Gå til innhold

Bluetooth tar UWB inn i varmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh!

Dette liker jeg! En standard. Bluetooth har jo blitt veldig utbredt nå, og få ultra wideband inn i specen hadde ikke vært dumt.

 

Bruker selv Bluetooth mellom laptop, mus, mobil, GPS, headset, samt mellom stasjonær og mus/tastatur.

 

Når jeng tenker meg om så støtter også fotoskriveren Bluetooth-printing.

Lenke til kommentar

at det hva det var?

 

har ikke hatt noe problem med å få min SE t610 til å kommunisere med min win2k med bilionton bluetooth dongle...

 

ei heller var det noe problem å få min søsters samsun E730 til å kommunisere med samme maskin.

 

men når jeg prøvde å få en nokia en slektning hadde skaffet seg (husker ikke modellen men det er en 2-3 år siden nå) så var det krøll på krøll...

 

vet ikke åssen det er med nyere nokiaer, men det kan være at for en tid så hadde nokia en veldig dårlig implementasjon av bluetooth i bruk. og siden nokia jo er det mestselgende merket av mobiler, så har dette ført til at bluetooth har fått ett rykte på å være en problemprotokoll...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

snorreh:

Tenker du på muligheten til å starte, ta i mot og føre samtaler via headset på PCen gjennom bluetooth mot mobilen? Jeg så litt på dette da det hadde vært perfekt for meg å la mobilen stå i laderen og bruke headset på pcen.

 

Fantes en løsning for det, men jeg ga opp å finne korrekt bluetooth driver. De hadde strippa orginal driveren for denne muligheten :(

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
snorreh:

Tenker du på muligheten til å starte, ta i mot og føre samtaler via headset på PCen gjennom bluetooth mot mobilen? Jeg så litt på dette da det hadde vært perfekt for meg å la mobilen stå i laderen og bruke headset på pcen.

 

Fantes en løsning for det, men jeg ga opp å finne korrekt bluetooth driver. De hadde strippa orginal driveren for denne muligheten :(

5836553[/snapback]

Ja, og her er et bra sted å begynne for å løse slike Bluetooth-problemer:

http://forum.gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=237

Lenke til kommentar

heh, javel. vel, jeg har rett og slett ikke sett noen grunn til å prøve å bruke pcen som en slags handsfree for mobilen. da går jeg heller til anskaffelse av en dedikert handsfree som jeg også kan ta med meg når jeg er borte fra pcen ;)

 

men jeg har lagt merke til at funksjonen er til stede i programvaren, og også noen andre jeg har skrudd av...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjekt da jeg bruker programvare for å gjøre alt mot min mobil. Float som du sikkert har hørt om. Derfra kan jeg gjøre alt, også starte samtaler fra adresseboken.

 

Så det er ikke handsfree som er det store behovet. Men på denne måten kan telefonen stå 10m unna mens jeg ikke sitter med bluetooth enhet mot øret heller.

 

Men det er det praktiske med full styring av telefonen fra skjermen som er kjekt. Forsøk å skru på denne funksjonen og gi meg en link til driveren hvis du har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...