Gå til innhold

ATI RD400-kort avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt rart at de to 16x portene er så nærme?, x850xt og x850xt pe tar jo to korttplasser, og jeg tviler på at ati kommer til og vike bort fra denne kofigurasjonnen med det frøste, er desuten en fordel med litt plass når man skal ha vann kjøling også da.

 

edit: det er x850 og ikke x880 :blush:

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Kommer det til intel før amd, eller kommer det ikke til amd i det hele tatt?

Joda, se bare her:

http://freespace.virgin.net/m.warner/RoadmapQ205.htm

ATI RD480 (RD580?) chipset for AMD platforms is expected to be released in Q2 (possibly Q3). The RD480 is the AMD equivalent of the RD400 chipset for Intel processors, supporting PCI Express and ATI's Multi VPU technology.

[...]

ATI RS482 chipset for AMD platforms is expected to be released in June. The RS482 is the successor to the ATI RS480, and is expected to feature ATI's SB450 southbridge, which will include high-definition audio.

Mer om dette her:

http://www.digitimes.com/mobos/a20050418A6032.html

http://www.theregister.co.uk/2005/04/19/ati_chipset_update/

 

Her er forresten også et bilde av et ATI RD480/580-kort:

http://www.3qit.com/2005/4-20/13590641423.html

 

lihSWTWP38kr2.jpg

 

Her er x16-portene med passelig avstand :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Oi hvit hovedkort, kult. Fet "farge" blir jo en temmelig bra forskjell mellom alle de andre produsentene som har blått, sort, grønt eller rødt.

 

Blir kult med hvit hovedkort i mitt nye kabinett. Dette blir pulverlakkert i hvit i disse dager :)

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Er det ikke litt rart at de to 16x portene er så nærme?, x850xt og x850xt pe tar jo to korttplasser, og jeg tviler på at ati kommer til og vike bort fra denne kofigurasjonnen med det frøste, er desuten en fordel med litt plass når man skal ha vann kjøling også da.

 

edit: det er x850 og ikke x880 :blush:

Jepp,synest også disse var for nerme hverandre, når skal de begynne å tenke på at folk trenger sikkelig kjøling, og selv om det blir plass for kortene blir det jo veldig lite luftstrøm til det ene kortet.

Lenke til kommentar

Jeg syns det ser ut som de har tatt bilde av en fuktig , falmet eske fra '99 :dontgetit:

Men det var på tide med en slik løsning fra ATI.

Virker som de har begynt å henge etter nVidia teknologimessig, med fks PS.3

I forrige generasjon kort var det jo omvendt!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Bra at de fortsatt klarer å holde NB-kjølingen passiv.

 

Fargen gir jeg litt f* i siden kortet tross alt skal vises fra utsiden av kabinettet.

 

Ellers så ser jeg de har endret kjøleribbene til spenningsregulatorene i forhold til hvordan kjølingen er på dagens RS480-hovedkort.

 

Og hvilken port er det som synes like ved siden av d-sub porten? Er det en DVI-port? Også har det kommet flere lyd-porter, blandt annet optisk. Også har de fjernet de urgamle seriell og paralellportene. (Kanskje de kommer på brakett?)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Spennende ja.

Men er enig med snekker'n og andre her at det kan bli litt trangt mellom kortene, håper at dette er en prototype og at det kommer bedre hovedkort med smartere løsninger enn dette.

Det gjør det nok helt sikkert. De som lager hovedkort er fullt klar over at det ikke er noe særlig gunstig å ha PCI-E x16 portene så trangt.

Lenke til kommentar
Hvis dere ser nøye etter, så ser det ut som det hovedkortet som er avbildet i artikkelen har en sokkel 939 i stedet for en sokkel 755. Er bildet bare juks? :hmm:

Stusset på det samme jeg også, det må være fake, kan ikke være noe annet. Layouten ser helt merkelig ut. Men uansett blir spennenes å se om det blir noe dreis på disse AMR hovedkortene. Nvidia ligger med sine hovedkort flere hestehoder foran Ati.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
Jeg syns det ser ut som de har tatt bilde av en fuktig , falmet eske fra '99 :dontgetit:

Men det var på tide med en slik løsning fra ATI.

Virker som de har begynt å henge etter nVidia teknologimessig, med fks PS.3

I forrige generasjon kort var det jo omvendt!

Sakket ut og sakket ut fru blom, ps3 har enda tilgode å foreta noe ytelses eller grafikkforskjell syns nå jeg. Sitter atm. med 6800gt og grafikken med og uten ps3 er det lite å se forskjell på. Og ytelsen er stort sett dårligere enn ati kort i samme prisklasse. Bare sli som er en dyr gimikk som gir langt fra dobbel ytelsesforskjell til dobble prisen. Og ps3 er oppskrytte greier, og som med alt annet av teknologi tar det lang tid før den er implementert i alle spill, nye som gamle. Blir ati på meg igjen når jeg får solgt unna 6800gt kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...