Gå til innhold

"More than meets the eye" kommer sommeren 2007


Dotten

Hvilken forventninger har du til filmen?  

406 stemmer

  1. 1. Hvilken forventninger har du til filmen?

    • [IMG]http://www.crazypeople.nl/Smileys/smilies/mf_dribble.gif[/IMG]
      156
    • [IMG]http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/thumbsup.gif[/IMG]
      75
    • [IMG]http://intraforum.hardware.no/style_emoticons/default/hmm.gif[/IMG]
      78
    • [IMG]http://www.werewolf.com/vb/images/smilies/shrug.gif[/IMG]
      63
    • [IMG]http://www.exisle.net/mb/style_emoticons/default/thumbs-down.gif[/IMG]
      34


Anbefalte innlegg

"Autobots transform and roll out!"

 

post-15355-1166651224.gif

 

4. juli 2007 er den store dagen. Ihvertfall for alle de som hadde sin barndom på 80-tallet og lot seg fascinere og inspirere av robotlekene fra Hasbro. Den 7. april 2007 er den her, filmen som så mange drømte om i sin barndom; Transformers - The Movie. Er det for godt til å være sant?

 

Transformers_101875c.jpg

 

Teaser-trailer:

Hi Res

HD 480P

HD 720P

HD 1080P

 

 

 

Transformers ble en revolusjon i leketøysverdenen. Med å benytte kvalitetstegneserier som rene reklamen for sine leker ble en hel generasjon (og muligens flere) fortapt i den evige striden mellom de gode Autobots og de onde Decepticons. Nå skal hele konseptet overføres til det store lerretet. Det vil garantert ikke bli en enkel oppgave.

 

 

 

"Film om leketøysroboter? Alvorlig talt...!!"

 

Hvordan i all verden skal man kunne lage en film som vil være i nærheten av troverdig? Vel, ta med Steven Spielberg(Exec. produser), Regissør Michael Bay("Armageddon"), manus/screenplay av Alex Kurtzman og Roberto Orci ("The Island", "M.I 3"), produsentene Tom Desanto (X-Men, X-Men 2, skriver også historien til filmen), Don Murphy (League of extrordinary gentlemen) og Lorenzo de Bonaventura ("Four Brothers"), samt at Dreamworks og Paramount er involvert, vel så kan det være man ender opp med et prosjekt som ikke slår helt (olje)sprekker. Forhåpentligvis...

 

Den meste av tvilen ble nok slått til side med denne teaser-traileren.

 

I'm just really proud that here we are in 2005,

that we're now starting our first, but certainly not the last,

transformers movie - Steven Spielberg

 

 

...Og hvem skal spille?

 

For det er store spørsmål vedrørende filmen. Selv Orci og Kurtzman har påpekt vanskelighetene med å gjøre leketøy til spillefilm. Det sier seg selv at man må ha fokus på menneskene og ikke la full fokus være på noen forvokste blikkbokser. Så mennesker vil selvfølgelig ha en essensiell rolle. Men så er det nettopp hvem som skal spille i filmen som er et stort spørsmål.

 

Josh Duhamel - Commander Lennox

josh_duhamel_lg.jpg

 

Kevin Dunn - Sparkplug Witwicky

212.jpg

 

Megan Fox - Mikaela

Megan%20Fox.jpg

 

Tyrese Gibson - USAF Master Sgt. Epps

180px-Tyrese_gibson.jpg

 

Shia LaBeouf - Spike Witwicky

shia-labeouf.jpg

 

Jon Voight - Keller

Jon-Voight-Lolita-Davidovich-are-Ready-for-SEPTEMBER-DAWN-5.jpg

 

 

De to som hadde de opprinnelige stemmene til Optimus Prime og Megatron - Henholdsvis Peter Cullen og Frank Welker var sterkt ønsket av fansen. Cullen er bekreftet, mens valget falt på Hugo Weaving fremfor Welker.

 

Hva blir historien?

 

For over 100 år siden finner man en ekspedisjonsgruppe noe ukjent i isen på Antarktis. Noe som viser seg å være levende, farlig og fra en annen galakse. Fanget det for tusener av år siden, etter å ha vært på jakt etter energikilden kalt Energon. 100 år senere kommer de onde decepticons til planeten på leting etter sin leder. Kun fem autobots kan redde menneskeheten fra ondskapen som man ønsker å sette fri.

 

 

Hvem er med?

 

14 roboter er med. 5 Autobots og 9 Decepticons. Optimus Prime, Bumblebee, Jazz, Ratchet, Ironhide, Megatron, Starscream, Brawl, Bonecrusher, Barricade, Scorponok, Frenzy og Blackout.

 

 

Effektene.

 

Ja, her er det store spørsmålet. For de fleste av oss er det nok vanskelig å forestille seg hvordan man skal makte å få jagerfly, store trailere, tanks m.m til å forvandle seg til roboter og samtidig ha et snev av realisme. Men det som er lekket ut av uttalelser tyder på at effektene (som venter er CGI) er fenomenale. Så får tiden vise om dette stemmer. Det er så stor spenning at Michael Bay faktisk måtte få koblet fra den ene serverern grunnet den store mengden hackerangrep. Det er de anerkjente ILM som står bak CGIen.

 

Teaseren som kom rett før jul viste nå imponerende klipp:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1166651224.gif

post-15355-1166652073.gif

post-15355-1166654791.gif

 

 

Stemmene

 

Vel, dette er allerede litt nevnt. På comic-con ble det offentligjort at Cullen skal gi stemme til Optimus Prime, noe som ble møtt med ellevil jubel. Welker skal ikke ha stemmen til Megatron, til det er Hugo Weaving hyret inn. Men Welker vil ha stemmen til Megatron i spillet basert på filmen.

