Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Denne tråden er en worklog for cuns spillefilm, Emesis, som ble sluppet på Internett 24. november 2006.

 

Last ned filmen herfra: LINK 1 | LINK 2 | LINK 3

 

Forumbruker lanserer spillefilm

 

emesisfc04copy2kp2.jpg

Teaserposter:

 

emesisfc02copy22py.jpg

 

 

TRAILER

Her kan dere laste ned teasertraileren til filmen.

Her kan dere laste ned et prøveklipp av filmens vignett.

Her kan dere laste ned et prøveklipp fra scene 12.

Her kan dere laste ned en tidlig versjon av en låt fra filmmusikken.

Her kan dere laste ned et utkast til musikken fra scene 28.

 

----------------------------------------------------

 

Kort handlingsreferat:

En narkolanger strever med å holde ut i den stadig tøffere bransjen, men støter på uventende hindringer som setter hele tilværelsen hans på hodet.

 

Tagline:

En kamp mot sin fiende

En kamp mot sitt indre

 

Sjanger:

Psykologisk drama

 

Utgitt:

24. november 2006

 

----------------------------------------------------

 

En stor takk til alle de som er verter for filmen og Kadmium fordi han lar meg oppbevare testfilmer osv på sitt webhotell og domene, og generelt for å være :love:

 

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 24. november 2006:

I dag har filmen blitt sluppet på nettet kl 12. Da er det bare å laste ned! I tillegg er det blitt lagt ut en sak på Kulturo: Forumbruker lanserer spillefilm :cool:

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 17. november 2006:

Premieren på filmen blir 24. november og i den anledning lurer jeg på om det er noen som vil stille serverplass til disposisjon. Har tre servere allerede, men det er best å være på den sikre siden.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 6. november 2006:

Oktober forsvant på mystisk vis og nå er november godt i gang. Produksjonen av filmmusikken har nå begynt for fullt og hvis det fortsetter i det tempoet her, blir filmen ferdig før måneden er omme.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 28. september 2006:

Filmen er ferdig klipt sammen. Enkelte småjusteringer av lyd og bilde gjenstår, men viktigst av alt: Filmmusikken skal komponeres og produseres. Regner med at filmen kan være ferdig i slutten av oktober.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 31. august 2006:

Vi har spilt inn en tilleggsscene, som involverer rollefiguren Frank og en hittil ukjent person. Dette blir antakelig den siste scenen vi spiller inn til denne filmen. Et skritt videre mot det endelige resultatet.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 28. august 2006:

Etter noen uker med fyll og fanteri har jeg såvidt kommet i gang med skolearbeid og fått sortert ut tid til å arbeide med filmen. I kveld skal jeg finklippe litt. På onsdag skal vi kanskje filme tilleggsscenen. Filmklippene skal være på plass igjen, forresten.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 5. august 2006:

Filmen er klippet grovt sammen. Nå gjenstår finklipp, audiosaumfaring og musikkomponering.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 18. mai 2006:

Det ser ut som jeg må kjøpe meg ny pc av diverse grunner. Ta en titt her.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 16. mai 2006:

Filmen er nå ferdig spilt inn. Utover sommeren og høsten kommer den til å bli klippet sammen. Mer informasjon kommer seinere.

----------------------------------------------------

Nyhetsoppdatering 1. april 2006 (ingen spøk, men):

Filmen blir nok ikke ferdig før til høsten. Nå på våren "studerer" jeg og spiller inn filmen, mens på høsten har jeg tenkt til å klippe den. Best å ikke forhaste seg.

----------------------------------------------------

 

Manuset er med som vedlegg. Dere må gjerne lese det og komme med konstruktiv kritikk.

 

----------------------------------------------------

Jeg er i ferd med å lage en amatørspillefilm som skal hete Emesis. Denne tråden skal fungere som en slags "worklog" for filmens utvikling. Mange vil nok lure på hvorfor denne tråden ikke er postet under "Filming" istedenfor her. Grunnen er den at jeg mener at "Filming"-kategorien er temmelig død og fordi de som pleier å henge i denne kategorien kan komme med like konstruktive tilbakemeldinger som eventuelt de i "Filming"-kategorien. Jeg har også fått tillatelse av Ueland og wh1te til å ha denne tråden her.

 

Nok om det, over til selve filmen og filminga. Manuset er på sin versjon 2.0 og følger med som vedlegg (se lenger ned). Historien har vært påtenkt lenge og gått gjennom massive endringer de siste par årene. Svært kort fortalt handler historien om en person som opplever mystiske ting (vil ikke avsløre for mye inntil videre). Jeg har fått med meg mine venner som skuespillere og jeg bruker hjemmet vårt og diverse steder i Trondheim by som locations. Det er egentlig jeg som står for alle aspekter ved produksjonen, det er regi, produsering, musikk, lyd, ADR, redigering av video og audio, manus, scenografi, cinematografi, skuespillercoaching osv. Kameraarbeid må jeg av praktiske grunner dele med mine venner, ettersom jeg skal være med i hver eneste scene av filmen.

 

Filmen kommer anslagvis til å vare over 75 minutter og skal være svart/hvit.

