seg urettferdig behandlet, eller ønsker hevn fordi en forelder er død, da er det kanskje like greit å glemme moralen, slå av hjernen og kose seg.

5877892[/snapback]

Jeg tror ikke det er meningen at vi skal akseptere denne moralen uten videre. Et par ganger følte jeg i hvert fall avsky for hovedpersonene. Innslaget med meninger fra folk på gata på slutten er vel kanskje med for at vi skal sette spørsmålstegn ved hva heltene våre egentlig drev på med?

5879300[/snapback]

Tror ikke det var ment slik at de selv bryter lover når de skyter alle kriminelle.

Men den meninga hvor folk har tenkt på at noen bare budre skyte de som slipper unna med de verste forbryteler er nok ganske logisk.

5918235[/snapback]

Det er kanskje derfor noen liker den, og noen liker den ikke. De som ser logikken i at to brødre går ut på killing spree med Gud bak dem, fordi moren ble drept, finner filmen god og underholdende. Jeg, derimot, ser på brødrene akkurat som jeg ser på islamister som, med Allah bak seg, utsletter de største synderne i verden (USA, kapitalister, osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...