Gå til innhold

Sammen for ny tilkoblingsstandard


Anbefalte innlegg

faen som det flogges for drm støtte i alt om dagen, jeg begyner å bli meget bekymret for hva som FAKTISK ligger bak alt. slik det ser ut har produsentene av utstyret og de som står for drm kontrollen en hånd med i ALT vi gjør.

"FRITZ" brikken på hovedkortet, drm støtte for indikatoroverføringsmedium, drm i optiske medium, summerer man alt peker ting bare i en rettning.

og den rettningen skremmer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kjapp kalkulering sier:

fargedybde: 32bit

hz: 100

pixels: 2976 x 1674 = 4981824 (16/9 format)

 

sum: 15.941.836.800 ~ 16Gb

 

Som i praksis er en teoretisk grense for maks oppløsning med 100Hz og 16Gb/s overføringshastighet... Så kan man jo begynne å argumentere for hvor mange bits som 16Gb faktisk er, da... :)

Lenke til kommentar
når skal alle GI F** i DRM...  :mad:

5323764[/snapback]

 

Hm hva om man skreller en slik kapel og kutter drm lederne (hvis de er separate da).

Bør jo ikke være vanskelig å lage et noe som kan kobles på disse lederne som sender "no-drm" signaler til skjermen ?

5323776[/snapback]

 

Det er nok snakk om en kryptert datastrøm, så det er nok ingen DRM -ledninger man kan kutte. DRM hadde vært greit nok om det tok hensyn til fair-use, men det gjøre det jo ikke. I tillegg til å sikre seg mot piratkopiering så ønsker content-industrien å fjerne innarbeidede fair-use rettigheter. På tide vi får noen lover som tar hensyn til forbruker og ikke bare RIAA og MPAA.

Lenke til kommentar
Det er nok snakk om en kryptert datastrøm, så det er nok ingen DRM -ledninger man kan kutte. DRM hadde vært greit nok om det tok hensyn til fair-use, men det gjøre det jo ikke. I tillegg til å sikre seg mot piratkopiering så ønsker content-industrien å fjerne innarbeidede fair-use rettigheter. På tide vi får noen lover som tar hensyn til forbruker og ikke bare RIAA og MPAA.

5325354[/snapback]

 

Hm ja kanskje men det skulle ikke forundre meg om drm kan begrense seg til et "power on" signal for godkjent (bildet vises på skjermen) og et "power off" signal (bildet vises ikke). Men drm er vel så hemmelig for tiden at det vil nok ta en stund før vi vet eksakt hvordan vi blir stoppet fra å se ting vi ikke har lov til i følge filmbransjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slapp av. Når den vanlige mannen i gata får kjenne DRM-maset på kroppen blir det straks andre boller.

 

Jeg gleder meg kostelig til å se de første selskapene som går i mot DRM-bølgen håve inn både penger og støtte fra de som faktisk produserer det som blir distribuert.

5324863[/snapback]

 

Ja, det er lov å håpe ihvertfall, for øyeblikket har vel denne typen DRM lite å si dog, hvor mange er det som henter data rett ut fra en dvi-kabel?

 

AtW

Lenke til kommentar

for øyeblikket har vi lite problemer med DRM, men dette er en standard for fremtiden, det samme er problemstillingen med DRM.

 

hva henter data fra en DVI kabel? et indikator medium.

med litt grunnleggende forståelse av hva som kan gjøres med digitalelektronikk osv, ser jeg helst at drm støtten uteble for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...