 

Følgende er bilder og korte beskrivelser av de forskjellige rollefigurene:

 

 

 

 

Reb

reb013iu.jpg

 

Reb er en narkolanger og er selgeren i en gruppe som består av Nicolae og Pia (samt en ansiktsløs supplier). Han fremstår som den sikre, kyniske og karismatiske lederen, men mister grepet når motstand begynner å ymte frempå.

 

Nicolae

nic016xj.jpg

 

Nicolae er Rebs bestevenn og kompanjong. Han er hjertevarm og humoristisk og ivaretar rollen som gruppas muskelmann.

 

Pia

pia015sy.jpg

 

Pia er gjengens fornuftige og forsiktige stemme og er bindeleddet mellom selgerne og distributøren av de narkotiske stoffene.

 

Frank

frank019vq.jpg

 

Frank er Pias usympatiske eks-kjæreste som stikker kjepper i hjulene for Rebs gjeng.

 

Josef

josef018gt.jpg

 

Josef er en rivaliserende narkolanger som tydeligvis er villig til å gå langt for å ta over Reb & cos marked.

 

Nika

nika011mm.jpg

 

Nika er en mystisk kvinne som får mye å si for historiens gang etter hvert.

 

 

 

 

Dette er de viktigste rollefigurene i filmen. Det kommer til å være to-tre mindre roller i tillegg. Her følger utvalgte steder vi skal filme på:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Torget #1

torget012bu.jpg

 

Torget #2

torget021uo.jpg

 

Bakgate

bakgate7ei.jpg

 

Bakklandet, bakgate

bakklandet015az.jpg

 

Bakklandet, utekafé

bakklandet020vd.jpg

 

Utested

utested6jm.jpg

 

Promenade #1

promenade016gr.jpg

 

Promenade #2

promenade022mm.jpg

 

Kebabsjappe

kebabsjappe017ae.jpg

 

Liten park

litenpark6tx.jpg

 

Det får holde med bildene for denne gangen. Det skal komme flere.

 

For de som er interesserte i hvilke metoder jeg bruker under filming, anbefaler jeg de å ta en titt her.

 

Her følger et par bilder som viser hvordan jeg planlegger og deler inn filminga av scenene:

 

Her deler jeg inn scenene etter om de er utendørs eller innendørs, samt gir en beskrivelse av hvem som deltar i den:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

sceneplanlegging5ou.jpg

 

Her prøver jeg å dele inn scenene etter hvilken rekkefølge jeg kan filme dem. Interiørscener skal filmes først, pga snøen ute (det skal ikke være snø i filmen, bortsett fra kola):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

innspillingsplanlegging2ic.jpg

 

Første scene (dvs scene 04) skal etter planen spilles inn i morra. Vi får se hva mer vi rekker. Dere vil bli holdt løpende oppdatert. Ris og ros tas gjerne imot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser bra ut Vegard. Manuset er på syke 58 sider, og du har en stram regi som vil føre dette prosjektet over noen av dine andre har jeg en følelse av. Karakterene dine ser en del mer interessante ut i forhold til Sniffolutions, spesielt så det ut som bestevennen til rollekarakteren din var en habil fyr.

 

Jeg gleder meg til å se sluttresultatet!

 

Ikke for å forstyrre din vel planlagte produksjon, men det hadde vært litt morsomt om du hadde lagd en trailer synes jeg, etterhvert som du får mer og mer footage.

 

Stå på! Du vil nå langt!!

 

:)

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Har ikke noe budsjett, nei, tar det som det kommer. Dere må gjerne komme med krass kritikk til manuset og forslag til endringer. Dette er jo en kontinuerlig prosess og jeg vil jo gjerne ha andres meninger på ting jeg selv har blitt blind på.

 

Slenger ut flere locationbilder:

 

 

Park (i manuset: idrettsbane)

park018vc.jpg

 

Utenfor Nikas sted #1

nikasstedext013kv.jpg

 

Utenfor Nikas sted #2

nikasstedext026eo.jpg

 

Offentlig toalett

offentligtoalett019ge.jpg

 

Kafé

kaf018yx.jpg

 

Bussparkeringsplass

bussparkeringsplass012nb.jpg

 

 

Jeg kan forøvrig vise fram noe av filmutstyret jeg bruker også:

 

 

Kamerastativet (Vanguard VT-438):

kamerastativ013vu.jpg

 

Harddisken (Western Digital USB2.0/Firewire 320GB 8MB Dual Option):

I292679.jpg

 

Kameraet (Samsung VP-D351):

vpd35x_angle_m.jpg

 

 

I kveld skal vi som sagt begynne å filme. Det kommer bilder og rapport! :)

Lenke til kommentar

Steike ta Cun, dette var gode greier. Ser du har lagt en del tid inn i dette, og er helt sikker på at det kommer til å bli supre greier. Har du gått på filmskole av noe slag? Har du noe erfaring?

 

Artig med folk som faktisk utfører slike ting. Har vel sikkert sagt at det hadde vært moro å lage film jeg også, men hah! Aldri om jeg hadde klart det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...