 

post-15355-1141075155_thumb.jpg

 

Trailere og klipp:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

zZp75fWe-ss

 

s7uXvqfQvNI

 

wB5IXlC04Tg

 

a0ASa6qSc40

 

JEc8YrGzvWM

 

j-pp0CjY34c

 

ptuxeglMHmQ

 

1G4kZoWkn4w

 

uQTF1oupZhM

 

Annet:

  • Innspilling startet i mai 2006
  • Det er mulig å komme med innspill til filmen da Michael Bay har eget forum som han nå og da poster på.
  • Activision har sikret seg rettighetene til å lage transformers spillene.
  • Megatron vil ikke være et håndvåpen (sier vel seg selv). Han vil være i sin opprinnelige Cybertron form, som er et romskip.
  • Optimus Prime vil ikke være en flat-nose og Bumblebee er en Camaro, siden VW nektet å ha en av sine biltyper med i en krigsfilm.

 

NewPrime.jpg

 

Michael Bay på nett

Nyheter

Offisielle siden

Nyhetsarkiv fra Superherohype.com

Offisiell hjemmeside

 

Har du noe å tilføye? Eller ønsker diskusjon? Post ivei. Tråden vil bli jevnlig oppdatert

 

post-15355-1141074462_thumb.gif

 

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åi satan!

 

Dette blir helt rått!! :w00t:

 

Jeg så på SkyChannel som liten og fikk med meg Transformers! Det var alltid krise i huset når det gikk på lørdager, og mamsen måtte dra meg med på handletur på by'n, og da gikk jeg av og til glipp av denne fantastiske serien! Det var fæle tider.. men NÅ bestemmer jeg selv :p , og Denne filmen gleder jeg meg til!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er veldig fornøyd med at filmen skal baseres på 2. generasjons Transformers. Synes de "nye" transformerne har mistet mye av sjarmen.

5707937[/snapback]

 

De nye Transformers seriene (Energon og Cybertron) har rett og slett ikke samme look som G1 og G2, som jeg så hver morgen som liten.

 

Jeg har store forhåpninger til filmen og gleder meg SYKT til å se Megatron i aksjon på lerretet, ettersom han er favoritt Transformern min.

Lenke til kommentar

Weeeeeeee! *løpe rundt som en unge på overdose sukker*

Jeg gleder meg allerede. Skal starte oppvarminga når jeg kommer hjem jeg, har hele The Transformers serien gjemt et eller annet sted.

 

Men en ting. Syns tittelvalget ikke var helt ...skal vi si, heldig.

Hvis en legger til en "The" forran Transformers har en jo tittelen på den klassiske animasjonsfilmen fra 1986, med Orson Welles som Unicron.

The Transformers: The Movie (1986)

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skal man kunne lage en film som vil være i nærheten av troverdig? Vel, ta med Steven Spielberg(Exec. produser), Regissør Michael Bay("Armageddon"), manus/screenplay av Alex Kurtzman og Roberto Orci ("The Island", "M.I 3"), produsentene Tom Desanto (X-Men, X-Men 2, skriver også historien til filmen), Don Murphy (League of extrordinary gentlemen) og Lorenzo de Bonaventura ("Four Brothers"), samt at Dreamworks og Paramount er involvert, vel så kan det være man ender opp med et prosjekt som ikke slår helt (olje)sprekker. Forhåpentligvis...

 

5676215[/snapback]

Spielberg er alltid grei å ha med, men disse har ikke imponert meg tidligere.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne filmen må jeg få med meg! Jeg husker da TV3 sende "Transformers: Generation 2" da jeg var liten. Det var gode tider det. Fikk fatt i "Transformers: The Movie" for en liten stund siden, og det var et hyggelig gjensyn.

 

Transformers Energon som Cartoon Network sender er ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Waaaaaaaaah!!

 

Håper vitterlig dette blir gjennomført. Nå har dem teknikken til å kunne lage spillefilmen om Transformers. Gleder meg som en unge. :)

 

Har Transformers - The Movie tegnefilmen hjemme, samt hele første sesong. Alltid like moro å ta fram. På loftet hjemme hos foreldra mine ligger det en gedigen pappask fyllt til randen av Bumblebee, Megatron og Optimus Prime. Kanskje på tide og børste støv av dem?

Lenke til kommentar

Mimre litt...

En historie som innimellom dukker opp på familie"tragedier" er når olefiver var lille olefiver og desperat ønsket seg en Optimus Prime figur til bursdag. Mormor kjørte omtrent hele Østfold rundt for å finne en; og hun fant; og lille olefiver ble meget glad. :)

yay

Blir glad ennå faktisk. Av tanken, Optimus har desverre falt fra :(

 

Har startet å titte litt på tegnefilmene jeg har, men orker kun små episoder. Dårlig bilde og lyd... Men dog, arti.

 

Håper Peter Cullen og Frank Welker blir med, gutta kan stemmer.

Lenke til kommentar
Da ryktes det at Jon Voight, Michael Clarke Duncan, Josh Duhamel, Bernie Mac, Tyrese, John Turturro, Rachael Taylor, Megan Fox, Travis Van Winkle og John Robinson er de som er i forhandlinger om å spille menneskene i filmen. Greit med en Oscarvinner (Jon Voight) ombord.

 

http://filmforce.ign.com/articles/702/702518p1.html

5976562[/snapback]

Takker for headupen :) Og godt med en Oscar vinner ja. Men var noen på merrit listen som jeg synes ikke passet..

 

IMDb har oppdatert siden:

http://imdb.com/title/tt0418279/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...