Gå til innhold

Battlefield 2 er ferdig (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt teit, at dere med nyheter som denne bare gjør en direkte oversettelse av pressemeldingen. I denne artikkelen gjelder det vel disse to paragrafene:

 

I Battlefield 2 får du kjempe for en av tre fraksjoner, nemlig USA, Kina og en nyetablert arabisk allianse. Du får kontrollere over 30 nye toppmoderne kjøretøy og ved hjelp av avanserte våpen kan du kjempe på slagmarker som inneholder over 64 spillere samtidig. Digital Illusions lover enorme og detaljerte miljøer, og du får blant annet drive urban krigføring i store byer og krige i fjerne skoger.

 

Spillerne får mulighet til å danne formelle lag eller jobbe bak kulissene som kommandører som gir ordre til andre spillere, men som selv ikke tar del i kampene. Jo bedre du spiller, jo bedre rang vil du få (du starter som rekrutt og kan ende opp som general), og gode spillere belønnes med medaljer, nye våpen, "klistremerker" på kjøretøyene og liknende.

 

Som på engelsk tatt fra pressemeldingen lyder som følger:

 

In Battlefield 2, players will choose to fight for one of three military superpowers: the United States, China, or the newly formed Middle East Coalition. Armed with the latest modern weaponry, players can take control of any of the game’s 30+ vehicles. Players can also hone their skills against improved enemy intelligence in the new single-player campaign before competing online with up to 64 players in some of the most intense battles on the PC.

 

Enhanced team play features allow players to enter the action on the front lines as part of a formal squad, or work behind the scenes in Commander Mode to direct the strategic assaults of their teammates. With the new online character ranking and persistence, players increase their rank and unlock awards, including new weapons, medals, and more.

 

Men dere skriver ingen steder at dere har bare oversatt dette fra en pressemelding, så det virker som det er forfatteren av artikkelen har kommet med dette innholdet.

 

Alle andre nettsteder (hvertfall alle på engelsk) limer bare inn pressemeldingen, eller deler av den som en quote. De tar ikke teksten og "later" som det er de som har skrevet den.

 

Skjønner at det blir annerledes på norske nettsteder, fordi dere velger å oversette dem, men gjør det klart hva som er forfattet av dere og hva som bare er en oversettelse.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er litt teit, at dere med nyheter som denne bare gjør en direkte oversettelse av pressemeldingen.

Skjønner ikke helt problemet. Pressemeldinger er ment for bruk av pressen, og det er kun snakk om faktainformasjon her, ikke subjektive utsagn (som vi naturligvis ikke vil presentere som våre egne). I dette tilfellet har vi to avsnitt som gir en kortfattet introduksjon til det nye Battlefield-spillet, og som passer å ha med i en sak som dette.

Lenke til kommentar
Poenget er at det høres ut som det er dere som har forfattet innholdet, når dere ikke har gjort det.

Jeg forstod poenget, men jeg skjønner fortsatt ikke problemet. Er det et problem at jeg på en eller annen måte "tar æren fra" EA sine anonyme pressemeldingsskribenter? De gjør jobben deres, som er å gi folk som oss stoff til artiklene våre. Eller er det et problem at noe av informasjonen fra pressemeldingen videreformidles rimelig direkte til leserne? I så fall, hvorfor? Det er som sagt snakk om objektiv faktainformasjon, ikke subjektive utsagn om spillets kvalitet.

Lenke til kommentar

Battlefield serien har egentlig aldri hatt noen forsinkelser (utviklerne er jo tross alt under EA's kommando! :wee: ), noe som er fint.

Men i gjengjeld er det en del bugs i spillene da.

 

Håper COOP mode kommer i en eller annen patch rimelig kjapt, da det SYKT bra BF2-LANet jeg og kompisene skal stelle i stand i løpet av sommeren, vil bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Jeg forstod poenget, men jeg skjønner fortsatt ikke problemet. Er det et problem at jeg på en eller annen måte "tar æren fra" EA sine anonyme pressemeldingsskribenter? De gjør jobben deres, som er å gi folk som oss stoff til artiklene våre. Eller er det et problem at noe av informasjonen fra pressemeldingen videreformidles rimelig direkte til leserne? I så fall, hvorfor? Det er som sagt snakk om objektiv faktainformasjon, ikke subjektive utsagn om spillets kvalitet.

 

Det er jo ikke noe problem. Dere bryter ikke opphavsrett eller noe. Det er bare min mening, jeg synes det er litt "billig".

 

Hvis jeg var interessert i å lese kjedelige og tørre pressemeldinger så hadde jeg bare gjort nettopp det. Ikke en artikkel på Gamer.no som ser ut som den er skrevet av <sett inn forfatter>.

 

Syns det hadde vært fint om dere viste hva som var pressemelding og hva som ikke var det. Det er alt. Skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør det. Kan ikke tenke meg at det kan være en god grunn til det.

 

Hvis du vil se hvordan man egentlig gjør dette med pressemeldinger, så kan du se her. Det er bare et eksempel, men de fleste gjør det omtrent slik.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Som MeTa][iC var innom så har Battlefield serien, etter det eg har erfart ein del "bugs". Men det har komt mange patcher i ettertid som har retta dette opp. Ihvertfall mesteparten av bugsa.

 

Vi har jo fått fleire baner og køyretøy i patchene og det er berre bra.

 

Så eg er litt spent på korleis dette vil bli i BF2. No gledar eg meg til demoen, og det blir sikkert litt av ein demo vi har i vente. :ermm:

 

Edit: Det er også veldig mange mods som kjem til BF2. Og då meiner eg skikkelig mange. Vis alt går etter planen deiras da.

Endret av Kjet!l^
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...