Gå til innhold

Omtale av Commodore 64 DTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om jeg ikke tar feil, kan denne hackes til å spille mange andre, om ikke alle commodore 64 spillene. orker ikke lete etter link, men det er vel bare å kjøre et googlesøk.

 

Selv kunne jeg heller tenke meg "the real stuff" fremfor denne lille duppeditten, men så er det plassen da:)

 

Er lyden emulert eller følger det med en SID chipp? mener bare den kostet 500,- en gang på 90-tallett (leste det i TEKNO før det ble gay).

Lenke til kommentar

Det rare med nostalgi er at man mister interessen FRYKTELIG fort for de simple, gamle spillene man elsket når man var liten, når man prøver dem igjen. Det har skjedd så enormt mye de siste 20 årene spillmessig. Husk, nesten ingen C64-spill hadde noen som helst historie. Bare 2-3 linjer fremst i manualen.

Hvis man ser bort fra rollespill og teksteventyr da. Vi har en tendens til å romantisere disse gamle, enkle spillene, men sett opp mot det vi er blitt vant til er det bare møl.

 

Jeg tenker akkurat som dere når jeg lastet ned spillene.."WOW, Rambo-First Blood! Rambo III! Last Ninja 1,2,3!!!". Alle som en dabbet interessen kjapt bort og man bootet opp et anna spill man spilte før.

 

Jeg har C64-emulator på PC'n og haugevis med spill..alle klassikerne jeg spilte ihjel når jeg var liten. Men nå holder de max oppmerksomheten i 10-15 minutter, så spiller jeg de aldri mer. Nostalgi er et rart dyr. Eller kanskje det rett og slett er at grafikken blir så mye "dårligere" på en PC-monitor enn på en svær TV med joysticka i hånda?

Alt blir mye klarere, og man ser mye tydeligere overgangene mellom de få fargene. Mens på en TV blir alt "blurret" sammen så det ser mye bedre ut.

Endret av Bitex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koster den ikke mindre andre plasser? Jeg synes å huske jeg så denne til 25 euro på en nettbutikk i tyskland slik at prisen blir under 200kr og man dermed unngår enorme tollgebyrer.

 

På Streamland koster den 398 kr + frakt.

 

PS. Nå er det sikkert noen som har fått idéen om Amiga500 DTV ;) Håper de utstyrer den med tilkobling for tastatur, mus og minnekortleser for lasting av nye spill og programmer.

 

Her er den andre tråden, med priser og nettbutikker:

Commodore 64 Plug and Play, når?

 

Vesalia 25€ =195kr

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Unnskyld meg men kom ikke denne for to år siden?

5034355[/snapback]

Det trodde jeg også, uansett: meh wants!

 

Jeg hadde jo faktisk C64 i sin tid. Lånte av en kompis av pappa, helt til en kompis av meg klarte å ødelegge den. Hadde jo drøssevis med spill! En annen klassiker var jo NES (som jeg mener og har kommet ut i joystickformat e.l.), som nettopp rundet de 20 (eldre enn meg mao). Husker jeg satt hos kompisen min rett over gaten hver dag etter skolen for å spille Super Marios Bros 3, Flintstones, Battletoads og en lang rekke andre spill som jeg ikke husker navnet på, men ikke desto mindre var DIIG ;)

 

edit: bah, tror ikke jeg husker navnene på noen av spillene jeg hadde på C64. MEn de var digge da.Hadde spill på vanlige magnetbåndkassetter, og en egen kassettspiller, tror ikke jeg hadde sånn feit diskettstasjon. Og et av spillene gikk an å stikke rett inn i tastaturet, tror det var et fotballspill.

 

Noen som har hørt Sibbe fra Sandnes - Commodore 64? :p

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Å herregud! Impossibil mission II, Pitstop II, Uridium!........bare må ha denne joysticken, jeg har så mye minner fra disse spillene, ja Summer og Winter games også for den del!

:love:

5033553[/snapback]

 

Jeg har erfaring med de ja, de skal være temmelig seriøs. Bor du i Bergen-området, leverer de den fraktfritt på døren.

