Gå til innhold

Det perfekte media-PC-kortet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ingen hovedkort med litt tyngre innebygde lydkort? Nå kjenner jeg ikke ALC 882M, og mitt AC'97 er godt nok til mitt bruk, men mange vil nok etterlyse systemer som SB Audigy 4 og X-Fi, eller andre musikk-/filmoptimalisertelydsystemer fra f.eks. Terratec/M-audio/ESI.

 

Hva med rett og slett å bygge slikt inn i hovedkort tiltenkt mediepcer?

Lenke til kommentar

enig med han der som påstår at vi savner beder lyd inntigrert i hovedkortet, det trengs i topp modellene hvertfall.. men her er det sikkert noe som ligger i bilde... produsentene vil helst melke mere penger av folk... lydkort er relativt dyre...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen hovedkort med litt tyngre innebygde lydkort? Nå kjenner jeg ikke ALC 882M, og mitt AC'97 er godt nok til mitt bruk, men mange vil nok etterlyse systemer som SB Audigy 4 og X-Fi, eller andre musikk-/filmoptimalisertelydsystemer fra f.eks. Terratec/M-audio/ESI.

 

Hva med rett og slett å bygge slikt inn i hovedkort tiltenkt mediepcer?

5804251[/snapback]

 

Jeg har et kort da, MSi K8N Diamond/Platinum Plus, det har Audigy Live innebygd..

Riktignok ikke et tungt lydkort, men noen hakk over standard Realtek ALC chipper er det..

Lenke til kommentar

ALC882M vil nok holde for de fleste, har selv hørt dette innebygde og det låter fullstendig greit, en god del hakk over AC97 som egentlig var ganske så tvilsomt..

 

Grunnen er vel at det ikke er noen hensikt...

Fordi hvis folk vil ha skikkelig så kjøper de ett lydkort og monterer det selvsagt i pcen, ikke noe verre enn det...

 

Dessuten så er det mye bedre med ett pci lydkort pga støy osv også da

 

Selv har jeg hørt lydkort i alle slags prisklasser (Fra tvilsomt og til Wonderbar)

 

En referanse innen lydkort er vel Lynx TWO og da mener jeg HIFI ikke "leke hifi" ala Creative. Dette kommer med en kabelblekksprut med både RCA og XLR så gjør at det står i stil med selv dyre HIFI anlegg. Så alt er vel mulig...

 

Hvis man derimot spiller mye så kan vel ett solid Creative kort anbefales da..

 

Dessuten så ville nok hovedkortet blitt svindyrt hvis man skulle ha ett supert lydkort inkl også da...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Angående lydkort: De fleste spiller vel spill, hører på mp3 eller nettradio over PCen. Eller kanskje ser film på en datamonitor med fem sånne plastikkfantastic satelitthøyttalere til 999,- kr på ICA. De med gode HIFI-anlegg kobler digitalt (punktum) og da spiller lydkortets kvalitet liten rolle, såfremt det ikke er AC97-basert.

 

Selv savner jeg vel egentlig en HDMI-utgang på dette hovedkortet dersom det virkelig skulle være et Media-PC-basert hovedkort med innebygget skjermkort. Eller mener produsenten at skjermkortet er så dårlig allikevel, at det ikke er noe vits å bruke ekstra penger på en HDMI-lisens?

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Altså, er enig her. JACKplugger og RCAplugger er jo gammeldags? Er det ikke påtide at vi kaster denne standarden på hode og ut. Skal jo ingenting til før det blir en skurrskurr der og en skurrskurr her..

 

Tenk å få slippe skurrelyder i fremtiden :love:

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at minijack er ut, men defintivt ikke RCA eller XLR da, disse funker jo meget bra for musikk da. Men for all del digital utgang er bra det da, men kanskje best egnet for film da... Kanskje litt mindre egnet for musikk...

 

SACD krever gjerne at du kjører analogt, dvs RCA, hvis du ikke utstyr med ILink/DenonLink firewire basert system for digital overføring. At man bare behøver digital overføring er vel tullball synes jeg da...

Lenke til kommentar

Jeg ville i alle fall ikke funnet på å benytte analog overføring fra PC til et kostbart HIFI-anlegg. Med forsterkeren jordet gjennom kabel-anleggets radio/tv-inngang og PC-en jordet gjennom standard jord så er det en oppskrift på ekle pipe-/bromlelyder. I tillegg har gjerne billige lydkort en lei tendens til å gi ut spenninger langt over det som er tillatt ved oppstart av PC-en, noe som i verste fall kan føre til at en brenner flere kretser i forsterkeren.

 

edit: Vil legge til at med coaxiell overføring av digitallyd så har du selvsagt samme scenario som beskrevet over...

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...