Gå til innhold

TV-kort med PCIe-grensesnitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm! Det der så litt interessant ut, og prisen var jo ikke halvgæren heller. Jeg bare lurer på hvor kresent det kortet er på signal, hvor kjapt det er, og slike ting.

 

Er det mulighet for at våre venner i Hardware.no kan kjøre en test av dette?

5099508[/snapback]

 

Pro 550 kortene er de som er mest kresne på signalet. - har en MCE PC her med en liten bordantenne. - Både NVTV og Hauppage kortet mitt finner 2-3 kanaler - dog meget dårlig :) - men Pro 550 kortet finner ingenting...

Lenke til kommentar
Blir kult for de som har 2stk. 6600GT i SLi framover blush.gif

 

Hva skal det bety?

 

Drar man noen fordeler av å kjøre Pci-e 1x vs Pci?

Bildekvalitet??

5100248[/snapback]

 

Var ironisk ment den der kommentaren ;)

 

Poenget er bare at de som valgt å kjøpe 2stk. middels gode kort isteden for et raskt kort ikke har ledige PCIe slotter igjen til kortene som kommer på markedet framover. 6600GT i SLi vs. 1stk 6800GT.. skjønner?

 

Fordelen med å kjøpe PCIe kort er at de er fremtidsrettet, at du kan bruke de i neste PC`en du bygger. Du får også frigitt PCI slottene til andre kort

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Tv kortet kjører jo ikke i pci-e 16x da.., eller?

5101120[/snapback]

PCIe-x1 bruker som regel å stå like under siden av PCIe-x16 portene på veldig mange hovedkort så hvis man har brukt megge PCIe-x16 portene så har man ikke noen plasser igjen. (geforce 6600GT bruker som regel bare 1 kortplass, men å sette et kort klin ved siden av er ikke anbefalt på grunn av luftstrømninga. Trist for de som valgte 2x6600GT og dermed ikke har plass til et slikt TV-kort. De som var litt smartere og kjøpte ett 6800GT i stedet for (og samtidig sparte noen kroner på det) trenger ikke bekymre seg. De har plass nok til dette kortet.

 

Se det også i lys at at det var ArticOC som startet tråden "Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger... "

Lenke til kommentar
Tv kortet kjører jo ikke i pci-e 16x da.., eller?

Jeg har

2 pci

2 pci-e 4x

1 pci-e 1x

2 pci-e 16x

 

Så man bruker ville opp noen kortplass ved å kjøre sli?

5101120[/snapback]

 

Spørs.. på kjøleren som sitter på SLI oppsettet, hvis du har dualslot løsninger ender du i beste fall opp med 1 ledig PCI og 1 ledig PCIe4X (regner med du har DFI kort pga konfiguasjonen du nevnte.

 

physX kortene kommer også i PCIe etterhvert

 

Du sier: "Jeg har"

 

..men alle er ikke like heldige som deg med DFI og fleksibel konfig av PCIe

 

Ser veldig mange: "Jeg har ditt og datt" her på forumet ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Kortet støtter blant annet sanntids hardware MPEG2 encoding og Microsoft Windows XP 2005 MCE.

 

Hva menes med at det støtter XP MCE?

5099631[/snapback]

 

Mener vel Media Centre Edition...men om det heter "Windows MCE" eller "Windows XP MCE" er jeg heller usikker på.

5099661[/snapback]

 

DET vet jeg, men vil ikke alle TV kort kunne brukes med MCE?

Lenke til kommentar
Tv kortet kjører jo ikke i pci-e 16x da.., eller?

5101120[/snapback]

PCIe-x1 bruker som regel å stå like under siden av PCIe-x16 portene på veldig mange hovedkort så hvis man har brukt megge PCIe-x16 portene så har man ikke noen plasser igjen. (geforce 6600GT bruker som regel bare 1 kortplass, men å sette et kort klin ved siden av er ikke anbefalt på grunn av luftstrømninga. Trist for de som valgte 2x6600GT og dermed ikke har plass til et slikt TV-kort. De som var litt smartere og kjøpte ett 6800GT i stedet for (og samtidig sparte noen kroner på det) trenger ikke bekymre seg. De har plass nok til dette kortet.

 

Se det også i lys at at det var ArticOC som startet tråden "Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger... "

5101229[/snapback]

 

Eller de som har penger som gress og har 2x6800GT i SLI! :w00t:

Funker fett med 1 pci-e 1x hos meg slev om jeg hadde fått i SLI, da blir det en kortplass mellom tvkort og det øverste skjermkortet, og ikke no mellomrom på tv kort og skjermkortet under. (noe som ikke er så farlig tror jeg). :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 1 6600GT av 2 årsaker. Jeg hadde AGP og ville ikke bruke for mye penger på en gammel plattform og alikevel gi den 1 års lengre levetid og skal over på PCIe på nyåret. 6600GT kortet er meget støysvakt og kaldkjørt så det skal over i en HTPC muligens, som da vil ha mulighet for litt spilling.

 

Jeg kunne aldri tenke meg å kjøre SLI på et middels dårlig kort. Jeg kunne egentlig aldri tenke meg å kjøre SLI eller Crossfire, punktum. Jeg bruker heller pengene på ett bra kort, kanskje med dual-GPU i beste fall el.

 

Men jeg ser og ser etter kort for oss med parabol. Hvofor finnes det ikke gode TV kort med paraboldekoder som gjør at vi kan fullende vår HTPC.

 

Det er ikke slik at det kun er bønder og hytte eiere som har Digital Parabol, mange har det pga. bedre kvalitet enn digital kabel, større valgfrihet og bedre tjenester osv.

 

Jeg kunne godt tenke meg et godt TV kort med parabol dekoder slik at jeg kan få en boks som erstatter både DVD spiller, Video opptaker(VCR) og "tungvinn" Digital Parabol Dekoder boks etc.

 

Kiss DP678/687 hadde vært en perfekt "alt-mulig" erstatter, om den hadde en parabol dekoder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...