Lenke til kommentar
men det tidlige plattformspillet Jumpman Junior er heller ikke spesielt morsomt, takket være et krav om nøyaktighet som joysticken rett og slett ikke klarer å innfri.

 

:ohmy: Er joysticken så dårlig at det geniale Jumpman Junior ikke er morsomt lenger?

 

Ble plutelig i tvil om jeg skal kjøpe denne. Før var jeg brennsikker. :hrm:

Lenke til kommentar
Koster den ikke mindre andre plasser? Jeg synes å huske jeg så denne til 25 euro på en nettbutikk i tyskland slik at prisen blir under 200kr og man dermed unngår enorme tollgebyrer.

 

På Streamland koster den 398 kr + frakt.

 

PS. Nå er det sikkert noen som har fått idéen om Amiga500 DTV ;) Håper de utstyrer den med tilkobling for tastatur, mus og minnekortleser for lasting av nye spill og programmer.

 

Her er den andre tråden, med priser og nettbutikker:

Commodore 64 Plug and Play, når?

 

Vesalia 25€ =195kr

5034234[/snapback]

 

Ja, en A500-variant hadde vært kult, har et "mer nostalgisk" forhold til a500. På den andre siden, så klarer jeg med tålelig bra med en emulator.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange gode klassikere der ja. Noe som jeg savner med dette systemet er muligheten for flerspiller. Mye av moroen med for eksempel Summer Games var jo å spille mot en venn mens begge to roterte joystickene som om det stod mellom liv og død (løpespillene i Summer Games var vel noen av de verste joystick-morderne). Noe jeg lurer på er hvorfor de valgte Nebulus. Jeg husker at jeg prøvde dette spillet, men jeg kom aldri lenger enn til det tredje tårnet. Et utrolig frustrerende spill, men dog er det rimelig nostalgisk. Jeg anbefaler folk å lese denne anmeldelsen av spillet (Castelian/Nebulus/Tower Toppler er det samme spillet). Jeg håper at det kommer mulighet for flerspiller i eventuelle versjoner i fremtiden; da ville jeg kanskje kjøpt denne saken.

Lenke til kommentar
Det rare med nostalgi er at man mister interessen FRYKTELIG fort for de simple, gamle spillene man elsket når man var liten, når man prøver dem igjen. Det har skjedd så enormt mye de siste 20 årene spillmessig. Husk, nesten ingen C64-spill hadde noen som helst historie. Bare 2-3 linjer fremst i manualen.

Hvis man ser bort fra rollespill og teksteventyr da. Vi har en tendens til å romantisere disse gamle, enkle spillene, men sett opp mot det vi er blitt vant til er det bare møl.

 

5034189[/snapback]

 

Hehe, jo dessverre har du nok rett i det, og er man smart så lar man väre å spille de og lar minnene leve som gode.

 

Men man kanskje kan kjöpe den så de minste i familien kan spille de ?(Dårlig unnskyldning :blush: )

Lenke til kommentar
Det rare med nostalgi er at man mister interessen FRYKTELIG fort for de simple, gamle spillene man elsket når man var liten, når man prøver dem igjen. Det har skjedd så enormt mye de siste 20 årene spillmessig. Husk, nesten ingen C64-spill hadde noen som helst historie. Bare 2-3 linjer fremst i manualen.

Hvis man ser bort fra rollespill og teksteventyr da. Vi har en tendens til å romantisere disse gamle, enkle spillene, men sett opp mot det vi er blitt vant til er det bare møl.

 

5034189[/snapback]

 

Hehe, jo dessverre har du nok rett i det, og er man smart så lar man väre å spille de og lar minnene leve som gode.

 

Men man kanskje kan kjöpe den så de minste i familien kan spille de ?(Dårlig unnskyldning :blush: )

5037449[/snapback]

 

 

Jeg vil si det har litt å gjøre med hvor gamle de er, c64 er litt i simpleste laget men a500 har mange kule spill (cannon fodder anyone). Og feks doom2 er jo fortsatt et av de kuleste fps-spillene som finnes (det mener jeg seriøst). Rundet det senest dette semesteret, sikkert for 20ende gang :)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...