Gå til innhold

Sammen for ny tilkoblingsstandard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ventet at overføringshastigheten vil ligge opp mot 16 Gbit per sekund i versjon 1.0, som er ventet i andre kvartal av 2006.

Er det overføringshastigheten som kommer i andre kvartalet av 2006 eller?

Merkelig settning :ermm:

5323867[/snapback]

Det tror jeg nesten du er alene om. Ser du kommaet der? :)

Lenke til kommentar
Det er ventet at overføringshastigheten vil ligge opp mot 16 Gbit per sekund i versjon 1.0, som er ventet i andre kvartal av 2006.
Er det overføringshastigheten som kommer i andre kvartalet av 2006 eller?

Merkelig settning :ermm:

5323867[/snapback]

Det tror jeg nesten du er alene om. Ser du kommaet der? :)

5323872[/snapback]

Jeg ser kommaet ja, men jeg ser mener forsatt at settningen er ulogisk oppbygget og hentyder at det er overføringshastigheten som kommer andre kvartal 2006 og ikke at det er Unified Display Interface (UDI) som kommer 2.kvartal 2006. Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Det gir lite mening at Samsung om nVidia jobber på to vilt forskjellige standarder som er konkurerende. Eller har jeg gått glipp av noe stort?

5323971[/snapback]

Kanskje de vil ha ei hand inn i begge, så de kan slippe å betale i dyre dommer for en lisens for å bruke teknologien? :)

5324001[/snapback]

 

Ah.. Det tenkte jeg ikke på en gang... Men når du sier det, så gir det jo mening.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal overføringshastigheten øke uten at det kommer en ny standard som muliggjør hastighetsøkningen? Da er det isåfall ikke kabelen eller grensesnittet som utgjør forskjellen. Det gir isåfall ikke mening. Noen som kan å analysere setninger?

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Høres bra ut,må jo være en stor fordel å slippe overganger og styr og heller vite at her er det standarisert og greit.

5323787[/snapback]

Enig!

Det vil være et stort framskritt. Dagens løsning er jo rett og slett teit.

 

Men spørsmålet er jo ikke om båndbredde eller UDI kommer i 2006. Det som er interessant for oss er når det kan bli en standard som vi kan bruke på samme måte som DVI i dag. Noen som vet?

Lenke til kommentar
UDI vil være kompatibel med HDMI og HDPC, som for øyeblikket benyttes til HD-TV-er.

HDMI brukes ikke bare i HDTV-sammenheng, det har jo blitt en standard på lyd og bilde-produkter, på samme måte som DVI er standard i dataverdenen.

 

Tanken bak UDI er å ha én enkel port til å koble en PC til en hvilken som helst skjerm eller HD-TV. På denne måten har man mulighet til å slippe DVI, VGA og til og med kanskje S-Video - alt blir nemlig samlet i én port.

Digitalt og analogt i samme kabel er jo ikke noe nytt. Hvis tanken var å innføre en standard blir det jo helt feil å lansere enda en tilkoblingsmetode, VGA (RGBHV) kan jo uansett overføres via DVI, og s-video er en avleggs overføring som gir temmelig labre resultater på en flatskjerm. Nytt utstyr med UDI vil vel uansett støtte digitale bildesignaler.

 

Vi har allerede HDMI som er kompatibelt med DVI og som også kan overføre digital flerkanalslyd. Dette virker på meg som ny standard som innføres pga DRM-støtte. Greit nok med høyere båndbredde, men DVI/HDMI kan jo knapt sies å være en flaskehals i dag på dette området.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...